|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
13misser ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 23-August-2006 kl. 12:44 |
|
Er der nogen der har erfaring i at trække film ud af Digiality CX302, og lave en dvd skive
Jeg har problemer med farven på underteksterne |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
![]() |
|
De programmer jeg kender, der understøtter undertekster (DVD LAB PRO, Gui for DVD Author og DVD Authorgui) har alle mulighed for at vælge farve på undertekster. Flemming |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
|
Hej 13misser,
Jeg bruger selv SupViewer til at tilrette farverne på underteksterne med. Både SUP og IFO (resultatet fra ProjectX) indlæses i SupViewer - og Colors samt Opacities indstilles så teksternes farver ser fornuftige ud. Herefter trykkes 'Set for all' - og en ny SUP fil med resultatet skal lagres. Endelig kan IFO Edit bruges til at danne DVD'en med (udfra den rettede SUP) - og undertekst paletten skal efterfølgende kopieres over fra IFO'en (som brugt i SupViewer). Det hele var beskrevet i den gamle guide på Digitalt.tv (har forsøgt at linke til Cache på Google - er ikke klar over hvor længe det link holder ![]() Alternativt kan du også forsøge at bruge denne (nye) guide (jeg har dog ikke selv forsøgt den beskrevne fremgangsmåde). - se iøvrigt også denne tråd om farver på underteksterne. /Lars |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
|
Hej Flemming,
Problemet med udtræk fra CX-302 er dog, at teksterne er i SUP (grafisk/bitmap) format - som bl.a. DVD Lab Pro ikke understøtter (men det lader det nu til at DVD Author gør - så de referede DVD Author varianter bør kunne bruges). Et alternativ kunne være at OCR oversætte teksterne med f.eks. VobSub el. lign. for at kunne bruge i DVD Lab (det har jeg dog ikke prøvet). /Lars |
||
![]() |
||
13misser ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
|
Sup viewer driller mig når jeg siger at teksterne skal være hvide og baggrunde sort
bliver baggrunden blå og teksterne transparent jeg syntes at jeg følger guiden til punkt og prikke DVD Author har jeg også prøvet Den har det problem at der ingen filer er i video mappen Håber at du har et godt råd på problemet På forhånd tak Hilsen Karl |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Karl,
Jeg havde også de første par gange lidt problemer med det, men vil prøve at guide dig igennem processen med SupViewer og IfoEdit lidt mere detaljeret.
![]() Jeg bruger iøvrigt efterfølgende DVD Shrink til at beskære eventuelle reklamer eller andet (start/slut) bort med - og fravælger selvfølgelig kompression, hvis det ikke er nødvendigt. DVD Shrink giver ikke helt præcise klippepunkter (som i TMPGEnc DVD Author), men det er det bedste alternativ jeg lige kan finde, som understøtter undertekster. Jeg har tænkt mig at skrive til TMPG-Inc for at høre om de ikke snart implementerer undertekster i DVD Author også - så kan alt ovenstående formentlig gøres noget enklere... /Lars Redigeret af laursen - 24-August-2006 kl. 11:33 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
![]() |
|
Hej Lars! Det ville være utrolig lækkert hvis du kunne få dem overtalt til det. Underligt at de ikke for længst har implementeret undertekster, men det må være fordi det ikke er almindeligt med undertekster i det store udland. Iøvrigt kan du klippe med ProjectX og bevare underteksterne. Flemming Redigeret af fltk - 24-August-2006 kl. 11:20 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Flemming,
Ja, jeg tror du har ret - men det skal ikke stå uprøvet hen..
Det har jeg også forsøgt et par gange - dog uden det store held, så længe der var undertekster involveret (uden undertekster går det fint ![]() ![]() /Lars Redigeret af laursen - 24-August-2006 kl. 11:34 |
||
![]() |
||
![]() |
|
[
Det har jeg også forsøgt et par gange - dog uden det store held, så længe der var undertekster involveret (uden undertekster går det fint ![]() ![]() /Lars [/QUOTE] Det har fungeret fint hos mig, dog ikke frame-accurate. Har du ikke den nyeste udgave af ProjectX? Flemming |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Flemming,
Ja - ver. 0.90.4.00. Er det også udtræk fra CX302 du prøver med? Jeg véd at Daniel Hope (Fusion Filesystem Reader udvikleren) måtte 'sno sig' for at få ProjectX til at acceptere teksterne - så måske det er her problemet ligger... /Lars |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det er korrekt, men du kan vel selv vælge hvilket format underteksterne skal outputtes i fra ProjectX. Flemming |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej, det er filerne fra min Arion modtager, men der kan måske være forskel. Flemming |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |