|
Strømsparreskinne |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
minusop ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: 2665 Status: Offline Point: 511 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Marts-2013 kl. 14:52 |
Hej
Jeg søger en anbefalig/erfaring med en strømsparreskinne, som kan fungere med et SONY46EX721 tv og min forstærker/konsoller. Jeg har prøvet 2 indtil nu, men hver gang at jeg på tv'et skifter over på HDMI, så slukkes strømmen i 'dåsen' til alle komponenterne. Alm TV-kigning er der ingen problemer med. Jeg har prøvet at smide min forstærker i "master" i stedet for tv'et, men den bruger åbenbart ikke nok til at tænde for skinnen... Gode idéer til en skinne der virker? Jeg har en HD siddene i mit primære USB stik - men kan det andet evt. bruges til en skinne med USB, og er det egentlig en løsning? pft
|
|
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En USB styret skulle virke fint, da der er forsyning på tilslutningen indtil TVet slukkes.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
minusop ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: 2665 Status: Offline Point: 511 |
... kræver at USB kablet er 1.5m, men det er måske standard?
Evt. link til en god én
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ellers køber man bare en forlænger
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Hvilke 2? Du ved at du kan købe strømspraskinner med "learn" funktion, så du kan fortælle den, hvornår der er tændt og hvornår der er slukket? Klaus |
|
![]() |
|
Klaus,
BH031D-TV (max 300w min 40w) + en eller anden 'no name' uden markering. Har du et link til en fornuftig én?
|
|
|
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Kan man også se denne skinnes standby-forbrug, inden man køber? Jeg synes, det er ufatteligt, at der sælges så mange strømspareskinner uden angivelse af standby-forbrug. Man risikerer jo i teorien, at skinnen bruger mere i standby end de enheder, den afbryder. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Nej, fo det er (som du også selv skriver) tophemmeligt. Jeg har også selv undret mig meget over dette. Klaus |
|
![]() |
|
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
Jeg har en no name skinne, og har bygget det op på denne måde:
Alm strøm til tv Strøm skinne --> receiver (master) som så sætter strøm til xbox, bluray, osv. Jeg kan via mit tv tænde for receiveren, ved at vælge højtalervalg til "hjemme biograf" - hvilket den altid gør.
|
|
![]() |
|
Tak for input.
Så lige (meget lille markering!) at min "no name" skinne havde 20w som min. og den virker fint med receiver i master og så med alle konsoller efterfølgende. Så slipper jeg alligevel for at købe en ny. God weekend
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |