|
Valg af Access Point |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Januar-2013 kl. 10:22 |
Min situation er som følgende:
1. sal: - YouSee Netgear CG3000 modem - 2 stk stationære PC´er tilsluttet via kabel Stuen - YouSee Plus Samsung boks tilsluttet trådløst via dongle Der ud over køre følgende trådløst på netværket: 2 stk mobiler, bærbar samt hvad udlejeren i kælderen nu anvender. Jeg har besluttet mig for at anskaffe en WD TV Live og en WD My Book Live. Planen var egentlig en Synolgy NAS sammen med min WD TV Live, men pengepungen er ikke til det. Begge enheder skal placeres i stue etagen. For at opnå bedst mulig stabilitet havde jeg tænkt mig at WD TV Live skulle tilkobles internettet via kabel, samt en kablet forbindelse mellem TV Live og My Book Live. Internet adgang til My Book Live havde jeg tænkt mig skulle være WiFi. Jeg skal derfor have udvidet mit netværk til stue etagen. Både med hensyn til kablet opkobling og forstærkning af min WiFi signal. Det er så her jeg kommer til kort. Ifølge Bschmidts udemærket guide er løsningen, hvis man ønsker at forstærke WiFi signalet, en kablet Access Point. Men er det også tilfældet hvis man ønsker både at forstærke WiFi signalet og tilføje muligheden for kablet opkobling? |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak :-)
Hvis du skal tilføje kablede enheder der hvor du havde tænkt dig at stille AP'et kan du slå to fluer med et smæk ved at vælge en trådløs router med 4 port switch istedet. Du skal bare holde tungen lige i munden og disable DHCP og kun benytte de 4 LAN porte i den nye router (ikke WAN porten). BS
|
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Mange tak for det hurtige svar. Jeg vil udnytte muligheden og komme med par ekstra spørgsmål:)
1) Kan du anbefale en trådløs router. Det er lidt et marked jeg aldrig har beskæftiget mig med. 2) Jeg regner med cirka at skulle trække 5 m netværkskabel fra min YouSee moden til den trådløse router. Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg køber netværkskabel?
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Jeg er ikke så meget for at anbefale en router jeg altid bruger da det er meget afhængigt af opgaven. Jeg har gode erfaringer med D-link, Linksys, Zyxel og Netgear.
Nu er 5m jo ikke alverden og hvis det skal ligge løst på gulvet kan du bare brge en patchkabel kategori 6. I alle andre tilfælde ville jeg udføre kablet som fast installation (solid core kabel afsluttet i underlag med konnektorer) i kategori 6 hvis du ikke har ultra høje krav eller vil køre højfrekvente signaler igennem (antenne) BS
|
|
![]() |
|
Igen tak for hjælpen.
Det ser dog ud til en god router koster en del mere en end Access Point. Havde håbet på noget omkring de 400 en Access Point står i. Men det ser ikke rigtrig ud til at være realistisk. Men sådan er det. Jeg må blot lave noget ordenligt research og finde ud af hvilken router er bedst til pengene.
|
|
![]() |
|
kig evt på dlink dir652 eller zyxel nbg4615
så kom der sgu et par anbefalinger alligevel. Men der er ikk alle mulige fancy features kun hastighed og god pris. BS
|
|
![]() |
|
Super, takker endnu engang.
Det er virkelig fedt med den kompetent hjælp man får på dette forum. Der er en god grund til, at recordere.dk er min fortrukne hifi/elektronik forum:) Jeg er ikke engang klar over hvad det er for en slags fancy features vi snakker om. Så mon ikke jeg kan undvære dem:)
|
|
![]() |
|
De features der IKKE er der er printer og/eller fildeling avancerdede netværksfunktioner, multi SSID og 3. parts firmware (Linux. Der gør at man virkeligt kan lave sine egne funktioner efter behov ;-) og hvis du ikke ved du mangler det så tror jeg heller ikke du gør det.
BS
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Jeg har sat et pat stykker af disse op på mit arbejde. Der er indbygget accesspointfunktion, der slår DHCP ol. fra.
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/netwgwn150/netdldir-600.html |
|
![]() |
|
BeoBrian ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 305 |
Linksys E4200 eller 4500, er både en router men kan også sættes op som ren access point. De koster lidt mere end andre produkter, men til gengæld virker de optimalt.
Jeg har sat 3 af disse op, og har 4 iPads, 3 smartphones, 2 x ATV, 3 PC'ere og en MAC. Det kører problemfrit og der kan streames Netflix på begge ATV samtidigt, plus masser af internet trafik på øvrige enheder. Det kan simpelthen ikke svare sig at spare på dette område. DLink, Netgearog Linksys når dem ikke til sokkeholderne.
|
|
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
|
|
![]() |
|
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1398 |
Du kan ikke tilslutte WD My Book Live trådløst - den skal tilkobles routeren via det medfølgende netkabel. ( Det vil også give den bedste performance ) WD TV Live kan både tilsluttes kabel eller køre trådløst - anbefaler kabel, hvis det er muligt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |