|
Kan ikke finde kanaler |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
qpad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Marts-2008 Status: Offline Point: 729 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-December-2012 kl. 18:01 |
Jeg er ved at blive boxer kunde, men det er åbentbart noget der tager sin tid.
Jeg har et CI modul og et kort som lige er blevet aktiveret, mit tv er et P42x50e som har dvb-t og mpeg 4. Når jeg søger på kanaler kommer der kun 12 frem og de er alle kryperet, ikke en eneste af dem er danske kanaler... min antenne er en strong ANT 15 eller 10 kan ikke lige huske det nu. Gør jeg noget galt her ?
|
|
![]() |
|
qpad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Marts-2008 Status: Offline Point: 729 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nu fik jeg fanget lidt mere ved at sætte strøm til min strong ANT 10 og holde den oppe i luften i stuen kan jeg se sydnytt som vist er noget svenske nyheder, hvilken type antenne bruger i andre til boxer ?
ps jeg bor i lejlighed og i et område der ifølge boxer er godt dækket, og jeg bor ikke i stue etagen. Håber i kan hjælpe, ville gerne se TV2 da det er det jeg har betalt for.
|
|
![]() |
|
iøvrigt pixelere og hakker det helt vild på sydnytt nu, men det kører da i det mindste, andre kanaler kan jeg dog ikke se.
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Har du mulighed for at have en rigtig, udendørs antenne? Evt. sætte den ind på et loft? Eller ude på en altan.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det kan tænkes, at din antenne ikke er tilstrækkelig følsom, du skal måske bruge en der er mere retningsbestemt. Kompaktantenner er ikke nødvendigvis gode i bebyggede områder. Hvordan ser det ud med indendørs dækning i dit område.?
Polariteten af antennen skal også være rigtig i forhold til den sender du modtager fra. Redigeret af Radiomanden - 30-December-2012 kl. 18:27 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Og velkommen tilbage, Radiomanden!
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Takker. Ja vi prøver igen..
|
|
![]() |
|
Tak for jeres svar, jeg kan godt montere en ude på min altan men det kan først testes om et par uger, hvlken udendørs antenne vil i anbefale ? det skal helst ikke være sådan en stor grim en
![]() |
|
![]() |
|
Der findes en lille sendemast i helsingør som er vertikal, ellers er der hove og gladsaxe som er horisontale. Skal min lille stue antenne pege mod den by hvor masten står ? og gør det noget der er en beton væg i vejen ? for ellers skal jeg stå og holde den ud af vinduet og det regner jo
![]() |
|
![]() |
|
Du skal finde den nærmeste sender, og rette antennen mod den. Beton som sikkert er armeret er noget af en signaldræber.
|
|
![]() |
|
nu sidder antenne hængt op i ruden og peger mod den nærmeste sender og nu fandt jeg alle dr kanaler og kvalitet er helt tip top, jeg kan bare ikke se tv2 selvom det er et aktiveret tv2 kort jeg har sat i mit tv, men det kræver nok bare et kald til boxer.
Men en god udendørs antenne skal der altså til kan jeg se, det hoder ikke at have den hængt op i ruden jo. ![]() Mange tak for jeres hjælp, det er altså super fedt at der er så mange flinke proffer herinde på recordere der altid står klar til at give lidt tips med på vejen. Godt nytår allesammen.
|
|
![]() |
|
Det er da lidt sjovt at de ikke i elgiganten siger man skal købe en psu til sin antenne for den skal virke, godt jeg havde en jeg kunne bruge hjemme. tv2 signal ligger nu og hopper på 0 procent og omkring 50 procent i kvalitet, styrke er 94 procent.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |