recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trække film ud af Digiality CX302
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrække film ud af Digiality CX302

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
13misser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Trække film ud af Digiality CX302
    Sendt: 23-August-2006 kl. 12:44
Er der nogen der har erfaring i at trække film ud af Digiality CX302, og lave en dvd skive
Jeg har problemer med farven på underteksterne

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 12:57

De programmer jeg kender, der understøtter undertekster (DVD LAB PRO, Gui for DVD Author og DVD Authorgui) har alle mulighed for at vælge farve på undertekster.

Flemming

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 13:06
Hej 13misser,

Jeg bruger selv SupViewer til at tilrette farverne på underteksterne med. Både SUP og IFO (resultatet fra ProjectX) indlæses i SupViewer - og Colors samt Opacities indstilles så teksternes farver ser fornuftige ud. Herefter trykkes 'Set for all' - og en ny SUP fil med resultatet skal lagres.

Endelig kan IFO Edit bruges til at danne DVD'en med (udfra den rettede SUP) - og undertekst paletten skal efterfølgende kopieres over fra IFO'en (som brugt i SupViewer). Det hele var beskrevet i den gamle guide på Digitalt.tv (har forsøgt at linke til Cache på Google - er ikke klar over hvor længe det link holder )

Alternativt kan du også forsøge at bruge denne (nye) guide (jeg har dog ikke selv forsøgt den beskrevne fremgangsmåde).

- se iøvrigt også denne tråd om farver på underteksterne.

/Lars

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 13:17
Hej Flemming,

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

De programmer jeg kender, der understøtter undertekster (DVD LAB PRO, Gui for DVD Author og DVD Authorgui) har alle mulighed for at vælge farve på undertekster.

Problemet med udtræk fra CX-302 er dog, at teksterne er i SUP (grafisk/bitmap) format - som bl.a. DVD Lab Pro ikke understøtter (men det lader det nu til at DVD Author gør - så de referede DVD Author varianter bør kunne bruges).

Et alternativ kunne være at OCR oversætte teksterne med f.eks. VobSub el. lign. for at kunne bruge i DVD Lab (det har jeg dog ikke prøvet).

/Lars
Til top
13misser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Marts-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 07:25
Sup viewer driller mig når jeg siger at teksterne skal være hvide og baggrunde sort
bliver baggrunden blå og teksterne transparent
jeg syntes at jeg følger guiden til punkt og prikke

DVD Author har jeg også prøvet
Den har det problem at der ingen filer er i video mappen

Håber at du har et godt råd på problemet
På forhånd tak

Hilsen Karl
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 10:46
Hej Karl,

Oprindeligt skrevet af 13misser 13misser skrev:

Sup viewer driller mig når jeg siger at teksterne skal være hvide og baggrunde sort bliver baggrunden blå og teksterne transparent jeg syntes at jeg følger guiden til punkt og prikke

Jeg havde også de første par gange lidt problemer med det, men vil prøve at guide dig igennem processen med SupViewer og IfoEdit lidt mere detaljeret.

1. Efter at have behandlet PES filen i ProjectX har du flere filer i den resulterende folder - bl.a. en IFO og en SUP fil (jeg antager i det følgende at de hedder 1.IFO og 1.SUP)
  2. I SupViewer programmet, starter du med at indlæse 1.SUP (ved at klikke på knappen 'Load SUP') - ignorér evt. dialog-boks vedr. fejl i tidskoder
  3. Herefter indlæses 1.IFO (ved knappen nedenunder - 'Load Palette')
  4. Nu indstilles farver på underteksterne ved de 4 øverste 'drop-down' felter i højre side af vinduet (Colors). Jeg bruger normalt sort til både felt 2 og 3 samt lys grå til felt 4 (felt 3 er omridset af bogstaverne - og kan godt vælges lidt mørkere grå, mens felt 2, som er baggrunden, godt kan vælges meget mørk grå). Min erfaring siger mig iøvrigt at felt 1 aldrig bliver brugt (men måske jeg ikke har lavet udtræk nok). Iøvrigt, hvis der ikke vises nogle undertekster på skærmen - så tryk 'Next' indtil der optræder tekster du kan bedømme med.
  5. Herefter indstilles transparens (igen ved drop-down felterne i højre side - denne gang de fire felter under overskriften 'Opacities'). Normalt ønsker jeg ikke at der skal 'ses igennem' teksterne - og indstiller derfor til 'F' i felterne 2, 3 og 4 (samt '0' i felt 1).
  6. Når farverne er tilfredsstillende trykkes 'Set for all' knappen (og 'OK' til efterfølgende dialoger om bekræftelse)
  7. Endelig lagres teksterne med de nye farve-informationer ved at trykke på knappen 'Save SUP' (for eksemplet i de efterfølgende punkter, vælges at lagre som 1_new.sup)
  8. Nu kan resultatet dannes i IfoEdit, ved 'Author new DVD' menu-punktet - husk at bruge 1_new.sup til underteksterne(!)
  9. Når DVD'en er dannet indlæser IfoEdit automatisk den dannede VTS_01_0.IFO - denne skal rettes med den rigtige palette!!
  10. Vælg derfor 'Open' i IfoEdit - og vælg IFO filen dannet af ProjectX (1.IFO)
  11. Udvid træstrukturen under 'VTS_PGCITI' (i 1.IFO) for at markere punktet 'VTS_PGC_1'
  12. Vælg nu menu-punktet 'Copy Colors from this PGC' i menuen 'Subtitle Color'
  13. Nu udvides trækstrukturen 'VTS_PGCITI' for den dannede VTS_01_0.IFO (som IfoEdit åbnede i pkt. 9)
  14. Punktet 'VTS_PGC_1' markeres i den åbnede træstruktur - og menu-punktet 'Paste Colors from this PGC' i menuen 'Subtitle Color' vælges
  15. Tryk nu 'Save' for at lagre den ny VTS_01_0.IFO for den dannede DVD (vælg at overskrive den eksisterende fil)
  16. Nu skulle underteksterne gerne have den ønskede farve (som valgt i SupViewer)
Det var noget af en gennemgang - håber det lykkes!

Jeg bruger iøvrigt efterfølgende DVD Shrink til at beskære eventuelle reklamer eller andet (start/slut) bort med - og fravælger selvfølgelig kompression, hvis det ikke er nødvendigt. DVD Shrink giver ikke helt præcise klippepunkter (som i TMPGEnc DVD Author), men det er det bedste alternativ jeg lige kan finde, som understøtter undertekster.

Jeg har tænkt mig at skrive til TMPG-Inc for at høre om de ikke snart implementerer undertekster i DVD Author også - så kan alt ovenstående formentlig gøres noget enklere...

/Lars

Redigeret af laursen - 24-August-2006 kl. 11:33
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 11:17

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg har tænkt mig at skrive til TMPG-Inc for at høre om de ikke snart implementerer undertekster i DVD Author også - så kan alt ovenstående formentlig gøre noget enklere...

/Lars

Hej Lars!

Det ville være utrolig lækkert hvis du kunne få dem overtalt til det. Underligt at de ikke for længst har implementeret undertekster, men det må være fordi det ikke er almindeligt med undertekster i det store udland.

Iøvrigt kan du klippe med ProjectX og bevare underteksterne.

Flemming 

Redigeret af fltk - 24-August-2006 kl. 11:20
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 11:32
Hej Flemming,

Det ville være utrolig lækkert hvis du kunne få dem overtalt til det. Underligt at de ikke for længst har implementeret undertekster, men det må være fordi det ikke er almindeligt med undertekster i det store udland.

Ja, jeg tror du har ret - men det skal ikke stå uprøvet hen..

Det har jeg også forsøgt et par gange - dog uden det store held, så længe der var undertekster involveret (uden undertekster går det fint ). Efter at have indsat klippepunkter i ProjectX, mangler enten video- eller lydfil i det efterfølgende udtræk....

/Lars

Redigeret af laursen - 24-August-2006 kl. 11:34
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 11:42

[

Det har jeg også forsøgt et par gange - dog uden det store held, så længe der var undertekster involveret (uden undertekster går det fint ). Efter at have indsat klippepunkter i ProjectX, mangler enten video- eller lydfil i det efterfølgende udtræk....

/Lars
[/QUOTE]

Det har fungeret fint hos mig, dog ikke frame-accurate. Har du ikke den nyeste udgave af ProjectX?

Flemming

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 11:49
Hej Flemming,

Det har fungeret fint hos mig, dog ikke frame-accurate. Har du ikke den nyeste udgave af ProjectX?

Ja - ver. 0.90.4.00.

Er det også udtræk fra CX302 du prøver med? Jeg véd at Daniel Hope (Fusion Filesystem Reader udvikleren) måtte 'sno sig' for at få ProjectX til at acceptere teksterne - så måske det er her problemet ligger...

/Lars
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 11:50

Problemet med udtræk fra CX-302 er dog, at teksterne er i SUP (grafisk/bitmap) format - som bl.a. DVD Lab Pro ikke understøtter /Lars

Ja, det er korrekt, men du kan vel selv vælge hvilket format underteksterne skal outputtes i fra ProjectX.

Flemming

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 11:54

Hej Flemming,

Ja - ver. 0.90.4.00.

Er det også udtræk fra CX302 du prøver med? Jeg véd at Daniel Hope (Fusion Filesystem Reader udvikleren) måtte 'sno sig' for at få ProjectX til at acceptere teksterne - så måske det er her problemet ligger...

/Lars

Nej, det er filerne fra min Arion modtager, men der kan måske være forskel.

Flemming 

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu