|
Yousee internet med egen router |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jokkemokke ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2013 kl. 20:13 |
Hej. Er der nogen der har erfaringer med at koble deres egen router på Yousee internet? Jeg har i dag fået 50 Mb internet fra Yousee, hvilket jeg har målt til at køre 50/5 Mbps med Yousee hastighedstest.
Problemet er, at når jeg slår router delen i Yousee routeren fra (Netgear CG3000) og tilslutter min egen router, så kan jeg kun opnå 25/5 Mbps. Min egen router skulle kunne køre 100 Mbps, så det burde ikke være det der er problemet. Kan det passe at jeg ikke kan kører hurtigere end 25 Mbps når jeg tilslutter min egen router? Jeg vil nemlig gerne bruge min egen router, da den har en masse funktioner indbygget som jeg bruger og jeg kan ændre på alle indstillinger. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvem siger din router kan køre 100mb/s ?
Hvilken router drejer det søg om? BS
|
|
![]() |
|
jokkemokke ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
Det er en Asus WL500GP
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Du skal nok ikke forvente at få bedre Wan til Lan performance på en så gammel router. Det kan nok optimeres lidt. Jeg syntes jeg kan huske de kunne ramme omkring 30 mb/s med lidt forskellig fifleri.
Om det kan betale sig? Nej egentligt ikke :-)
BS |
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Det er jo en tudse gammel router, den er vel 6-8 år gammel?
Der er et utal af forum tråde på nettet, hvor folk brokker sig over de kun kan rykke 3 MB/S igennem den. Jeg tror BS har ret, det er din router. Hvorfor bruger du ikke blot netgear fra Yousee? Den er ikke perfekt, men næppe så dårlig som din egen :)
|
|
![]() |
|
Ja det er en gammel router der ikke trækker 100 mb/s men det er (var) en super router som jeg stadig har et par stykker liggende af da de kan ALT med den rette konfiguration :-)
BS
|
|
![]() |
|
esbenholm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 15 |
Min kæreste har yousee og oplevede mange gange dårlig hastighed med netgear routeren, når den blev brugt til wifi. Ved at slå wifi fra og tilkoble en gammel linksys var der pludselig 10 mb hver gang vi målte og ikke kun 1 mb som ved netgear.
|
|
![]() |
|
pallemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 273 |
Jeg kan kun give "esbenholm" ret, jeg ar slukket fr wifi fra yousee router og koblet min egen linksys router over, så kan du også selv vælge den kode uden den reseter sig selv, som you see gør hvis den slukkes og tændes går den til standard indstillingerne.
|
|
![]() |
|
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Du kan kontakte yousee og fortælle at du ønsker eget password på dit wifi så vil den aldrig resettes til default password igen, det er noget de kan styre. Det var nemlig noget der irriterede mig dengang jeg bestilte yousee bredbånd. Redigeret af Dorf - 15-Januar-2013 kl. 23:46 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |