recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE nødvendigt software
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE nødvendigt software

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sslarsen Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 24-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE nødvendigt software
    Sendt: 09-August-2006 kl. 15:02
Hejsa

Jeg har nu fået sat min htpc op og scannet efter tv programmer. Når jeg forsøger at se LIVE tv giver den mig følgende fejl.
Decoderfejl
Der opstod en fejl i videodecoderen eller videodekoderen er ikke installeret. Genstart...

Jeg har ikke installeret anden end alle updates til MCE og så kører jeg med Nvidia driver til mit 7600GS kort.

Hvad skal jeg ellers have installeret for at få det op at køre?
Skal jeg installere divx/xvid codecs for at de kan afspilles?
Hvad med Nvidia PureVideo Decoder?
Dvd afspiller PowerDVD.

Hvad med EPG skal jeg bruge noget specielt til det når jeg bor i Vejle og ikke har Stofa.

Hvad skal jeg bruge for at få det hele til at spille?

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Søren
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 19:58
Der mangler højst sandsynligt at blive installeret en Mpeg2 dekoder (codecs), f.eks. purevideo, intervideo, powerDVD m.f.
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 20:32

enig med AVH... det er MPEG2 codecsne der mangler (som du får via Nvidia Purevideo eller hvis du har et 3rd party dvd afspilningsprogram som PowerDVD, WinDVD eller lign.).

DIVX/XVID codec bruges kun såfremt du har nogle AVI filer der er kodet hermed (typisk piratfilm du selv har hentet ;-), og har intet med selve MCE LIVE TV funktionen at gøre.

Mht. EPG. så har jeg blot indtastet mit postnummer (2100), og kørt den guide der er i MCE, som forklarede mig jeg blot skulle bruge TDC København....

PS; fejlen kan også opstå hvis man ikke har de rigtige MCE 2005 driver til sit tunerkort (eller at dette ikke er 100% kompatibelt med MCE2005)

Redigeret af fumse - 09-August-2006 kl. 20:36
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2006 kl. 18:54

Jeg har det samme problem med mit live TV.

jeg har installeret powerDVD 5 men det løste ikke problemet.

Har har et happauge pvr-500MCE med de nyeste drivere. Har i nogen forslag til hvad det ellers kan skyldes?

Til top
sslarsen Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 24-Marts-2006
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 23:30
Jeg løste problemet ved at installlere Nvidia PureVideo Decoder. Kører på Trial versionen downloaded fra nvidia.com
Søren
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2006 kl. 00:01
jeg har også fået det løst - jeg installerede k-lite codec pack fundet på nettet. nu kan jeg afspille hvad som helst
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu