recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet via fiber?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet via fiber?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Internet via fiber?
    Sendt: 08-Juni-2013 kl. 13:01
Hej,

jeg har i dag YouSee TV via fiber.

Jeg har en HomeDuo-løsning til Internet, men overvejer kraftigt at skrotte HomeDuo, da telefoni-delen stort set ikke bruges, og så skal jeg bare have Internet. Her må der findes noget bedre en HomeDuo.

Jeg har været ved at kigge lidt på det, og som jeg ser det, har jeg 3 muligheder:

1. Beholde HomeDuo og kun bruge Internet-delen (ADSL)
  2. Få Internet via YouSee fiber - er allerede i huset, og Fiber-kassen skal bare aktiveres, så ethernet-udgangene leveret Internet.
  3. Få Internet via Waoo - har tomrør fra fordeler, så fiber skal bare trækkes (nybyggeri, hvor det er forberedt)
Jeg har ikke brug for de store upload-hastigheder, så om forbindelsen er synkron (Waoo) eller asynkron (yousee) har ikke den store betydning. Det er firmaet der betaler, så prisen har, alt andet lige, ikke den helt store betydning.

Præferencer, erfaring, idéer, forslag eller andet?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 19:07
Man er ret låst med HomeDuo og så er det en elendig løsning, hvis man har mulighed for fiber eller kabel. Jeg frigjorte mit telefon fra HomeDue og lavede et abonnement til 29 kr igennem www.fonet.dk. Så kunne jeg frit vælge det internet jeg ville uden at mit fastnet nummer røg. Men det er jo en side bemærkning, for du ønsker jo slet ikke fastnet mere.

Om du vælger YouSee fiber eller Waoo er der ikke så meget forskel på i download. Så det er nok mere tv-delen som du skal kigge lidt på. Hvis YouSee's kanal udbud er mere attraktivt, så ville jeg vælge YouSee.
Omvendt kan det være at Waoo er billigere, men her ville jeg lige undersøge om du får DVB-C med i pakken, for ellers sidder du med en dårlig tv-ip boks.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 19:10
Tak for input - jeg har allerede TV via YouSee, og har ikke planer om, at skifte det. Så hvis jeg vælger Waoo, så bliver det udelukkende til Internet. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 19:19
Har du kabel tv via coax så du slet ikke benytter fiberen idag?

For jeg tror næppe at du kan vælge Waoo samtidigt med at du modtager YouSee tv via fiberen.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 19:27
Yep - fiber ind i teknikrummet og her laver en comega-kasser det om til coax. Jeg har et ekstra tomrør fra fordeleren i skel ind til teknikrummet, og det er normalt det Waoo bruger, så de vil skulle blæse et nyt fiber ind til mig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 19:37
Jeg ville ellers gætte på at Waoo ville købe sort fiber af YouSee og så sælge det til dig for 100 kr ekstra om måneden.

Det er umiddelbart hvad de har gjort andre steder i YouSee's områder.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu