recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parabol og TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketParabol og TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Emne: Parabol og TV
    Sendt: 13-August-2006 kl. 14:13
Jeg er ved at blive godt forvirret....

Jeg har en satboks jeg gerne vil have tilsluttet mit mce, og der er 2 scart og 2 lyd phono udgange (Pioneer dbr-s220sc).

Samtidigt skal der også være så der kan ses DVB-T.

Havde kig på Hauppauge PVR 500MCE... men er helt i tvivl om det kort kan det jeg skal.

Det ene scart går op i et tv, så det er brugt, det andet havde jeg tænkt skulle konverters fra Scart til Composite, og de 2 lydudgange på satboksen skulle gå fra phono til jack, og så ind i mic indgangen på Shuttlen som er MCE boksen.... det er en Shuttle SB83G5M. PCI-E x16 porten bliver brugt til et grafikkort, så der er en PCI 32 (2.2) port ledig, som så skal tilslutte både satboks og TV (DVB-T)

Nogen der kan hjælpe ?
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2006 kl. 17:30

Der er jo ikke mange slot i en shuttle...

Dit forslag med Hauppauge 500 kan vel egentlig lade sig gøre, men så får du kun analog TV (ingen DVB-T).

Hvis jeg skulle komme med et forslag til løsning med shuttle. Så vidt jeg ved kan MCE kun håndtere 2 kort af samme slags, 2 analog eller DVB-T...

Derfor monteres et FloppyDTV i DVB-S udgaven shuttle, hvor diskette skal side. Et pci DVB-t kort (flere muligheder).

Digital.Tv har lavet en flot anmeldelse:

http://www.digitalt.tv/dvbc/test/firedtv.aspx

Se bort det er til DVB-C, det må også kunne lade sig gøre til DVB-S (altså hvis har et smartcard fra godekendt modtager).

Det er virkelig ikke nemt efterhånden at få digital kvalitet...

Redigeret af avh - 13-August-2006 kl. 18:40
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2006 kl. 13:03
Jeg vil gerne beholde reciveren til sateliten, da den også kører uden om MCE maskinen så man kan se det direkte på tv'et...... fik at vide at man bare skulle tilslutte det Composite stikket... og ja der fik du det bekræftet jeg frygtede... at PVR-500MCE ikke er DVB-T....

AAAAAAARRRGGGHHHH kan man virkelig ikke få et kort med composite, DVB-T og så til PCI 32 ?
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu