|
Købe nyt anlæg - Nem betjening |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Valdimarsson ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2010 Sted: Odense Status: Offline Point: 28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Februar-2013 kl. 12:29 |
På mit arbejde er vi igang med en større udskiftning af anlæg. Jeg arbejder på et bosted for multihandicappede mennesker. De kan ikke selv betjene anlæggene, så det er os pædagoger der står for at sætte cd'er i og generelt styre dem.
Mit spørgsmål går på: Findes der anlæg der er ekstremt nemme at betjene, som ikke koster en herregård, er hurtige i opstartfasen (mindre end 30 sek ca. (nogle af de anlæg vi har nu kan være minutter om at tænde, og så yderligere et par minutter om at finde cd'en)) ? Vi købte en blu-ray afspiller med indbygget højttalere, en slags soundbar, sindet var meningen vi skulle spille cd'er fra også, men jeg har taget tid og inden den er startet og inden den har fundet cd'en er der gået 4 1/2 min. Det er alt for lang tid i disse sparetider. Håber i kan hjælpe. Prisleje: ca. 1000-3000 Kr |
|
HP Envy 15-1190eo - i7 - radeon 5850 (defekt touchpad) Sælges højestbydende
Synology ds211j - 4tb HTPC (diy) - Asrock E350M1/USB3 - 4gb ram - Thermaltake Element Q - Openelec 2.99.2 HDHomeRun HDHR3-EU |
|
![]() |
|
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvor stor er rum der skal spiles, har du overvejet at drope CD og bruge spotify eller wimp som musik kilde , et klik så starter musik der tage ikke mere and 1-2 sec...
i den tilfalde vil Sonos amp med par højtelere vere den beste nemeste løsning
|
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|
![]() |
|
Valdimarsson ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2010 Sted: Odense Status: Offline Point: 28 |
Ja noget i den stil har jeg også tænkt på, men det er mig der skal opsætte det og den eneste der så ville vide hvordan det var opsat. Det skal helst også kunne fungere hvis jeg en dag smutter. Så vi snakker nok stadig et forholdvis simpelt system.
|
|
Synology ds211j - 4tb HTPC (diy) - Asrock E350M1/USB3 - 4gb ram - Thermaltake Element Q - Openelec 2.99.2 HDHomeRun HDHR3-EU |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Med eller uden højttalere? Tag en tur i HiFi Klubben og kig på deres Denon RCD-M39 + Aragon 6350 systemløsning og prøv at tryk på den. Klaus Redigeret af KlausDM - 16-Februar-2013 kl. 12:45 |
|
![]() |
|
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
min søn på 6 år betjener sonos uden problemer , den er extrem simpel
sonos Amp + 2 reol højttelre og så er i kørende,, hvis i har brug kun for musik og kan nøjes mer net radio stationer så er der gratis . ønsker i at have valg fri musik ca 15.mil numre så er der 100 kr om mnd. .. og der er bilig i køber også CD-er af og til og di koster også den løsning er nem-billig-enkelt og mest vigtig af alt der funker bare |
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|
![]() |
|
Jeg tænkte mest af alt en samlet løsning, så man var fri for ledninger ud over det hele. Lyden er i og for sig ikke så vigtig. Det vigstigste er at hvis jeg en dag smutter derfra, så skal en af min kollegaer kunne tage anlægget og sætte det til andetsteds.
Skal lige huske at sige at det er folk der går fra en computer hvis den fryser ;-) og ikke folk der prøver at genstarte den først inden de opgiver :-) |
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
http://www.harald-nyborg.dk/p1018/denver-microanlaeg-mc-5000
Jeg holder dog stadig på: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_rcd-m39-argon-6350_stereoanlag.htm Klaus Redigeret af KlausDM - 16-Februar-2013 kl. 14:56 |
|
![]() |
|
Ja det fra hifiklubben er godtnok lækkert. Kunne godt være man skulle ta derover og se hvad den sagde til det ;-) |
|
|
![]() |
|
Ikke mindst for at prøve det, hvordan det virker. Hvis du skal have 10 anlæg kan det være at de kan "skrue" lidt på prisen.
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |