recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - irule-tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

irule-tråden

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: irule-tråden
    Sendt: 27-Marts-2013 kl. 08:12
Har en del problemer med at få opsat irule, så håber nogle herinde kan hjælpe mig lidt, da jeg ved nogle er rigtig glade for programmet.
Sad og fedtede med det i går. Og ja i princippet er det da nemt at assigne keys og bygge sin remote op.
Men når der så er noget der ikke lige er ud af boksen så synes jeg det er svært at komme videre.
Ja jeg kun 3 enheder jeg skal styre;
TV, forstærker og XBMC til windows.

Min forstærker understøttes fint, så ingen problemer med at bygge den.
Mit TV driller og det er vidst fordi det ikke understøttes med tænd/sluk via IP. Dette vidste jeg godt det jeg ikke har kunnet tænde eller slukke det med LG TV appén, men derfor kunne det da være rart stadig at kunne bygge alle andre funktioner ind i irule. Det virker da lidt trist hvis dette ikke er muligt?
Så har jeg også kæmpet med at få XBMC ind. Jeg har prøvet med både API og JSON. Men problemet er at jeg ikke ved om den connecter eller om det er kommandoerne der ikke virker?
Jeg har flere selvstændige XBMC apps og opsætningen af disse driller ikke. Benytter IP 192.168.0.11 port 8080 som det står til i XBMC. Denne gateway tilføjer jeg i irule.
HTTP Medthod; GET
Kan se når jeg tilknytter XBMC API, så tilføjer den dette i min gateway IP 192.168.0.11/jsonrpc?request=
Jeg har også prøvet at adde en MCE remote (IP), da det er MCE kommandoer jeg bruger til min harmony (IR). Men det virker heller ikke, så IP og IR kan nok ikke sammenlignes på den måde.

Jeg kan sagtens se "lyset" men denne irule, så ville rigtig gerne have lidt hjælp til at få gang i det. 

Redigeret af mbm1 - 27-Marts-2013 kl. 08:36
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 08:55
tjaee, xbmc burde jo virke ifølge denne :
Jeg har forsøgt men kan heller ikke få det til at virke, men jeg regner egentlig med at det er fordi den xbmc som afvikles via Openelec som jeg bruger simpelthen ikke understøtter den xbmc gateway.
Istedet har jeg på min startside til xbmc tilføjet en url der starter min xbmc remote. Det virker fint med wol, til gengæld er jeg desværre nødsaget til at skifte mellem irule og xbmc remote for at skrue op og ned for lyden.
Edit:
Kan se der findes et IR MCE device, ved godt du søger IP devices, men en MCE kan jo ike styres via IP.

Redigeret af ridderdk - 27-Marts-2013 kl. 09:17
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 09:09
ediit: fejl

Redigeret af ridderdk - 27-Marts-2013 kl. 09:17
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 09:42
Min PC er tændt 24/7 så den skal ikke wakes. det er ren remotecontrol.
Troede jeg skulle have en specielt modtager hvis jeg skulle bruge IR?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 10:37
Du kommer ikke udenom en ip to ir enhed hvis du skal bruge udstyr med kun ir styring

hvilket xbmc device har du tilknyttet i irule?
det burde jo være muligt at få det til at virke, jeg er ihvertfald frisk på at forsøge igen, det kunne være rart hvis kun en app til styring var mulig.

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 10:58
1 app til styring ja det var jo det der var meningen.
Indtil videre er det kun lykkes at få 1 af mine kun 3 enheder på.
Ha ha ha ja ja det er da godt jeg kan se det fra den humoristiske side.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 11:28
Ok, men hvis du havde spurgt ville du vide ikke alt kan styres med ip.....
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 11:34
Jamen eftersom der jo allerede findes apps til styring af enhederne, så burde det jo ikke være raketvidenskab at samle funktionerne i 1 remote.
P.t styrer jeg jo alle mine 3 enheder vi ip
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 11:52
Hvordan tænder du fjernsynet med ip?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 12:00
Jeg tænder ikke tvet med ip, men bruger stadig LG TV appen til alt andet end tænd/sluk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 12:19
Det er grunden til der ikke er lavet ip devices til lg og samsun tv, giver god mening (synes jeg ihvertfald)
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 12:36
Ja det fandt jeg og ud af.
Giver ingen mening synes jeg. Eftersom irule kan customizes på kryds og tværs kunne man jo sagtens gøres bruger af alle de 99 % andre funktioner end lige tænd og sluk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu