Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kennyboy
Junior bruger
Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
|
Emne: Hjælp til TV-Tuner Sendt: 26-August-2006 kl. 23:04 |
Har anskaffet mig en TV-Tuner ( hauppauge WinTV-PVR-150MCE). Har også installeret alt det der bliver foreslået inde på hauppauge's hjemmeside, da der ikke fulgte drivercd med. Men...TV signalet på de forskellige kanaler er mildest talt elendigt, sne sne og atter sne. Jeg har TDC kabel TV, og har sat et almindeligt antennekabel i væggen og ind i TV-Tuneren, altså på samme måde som mit almindelige TV er forbundet. Jeg har XP MCE som styresystem. Hvordan får jeg signalet til at blive bedre/optimalt?
|
 |
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
|
Sendt: 26-August-2006 kl. 23:34 |
Jeg har et pwr 150MCE og tdc kabel og har fået mine drivere på samme måde som dig. Men jeg har ingen sne. Meget opmuntrende, ikke. (sorry)
Men igen, hvis jeg kan få det godt skulle du også under de samme omstændigheder kunnne få det til at køre.
For mig lyder det som om dit antennekabel ikke er ok, det kan være samlet dårligt hvis du selv har gjort det eller der kan være for langt fra antenne stikket og frem til tv kortet. Tit er det jo let 10 meter? Jeg bruger et dobbeltskærmet svært kabel da det er vigtigt at afskærme godt og undgå for meget tab.
Jeg bruger faktisk en antenneforstærker til 2 fjernsyn, og det virker faktisk som det skal. Har bare kostet under 100kr. Det griner experter af som en dårlig løsning, men jeg kan ikke se forøgede skygger eller andet, blot kan jeg trække længere kabler uden problemer.
Problemet med pwr150 er at det kræver et godt antenne signal, ikke at det kun lige er pwr150, men det syntes at gælde for de tv kort jeg har set.
TDC kabel leverer nogle gange et meget dårligt signal og det er måske der problemet er. Det kan blive af ringere kvalitet af forskellige årsager. I så fald kan man klage og få det set det efter, men først skal man være stensikker på at det ikke er hos en selv den er gal, eller må man betale for et tekniker besøg. Men hvis dit fjernsyn ser ok ud er det nok ikke det.
Men jeg har jo ikke et signal der kan trække mine fjernsyn uden en antenne forstærker (lang kabling for nogle) så det kunne da også være dig.
Men ellers har du ikke fået det hele sat rigtigt op med dit tv kort. Jeg ville først prøve at få wintv2000 til at køre og så gå over til xp mediacenter når alt er godt.
ken
|
 |
FrannerDK
Bruger
Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Point: 97
|
Sendt: 27-August-2006 kl. 00:48 |
En lille test, som jeg også tror at Ken_T er inde på, er at koble dit fjernsyn på det antennestik du anvender til dit tuner-kort. Hvis billedet er okay, så må dit tv-signal være i orden, og så er der MÅSKE problemer med tunerkortet.
Jan
|
 |
kennyboy
Junior bruger
|
Sendt: 27-August-2006 kl. 08:48 |
Mit antennekabel er et af de billige fra THansen, et færdigsamlet på 10 mtr. Det kan måske være problemet. Længden på kablet er netop fordi der er det lange stykke fra computer til anteneboksen. Ken_T, du har vel ikke et link til hvor jeg kan købe noget ordentligt antennekabel, eller er det noget der kan fåes i El Giganten? Tv signalet på mit almindelige fjernsyn er godt, og de tre andre fjernsyn der er tilsluttet (også med lange kabler) er der heller ingen problemer med, men de kabler der er brugt til disse er "hjemmesamlet".
|
 |
kennyboy
Junior bruger
|
Sendt: 27-August-2006 kl. 10:11 |
Jeg tænkte også på, er der andre tilslutningsmuligheder end med et antennekabel? Kan man bruge nogle af de andre stik bag på TV-kortet eller er de kun til OUT tilslutninger?
|
 |
Maggerholm
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
|
Sendt: 27-August-2006 kl. 10:23 |
kennyboy skrev:
Mit antennekabel er et af de billige fra THansen, et færdigsamlet på 10 mtr. Det kan måske være problemet. Længden på kablet er netop fordi der er det lange stykke fra computer til anteneboksen. Ken_T, du har vel ikke et link til hvor jeg kan købe noget ordentligt antennekabel, eller er det noget der kan fåes i El Giganten? Tv signalet på mit almindelige fjernsyn er godt, og de tre andre fjernsyn der er tilsluttet (også med lange kabler) er der heller ingen problemer med, men de kabler der er brugt til disse er "hjemmesamlet".
|
Når du nu har så mange lange antenne kabler, så prøv det billge på et TV, eller et af de andre til tv kortet, og se om det gør en forskel. Gør det ikke det, så er det nok ikke nødvendigt at gå ud og købe et nyt kabel. Hvis du benytter forskellige udtag, kan du også prøve at samle flere af kablerne til et langt, og prøve fra et andet udtag og til tv kortet. Så kan du måske komem frem til om det er udtaget den er gal med. Kan du ikke fremprovokere en forbedring eller finde fejlen på denne måde, kunne det være signalet er for svagt til et tv kort. Du skriver der allerede er 4 fjernsyn tilsluttet, men nævner ikke om du har antenneforstærker eller andet. Prøv eventuelt at frakoble de andre fjernsyn, og se om signalet bliver bedre af det. Mvh Michael
Redigeret af Maggerholm - 27-August-2006 kl. 10:24
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
 |
kennyboy
Junior bruger
|
Sendt: 27-August-2006 kl. 10:42 |
Der er ikke antenneforstærker og fordelingen til de andre fjernsyn sker ved hjælp af flere fordelere/forgreninger bag på mit/stue fjernsynet. Det er der ingen problemer i. Alle fjernsyn viser fint billede. TV-kortet er tilsluttet direkte i antenneboksen på væggen, altså uden om de andre fjernsyn, og jeg har også prøvet denne tilslutning uden de andre fjernsyn er tilsluttet og uden forbedring. Men nu prøver jeg lige at tilslutte mit stuefjernsyn med det kabel jeg har i TV-kortet, og så vender jeg tilbage.
|
 |
kennyboy
Junior bruger
|
Sendt: 27-August-2006 kl. 11:08 |
Nu har jeg prøvet antennekablet i mit "normale" fjernsyn, og det er sgú det der er problemet. Endnu engang har jeg erfaret, at man får det man betaler for. Så jeg må ud og investere i noget ordentligt.
Men jeg skal lige høre igen, er der andre tilslutningsmuligheder end med et antennekabel? Kan man bruge nogle af de andre stik bag på TV-kortet eller er de kun til OUT tilslutninger? Der er jo et S-Video og det gule, røde og hvide.
|
 |
ajaj
Super bruger
Oprettet: 03-Februar-2006
Point: 442
|
Sendt: 27-August-2006 kl. 11:51 |
De andre tilslutninger du har på kortet, er til fx. at tilslutte andre enheder fx dit videokamera, således at du så kan se dine optagelse på tv'et via mediecentret.
En anden løsning ( som jeg med stor glæde selv benytter) kunne være at hvis du allerede har eller tænker på at anskaffe en selector-box , tilslutter du denne til dit tv-kort på s-video eller component indgangen. Dette kan anbefales. Det giver hos mig (der har et godt antennesignal i forvejen) et særdeles fint TV-billede .
|
 |
kennyboy
Junior bruger
|
Sendt: 27-August-2006 kl. 15:23 |
Hvor gemmes de optagelser man laver? Jeg kan godt se at man kan vælge mellem den ene eller den anden harddisk, men hvilken mappe kommer det i?
|
 |
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
|
Sendt: 27-August-2006 kl. 17:52 |
Af en eller anden grund har vi nogenlunde de samme betingelser hele vejen igennem, jeg har også 3 fjernsyn foruden mit tv kort. Desuden har jeg på et af mine fjernsyn et kabel af den slags du snakker om. et ret tyndt hvidt kabel? Det kabel er ikke godt i den forstand at der er et ret stort tab i det. Feks kan jeg ikke se fjernsyn med det på det ene tv det er tilsluttet, uden sne, mens der ikke er nogen problemer når jeg anvender en antenneforstærker. Så kablet er egentlig ok hvis signalet er stærkt nok. Jeg kunne nok slet ikke får det hele til at hænge sammen uden denne antenneforstærker som jeg har. Som er typen der fordeler til 2 fjernsyn (kan også fåes til 3 fjernsyn)
Et bedre kabel kan købes hos Thansen eller Harald Nyborg? Det skal være den gode med dobbelt skærm, så kan man selv samle. Tror man kan få 25 meter for 80kr? Men det er stadig ikke sikkert at det er nok til så mange tunere. (3 tv + tvkort)
Det er nok bedre med en antenneforstærker, sådan en koster ikke nødvendigvis så meget, men der er forskel i kvalitet. Nogle regner ikke de billigste under 100 for noget værd. Men man har jo sende retur.
De stik der er bag på dit kort udover antenne stik (tv og fm) er til s-video ind fra en udvendig kilde (det runde sorte) , så er der et gul stik, det er til composite ind, også fra en udvendig kilde. og der er 2 phono for lyd ind (hvid og rød) Jeg bruger s-video ind fra en selector.
Ken
|
 |
kennyboy
Junior bruger
|
Sendt: 27-August-2006 kl. 18:25 |
Hvis man skal ha' en fjernbetjening, skal det så være en MCE-betjening? Hvordan virker fjernbetjeningen, er der en IR modtager i TV-kortet eller følger den med fjernbetjeningen? Hvilken antenneforstærker har du, Ken_T?
Redigeret af kennyboy - 27-August-2006 kl. 18:25
|
 |