|
YouSee skuffer |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
tvjensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-December-2012 kl. 10:33 |
Hej
YouSee boksen skuffer fælt i vores hus. Hvordan virker den hos jer? Mit opsæt. Coax kabel ind i hus, så sidder der en af yousee opsat forstærker, derfra går det til et triax tv udtag, som virker som en forlænger dåse (der er ikke tilsluttet noget her) derfra går det til et triax tv udtag slutdåse. Herfra med high end antennekabel til yousee boksen hdmi herfra. Når jeg ser fjernsyn, så oplever jeg at billedet pixelere og halker, lyden falder ud. Yousee siger det skal virke perfekt, så jeg er på fjerde boks. Hvis jeg optager en film på boksen så er der de samme problemer. Så kom netflix, jeg har fibernet via se. Netflix afspiller perfekt på flere enheder samtidigt! Øhh Apple tv, det kan vi se film i fuld HD uden at der er fejl på! Øhh På nogle af vores HD kanaler og det skifter sådan set imellem dem, der har vi så synkroniseringsfejl, er der andre der oplever dette. Jeg ved ikke om vi bare skal acceptere at YouSee produktet bare er så dårligt, eller vi skal blive ved med at kontakte kundeservice. På forhånd tak |
|
Pioneer PDP LX508D
Lexicon RV5 Audiopro Avanti A100/20/10DC Playstation 3 Chord Optichord, HDMI 1.3 The Music Cabel Gold & white. Eichmann Spectral Sove TV: Samsung UE40ES8005 |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Til dit første spørgsmål: Det virker perfekt og altid gjort det her i huset.
Hvordan virker det, hvis du prøver fra det første udtag og uden at der er nogen fordelere mv. involveret? De symptomer, du beskriver, tyder nemlig mest af alt på problemer med dine kabler/stik/fordelere. Der er i enkelte tilfælde set problemer med det signal, som YouSee leverer, men i langt de fleste tilfælde skyldes sådanne problemer ens egen installation. Du kan ikke sammenligne med Netflix, der distribueres via netværk og derfor ikke påvirkes af instråling mv. i dårlige kabelinstallationer. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
tvjensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
Det syntes jeg jo virker mærkeligt da jeg to gange har haft besøg af YouSee's tekniker der ikke finder nogen fejl på indtallationen. Men du siger at jeg skal lade kabelet gå direkte ind i YouSee boksen. altså bypasse de to Triax Fuga dåser. og istedet på disse to punkter bruge en f-connector? Der sidder intet andet udstyr på ledningen end YouSee boksen.
Med hensyn til Netflix så mener jeg godt man kan sammenligne noget der virker med noget der ikke virker. Jeg har boet her i 5 år og det har bare været sådan altid, YouSee har været her 3 gange og jeg har haft 4 bokse uden at de har fået det til at virke. Beklager hvis jeg virker lidt sur. for det er ikke meningen er bare træt af de ikke kan få det til, og jeg faktisk betaler over 1.000 kr om månede for noget der ikke virker.
|
|
Pioneer PDP LX508D
Lexicon RV5 Audiopro Avanti A100/20/10DC Playstation 3 Chord Optichord, HDMI 1.3 The Music Cabel Gold & white. Eichmann Spectral Sove TV: Samsung UE40ES8005 |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
Hvis du kun har 1 enhed tilsluttet, bør det absolut hverken være nødvendigt med forstærkere eller "forlænger dåse". Prøv med ledningen direkte i væggen - Det overrasker mig meget, at yousee ikke selv har prøvet det, når de har været der 2 gange, det plejer at være noget af det første de gør.
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Lyder helt klart som installationsproblem .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Det med at blive sur hjælper da ikke noget, men kan let få dig til at arbejde uden systematik. Hvis du betale 1000 kr/md, så er der mere i din installation end du har forklaret - det er da en unødig måde at forvirre venlige forum medlemmer, der skal hjælpe. PÅ din youSee boks kan du under menu -> installation -> information ->modtageforhold aflæse signalstyrke og BER. Tallene gælder fælles for alle de kanaler, der er placeret i samme mux( youSee slang QAM) Placer din boks - helst hvor youSee kablet kommer ind hos dig, men kan du ikke det, så ved første stik. Dernæst kan du aflæse samme tal for de øvrige udtag. Lars ![]() Redigeret af reslfj - 27-December-2012 kl. 11:47 |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
Hos mig er der periodiske fejl af samme slags(1-3 gange årligt) som dine, men her skyldes det oftest justeringe andre steder på vejen, som så har ændret mit signal så det nogle gange bliver for kraftigt så jeg må justere det ned på antenneforstærkeren.
