recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bose 3-2-1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBose 3-2-1

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Emne: Bose 3-2-1
    Sendt: 04-September-2006 kl. 21:19

Hejsa!!

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med BOSE 3.2.1 systemer?

Jeg har en lille lejlighed og har ikke plads til det helt stor udstyr..

Bedste hilsner

Peter

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 22:10
Jeg har lyttet lidt til en af de ældre modeller hos min far, og det lyder såmænd ok.

Jeg synes nu ikke det kan erstatte surround, men det er måske smag og behag.

Selve "enheden" skræmte mig dog lidt.
Det er jo en "multiboks" med DVD afspiller og forstærker (receiver??) i et.
Det er jeg for det første imod.

Det havde et "clockradio-agtigt" stort display i hæslig grøn.
Det er vist blevet lidt bedre i de nyere modeller.

DVD afspilleren er næppe kodefri, og muligvis heller ikke lige så nem at gøre kodefri.

Og så synes jeg umiddelbart det så ud til at den kun kunne sende billedet ud i composite.

Det kan dog være det bare var mig der har overset noget.
Jeg har ikke brugt så meget tid på det.

Det fik ikke en chance hos mig, men jeg har også plads til rigtig surround.

Mvh Michael

Redigeret af Maggerholm - 04-September-2006 kl. 22:10
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Baronen3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 16:29

Jeg har også overvejet BOSE 123 og lifestyle systemer. Indtil videre regner jeg dog med at købe en stor recevier, en recorder og et større 5.1 system dertil.

Jeg mener bose giver et fint kompromis mellem Størrelse/design/pris/lyd og så er det ekstremt husstru venligt.

Jeg mener ikke Maggerholm har ret i at det er en recevier, da forstærkeren sidder i Basmodulet. Det gør den i hvertfald på lifestyle systemer.

Jeg fik fortalt af en Bose forhandler at de kan gøres kodefri ved hjælp af en tastekombination på fj.betjeningen.

Men det er desværre rigtig at den kun kan levere billedet i komposit, hvilket var en af grundende til at jeg gik fra Bose igen.

Jeg håber det kan hjælpe lidt i din afgørelse.

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Baronen3 Baronen3 skrev:

Jeg mener ikke Maggerholm har ret i at det er en recevier, da forstærkeren sidder i Basmodulet. Det gør den i hvertfald på lifestyle systemer.

My mistake. Jeg så kun en boks, og tænkte at det var en kombination.
Kiggede ikke nærmere på sub'en.

Vil det sige at lyddelen af Bose 3-2-1 (de to satelitter + sub, men hvad den nu indeholder af "forstærker-funktionalitet") kan virke med en hvilken som helst DVD afspiller/recorder?

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Baronen3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 19:14

Den model som følger med anlægget er forbundet med et specielt kabel, men om den også kan forbindes via en alm. indgang ved jeg ikke, men det vil jeg tro.

Ved 3-2-1 systemerne er der to typer højt. De alm 3-2-1 højtallere på de to mindste modeller og så Gemstone højtallere på de to største modeller (GS og GSX).  3-2-1 fik her for en måneds tid siden en væsentlig prisnedsættelse, f.eks blev GSX modellen med harddisk sat ned fra 20.000 til 15.000.

Men Bose sælger 6 (jeg kender) forskellige højt sæt med sub til. Hver med forskellige højtallere cubes til og med fra 2 til 5 højtallere til. Vejl. priser mellem 4.000 og 15.000.

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 09:36

Hmmmm... det med composit er noget skidt..tror jeg leder videre efter noget andet. Jeg syns bare at de "nye" priser på systemerne virkede tiltrækkende.....

Takker for jeres input!!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu