recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenne, Samsung BD-C8900M og Boxer TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antenne, Samsung BD-C8900M og Boxer TV

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
tummes Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2006
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tummes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antenne, Samsung BD-C8900M og Boxer TV
    Sendt: 06-Januar-2013 kl. 21:15
Hej
Har lige nogle spørgsmål. Jeg har ovenstående Samsung HDD optager, og er lidt i tvivl om jeg bare kan smide et Boxer kort i den eller om jeg skal have en "stand alone" Boxer boks? :-) Det modul den eventuelt skal sidde i, er det billigere at købe det selv?
Jeg er også lidt i tvivl om hvilken antenne jeg skal vælge, kan jeg nøjes med en indendørs en eller skal den ud og hvad kan i anbefale? Jeg bor i Tønder, Sønderjylland - hvilken sender er den nærmeste for mig? PFT. Thomad
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af tummes tummes skrev:

Hej
Har lige nogle spørgsmål. Jeg har ovenstående Samsung HDD optager, og er lidt i tvivl om jeg bare kan smide et Boxer kort i den eller om jeg skal have en "stand alone" Boxer boks? :-) Det modul den eventuelt skal sidde i, er det billigere at købe det selv?

Boxer sender over 3 muxer - mux 3, mux 4 og mux 5.  Om 3-5 mdr starter Boxer endnu en mux  - mux6. 
Desuden har DR to muxer - mux1 og mux2 -

Mux 1 - 4 sende efter DVB-T standarden, som din boks kan modtage, medens mux5 og den nye mux6 sender efter DVB-T2 standarden, som din boks ikke kan modtage og aldrig vil komme til at modtage.

Da der er betydelig større kapacitet med DVB-T2,  vil Boxer sende  ca 62% af sin kapacitet med DVB-T2 fra denne sommer.

Nu har du en boks, så det vil vel være fornuftigt at starte med den, men skal du senere købe nyt, så er det ubetinget DVB-T2, der skal nykøbes til antennefjernsyn.

Jeg er også lidt i tvivl om hvilken antenne jeg skal vælge, kan jeg nøjes med en indendørs en eller skal den ud og hvad kan i anbefale? Jeg bor i Tønder, Sønderjylland - hvilken sender er den nærmeste for mig? PFT. Thomad

Du vil modtage dvb-t signalerne fra Aabenraa senderen der er 25 km væk.   En antenne monteret indendørs kan ikke anbefales.  Det er vigtigere, at din antenne er monteret højt og frit end, at den er stor.    Det kan ikke afvises, at  en god antenne på loftet vil være OK.
http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/

De tyske ÔR programmer (ARD/NDR/ZDF)  sendes fra Flensborg, men her skal antennens pinde stå lodret.     Med et list større antenne, der har retning midt mellem Aabenraa og Flensborg er det muligt, at du kan fange både Danmark og Tyskland på samme antenne (pindene monteret ~45 grader).

Lars   Smile

PS!  Det er en antenne af denne type (evt. nummeret mindre) du skal søge
http://www.triax.dk/en/FindProduct/ProductDetails.aspx?product={DFE68252-CA8B-468A-8980-9CD7AFCB0205}#pdf
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
tummes Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tummes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 16:04
Mange tak for et rigtig godt svar.

Er det kun HD kanaler der indtil videre benytter MUX 5-6?

Kommer der til at være kanaler (er der allerede) der ikke kan ses på mux 1-4?

Kan se denne ikke er meget dyrere end den du anbefaler: http://www.av-cables.dk/uhf-antenne/triax-digi-343-dvb-t-antenne-42-elementer.html - er det et bedre køb?

Jeg har ikke strøm på loftet, kan jeg være sikker på ikke at skulle bruge en forstærker?

Mange tak for de gode svar indtil videre
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 22:20

Er det kun HD kanaler der indtil videre benytter MUX 5-6?

Kommer der til at være kanaler (er der allerede) der ikke kan ses på mux 1-4?

Du  kan se her  http://www.boxertv.dk/Global/Danish/PDF-filer/Serviceliste_020113.pdf  at der sendes 4 HD kanaler (som også findes som SD kanaler), men der er også 6 SD kanaler, herunder de 3 gratis nabolandskanaler  TV4 Sverige, TV2 Norge og ZDF.  Den sidste kanal kan du dog nok fange fra senderen i Flensborg.

Når  Boxer starter med mux6 til sommer, vil der givet komme kanaler, som kun sendes her.  Som sagt vil næste 2/3 (62%) af Boxers samlede kapacitet være over DVB-T2.  Boxer har ganske enkelt ikke kapacitet til at sende alt i to versioner.
Boxer arbejder benhårdt på at kunne skifte alt til DVB-T2, men  de har desværre fået rigeligt mange til at købe DVB-T bokse og DVB-T fjernsyn.  Men mon ikke DVB-T holder til omkring 2015 ?

"Det bødes der for i mange år, som kun var en stakåndet glæde"  

Kan se denne ikke er meget dyrere end den du anbefaler: http://www.av-cables.dk/uhf-antenne/triax-digi-343-dvb-t-antenne-42-elementer.html - er det et bedre køb?

Jeg har ikke strøm på loftet, kan jeg være sikker på ikke at skulle bruge en forstærker?

Jeg ville overveje en evt. mindre antenne, monteret med frit udsyn mod øst.  25 km er ikke langt og det flyder jo ikke med kæmpe bakker mellem senderne vest for Aabenrå eller senderen i Flensborg  og Tønder.
En forstærker skal monteres ved antennen eller hvor coax-kabler kommer ind på loftet.   En forstærker skal være med et lavt støjtal og forstærkningen skal være lav eller til at skrue ned for.
Forstærkeren skal i første række modvirke tab i dine kabler og især give nok signal til at splitte signalet til flere fjernsyn.  Man kan få forstærkere, der kan få strøm via coax-kablet.

Men det er antennen, der sikre signalets kvalitet.

Prøv at gå en tur og se på de antenner der er monteret i dit område. 

Lars Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
tummes Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tummes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 19:56
Hej. Hvad er status i dag, hvad ville jeg kunne se med boksen og hvad kan jeg ikke se? Vil jeg kunne sætte en boks til harddisk optager og stadig kunne optage programmer?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 20:33

Samsung BD-C8900M.

Så vidt det kan ses, kan den ikke bruges til andet end FTA kanaler, der er ikke nogen CA plads til kortlæser. Ser meget ud til at være en UK model.

Redigeret af Radiomanden - 26-August-2013 kl. 20:34
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tummes Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tummes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 20:37
Så vidt jeg kan se kan man sætte et kort i den, pladsen er i venstre side ved siden af et USBstik .
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 20:45

Kan kun finde billede af UK modellen. En søgning på modellen giver kun UK hits.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tummes Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tummes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 08:07
Hej igen
Jeg har ledt lidt og fundet denne manual - i manualen beskriver de det også som "COMMON INTERFACE SLOT To watch paid channels, insert the CI or CI+ CARD" (side 15). 
Det betyder vel jeg godt kan bruge Boxer TV modul
Er det så ikke rigtig forstået at det eneste jeg ikke kan se er nabokanalerne og eventuelle HD kanaler? Er det ikke korrekt?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 09:13

Er det så ikke rigtig forstået at det eneste jeg ikke kan se er nabokanalerne og eventuelle HD kanaler? Er det ikke korrekt?
Kan ikke lige læse om du har haft antenne på den? 
Kan du modtage de gratis DR kanaler på den? 
Det jeg tænker på, er om den kan modtage HE-AAC lyd format?

Mvh. JørgenT
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 09:36

"COMMON INTERFACE SLOT To watch paid channels, insert the CI or CI+ CARD" (side 15). 

Nej det er ikke korrekt, den har T2. i følge de oplysninger jeg kan finde på den.
Til top
tummes Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tummes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

"COMMON INTERFACE SLOT To watch paid channels, insert the CI or CI+ CARD" (side 15). 

Nej det er ikke korrekt, den har T2. i følge de oplysninger jeg kan finde på den.

Hej. I manualen står der dette:
"Digital TV Functionalities related to Digital TV (DVB) are 
only available in countries/areas where DVB-T 
(MPEG2 and MPEG4 AVC) digital terrestrial 
signals are broadcasted or where you are able 
to access to a compatible DVB-C (MPEG2 and 
MPEG4 AAC) cable-TV service. Please check 
with your local dealer the possibility to receive 
DVB-T or DVB-C signal.
DVB-T is the DVB European consortium 
standard for the broadcast transmission of 
digital terrestrial television and DVB-C is that for