P.S. Køb et ordentligt skærmet antennestik (metal) og sørg for at det er monteret korrekt. Har selv bakset lidt med det i ny og næ,men er generelt super tilfreds med YouSee, bortset fra prisen.
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
Jeg betaler 99 kr for at leje boksen.
Har mellem pakke og fuldpakke. Så måske det var 1.000 da jeg havde internet. Men det virkede heller ikke. Havde også VOP, det virkede heller ikke tilfredsstillende. Nu har jeg fiber net og det virker hele tiden. Coax kommer ude fra vejen, ind i YouSee forstærker herfra til en Fuga triax forlængerdåse. Den kan jeg så prøve at bypasse, så går antennekabelet, som er et yousee certificeret kabel så hen til en Fuga triax slutdåse. Og derfra hen til yousee boksen, den skal jeg så også prøve at bypasse. Så er de to fuga dåser elimineret. Yousee har alle tre gange de har vlret her målt både hvor signalet kommer ind i huset og hvor det kommer ind i Yousee boksen uden at finde fejl. På hverken installation eller udstyr.faktisk har de prøvet at udskifte en meget fin antenneforstærker med deres egen model uden det hjalp. På facebook er der jo masser der klager over boksen. Kender en der har arbejdet inden for murene og der er masser af problemer med samsung boksen og de YouSee skulle vist endda have klaget til samsung over kvaliteten Her i huset er start forfra også et lotteri, for det er ikke sikkert at du får set hele udsendelsen, for den går som regel i stå midt i det hele. Også må boksen genstartes. Optager man en film, så hakker den også, ser jeg en film på cinema så hakker den også, så det er vi helt holdt op med. Men hvad er der af andre udbydere, med masser af hd tv? |
|
Pioneer PDP LX508D
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
Kan kun sige at jeg har haft 3 Samsungbokse i alt og alle har virket upålageligt, bortset fra de 1-3 gange årligt hvor jeg skal justere antenneforstærkeren..
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
HJ ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2011 Sted: Herning/Danmark Status: Offline Point: 26 |
En ved support testede min yousee boks mere dybdegående end jeg selv umiddelbart kan på boksen. Jeg fulgte med på tv skærmen da samtlige kanaler blev testet. Jeg fik fejlmelding på 5 kanaler. Det passer meget godt, for jeg har forstyrrelser på dem. Så jeg kunne godt få en tekniker ud. Men det vil jeg ikke umidddelbart. Da det ikke er kanaler som jeg ser. Men som han sagde, kanalerne er samlet i "klynger", så det kunne påvirke flere. Men skal jeg have en tekniker, så vil jeg hellere vente og se hvad der sker når de åbner op for 4G, om jeg er en af dem der bliver berørt med tv forstyrrelser.
|
|
Henrik J
|
|
![]() |
|
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
Du er nød til, at adskille WAN siden (yousee) fra LAN siden (dine egen kabel/stik installation) i huset. Droppe dine egne installationer, og så køre husets COAX udtag direkte over i din Yousee boks. På den måde kan du sikkert komme lidt tættere på, om det er Yousee's side ind i huset der er ustabilt. Og så prøve at optage osv. som du plejer, og så tjekke om billedet, optagelser ser ok ud. Hvis det er tilfælde, så har du et problem i din egen hus kabelinstallation.
Yousee skal selvfølgelig fejlfinde og udbedre gratis på WAN siden til dit hus. Du kan sikkert også godt få dem til at kikke på husinstallationerne, men så bliver det nok dyrt, medmindre Yousee har lavet dem. Selv har jeg stor pakke fra Yousee gennem antennelaug, og det funker 100%. Men jeg har haft nogle gevaldige stabilitets problemer for år tilbage, da vores kabler i byen ikke var gearet til overgangen til digital TV. Men efter en masse gravearbejde og nye kabler i hele byen, så har der være nul problemer med stabiliteten. Så dine problemer kan ligge begravet et eller andet sted på WAN siden, hvis kabler/tilslutninger er meget gamle. |
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|
![]() |
|
Er der nogen der oplever synkroniseringsfejl på lyden?
|
|
Pioneer PDP LX508D
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |