|
Stofa tilslutning? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Februar-2013 kl. 02:17 |
Jeg står for at skulle have en tilslutning til Stofa. Det er blevet mig fortalt at det ikke er noget problem, da Stofa allerede er i vejen der går forbi vores hus. Dog skal jeg selv sørge for at få gravet kablet ned fra Stofa standeren og hen til huset....... Det kan jeg kun have fuld forståelse for og derved ingen problem i dette. I fredags var jeg så inde og købe en tilslutning ved antenneforeningen. Der blev det mig igen fortalt at jeg skulle selv sørge for at trække Stofa kablet, fra standeren der står i skel mellem min nabo og jeg. Det siger jeg selvfølgelig ok til, men jeg kunne nu ikke lige se hvor den Stofa stander skulle stå henne? Jeg kommer hjem og får vished om at der IKKE er en Stofa stander i skel, som det var blevet oplyst. Men derimod finder jeg ud af at der er en Stofa stander på den anden side af min nabo's indkørsel . Ca. 6m flisebelagt indkørsel eller 8m fortov før man kan komme ind på min grund. Det ringer jeg straks ind til antenneforeningen og fortæller og jeg bliver lovet at der vil komme en i næste uge og besigtige forholdene. Derfor vil jeg spørge forum til råds, da jeg meget gerne vil være forberedt på, hvad mine rettigheder er i forbindelse med at få Stofa installeret i huset? For mit eget vedkommende, lyder det jo fuldstændig uoverskueligt, hvis jeg skal til at fjerne fortov eller indkørsel på offentlig grund eller nabo grund, for derefter at grave kablet ned og ligge sten igen. For så derefter igen at grave på min egen grund. Det kan sgu da ikke være rigtigt?...... Hvis vi nu antager at ovenstående er Stofa-s ansvar. Kan Stofa så sige at de ikke vil etablere forbindelsen til vores hus, da omkostningerne bliver for store for dem?...... Her går jeg selv med den holdning, at når der er lagt Stofa ind i hele byen. Så skal det vel også være alle beboers ret at kunne blive opkoblet til Stofa, på vel og mærke rimelig let vis?..... Mener nu også at have læst et sted at Stofa standeren skal stå ved skel og det kan man jo ikke sige den gør. Venligst kom med noget input, så jeg kan være fuld forberedt, hvis der skulle komme en der prøvede at bilde mig noget ind..... På forhånd tak! Mvh.
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan ikke forestiller mig andet end at du får en tilslutning i dit skel, så hvis den mangler, må Stofa lave en ny. Man kan ikke som privat person grave udenfor matriklen. Men du skriver at du har bestilt tilslutning ved en antenneforening, så det må være deres regler, du er underlagt. Prøv at se om de ikke har tilslutningsreglerne liggende på deres hjemme.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Jeg kan ikke forestille mig, at du skal andet end grave fra et anvist punkt ved skel og til indføringsstedet på ejendommen.
Sådan er reglerne her i antenneforeningen for privat ejede ejendomme.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Krat-Lusker ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Marts-2008 Status: Offline Point: 25 |
normal er det kun inde på egen grund man selv skal grave den med og ude i offentlig er det stofa eller antenneforeningen der betaler det
|
|
![]() |
|
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
Tak for jeres tilkendegivelser. De er jo alle i tråd med hvad jeg selv går og tænker. Men hvad nu hvis scenariet lyder sådan at manden fra antenneforeningen ikke vil have bøvlet med at føre kablet fra boksen og over til min matrikel?...... Har Antenneforeningen eller Stofa en juridisk forpligtelse til at føre kablet til matriklen eller kan begge instanser muligheden for at frasige sig ansvaret?.....
Jeg kan selvfølgelig ikke selv forestille mig at det skulle ende ud i at Stofa/Antenneforening ikke vil påtage sig ansvaret. Men i telefonsamtalen, hvor jeg gjorde opmærksom på problematikken, der bed jeg mærke i at han sagde at jeg skulle ikke være nervøs, da jeg selvfølgelig vil få mine penge tilbage, hvis der ikke fandtes en løsning..... Det gør mig jo lidt utryg, da det godt kunne tyde på at de kan sige fra? Mvh.
|
|
![]() |
|
Gun ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 133 |
Normalt har antenneforeningen ikke nogen forpligtelse over at skulle
levere noget til dig, selv om det jo er i deres interesse at få en
ekstra kunde. Du vil givetvis få et tilbud på gravearbejdet, hvis det
viser sig at de ikke vil opstille en ekstra stander. Hvis der er
offentlig grav, vil du selv skulle betale.
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Du kan sagtens få Stofa/antenneforeningen til at sørge for alt kabeltrækket, du får bare en regning der er derefter
![]() |
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
Stofa Sådan fra sidelinjen, hvorfor mon der IKKE allerede er en tilslutning? |
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |