recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer / Åger ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer / Åger ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TheeKay Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheeKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer / Åger ?
    Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 20:11
Jeg har lige talt med en ellers venlig Boxer ansat som havde en masse fine priser til mig på opstart af et boxer abbonement.

Vi har 3 forskellige TV-apparater som alle skal kunne modtage den store pakke. Det ene TV er DVB/T2 klar mens de to andre skal ha' en boks på af en eller anden art.

Udover de månedlige ydelser, opstartsgebyr og gebyr for kort nr. 2 og 3) foreslog han mig

1 stk CI+ Modul til det nyere fjernsyn til 480,-
2 stk. HD bokse til de to andre flimmerkasser til 1.200,- stykket.

Det syntes jeg s'gu ærlig talt lød lidt for dyrt, så jeg drønede ind på MM-Vision's hjemmeside og fandt denne fætter ..

http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=61820

.. der øjensynligt er lige hvad jeg har brug for, til rundt regnet 40% af boxers pris. 

Samtidig ved jeg at man kan tage i Harald Skrald eller Netto og finde en MPEG4/T2 boks for omkring 200,- hvilket potentielt, pr. boks, hiver prisen ned på under en plovmand, i stedet for de 1.200, -- Det er så også noget Denver skrammel, men for fanden ... Det må stadig kunne gøres langt billigere uden at gå nævneværdigt på kompromis med kvaliteten. 

Anbefalinger (gerne konkrete) til hvad og hvor jeg skal købe ind til projektet modtages med kyshånd.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af TheeKay TheeKay skrev:

Jeg har lige talt med en ellers venlig Boxer ansat som havde en masse fine priser til mig på opstart af et boxer abbonement.

Vi har 3 forskellige TV-apparater som alle skal kunne modtage den store pakke. Det ene TV er DVB/T2 klar mens de to andre skal ha' en boks på af en eller anden art.

Udover de månedlige ydelser, opstartsgebyr og gebyr for kort nr. 2 og 3) foreslog han mig

Det syntes jeg s'gu ærlig talt lød lidt for dyrt, så jeg drønede ind på MM-Vision's hjemmeside og fandt denne fætter ..

.. der øjensynligt er lige hvad jeg har brug for, til rundt regnet 40% af boxers pris. 

Du har næppe snakket med en af de 33 ansatte der sidder på Christianshavn, men en eller anden sælger i et callcenter eller ansat i en butik. Men skidt/pyt.

Du har snakket med sælgeren om ét HD Cam modul og to boxe og så kikker du på to Cam moduler hos MM Vision. Du kan også købe Cam modulet hos Boxer (de kalder det et TV-modul, HD eller Standard.

Det er absolut bedst at købe det hele hos Boxer, hvis noget går galt!!!!

Og hvis ikke Boxer giver dig rabat på et samlet storkøb, så køb så lidt som muligt og prøv om det virker før du laver den store invistering!

Samtidig ved jeg at man kan tage i Harald Skrald eller Netto og finde en MPEG4/T2 boks for omkring 200,- hvilket potentielt, pr. boks, hiver prisen ned på under en plovmand, i stedet for de 1.200, -- Det er så også noget Denver skrammel, men for fanden ... Det må stadig kunne gøres langt billigere uden at gå nævneværdigt på kompromis med kvaliteten. 

Anbefalinger (gerne konkrete) til hvad og hvor jeg skal købe ind til projektet modtages med kyshånd.

Du får hvad du betaler for og er den IKKE med på Boxers liste (Se her) - så virker den kun den første måned, hvor signalet ikke er kodet. Bemærk af fx Denver ikke har nogen godkendte bokse på listen, selvom de på deres hjemmeside skriver at de virker med Boxer. Stol på Boxer!

Mit råd: Gå til to-tre forskellige lokale forhandlere og snak med dem og få et tilbud hvert sted. Jo mere du får snakket med dem, jo bedre får du sat dig ind i tingene! Tjek først om dine TV'er er Boxer godkendte (så kan du nøjes med et TV modul) og om de er til standard modul eller HD. HD modulet virker ikke på et TV, hvor Standard modul skal bruges.
mvh Infinity
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 20:48

Produktet fra MMvision er kun et CI modul og ikke CI+ modul som er nødvendigt til Boxers HD-kanaler !
Til top
TheeKay Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2005
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheeKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 21:00
Tak begge, for svar .. jeg ta'r mig en telefontur blandt de lokale i morgen og bliver klogere. I mellemtiden undrer jeg mig så over at MM-Vision skriver følgende under deres CI modul ...

"Specielt tilpasset til at vise HDTV-udsendelser."
Til top
SteffenM Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 21:02
Bilka har CI+ modulet til 299
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 21:22
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 22:30

Tak begge, for svar .. jeg ta'r mig en telefontur blandt de lokale i morgen og bliver klogere. I mellemtiden undrer jeg mig så over at MM-Vision skriver følgende under deres CI modul ...

"Specielt tilpasset til at vise HDTV-udsendelser."
Er det første gang du har set en reklame der overdriver ?

Og så lad dog være med at ringe rundt - gå ned og kik dem i øjnene og se hvad det er de pranger dig på!
mvh Infinity
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4825
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 02:47

Det syntes jeg s'gu ærlig talt lød lidt for dyrt, så jeg drønede ind på MM-Vision's hjemmeside og fandt denne fætter .......

Det må stadig kunne gøres langt billigere uden at gå nævneværdigt på kompromis med kvaliteten. 

Hej TheeKay.

Når du har fundet ud af hvad du skal bruge, kan du prøve at se om du kan få noget af udstyret med rabat, hvis du binder dig til Boxer i minimum 6 mdr.

Jeg købte for lidt over et år siden en modtager til min søster på 57 år hos Paraboleksperten. Hun er meget tilfreds.

I følge dette link kan du få et af CA modulerne til 1 kr hos dem ved 6 mdr. binding:

Jeg ved ikke om du er interesseret i at binde dig for at spare nogle hundrede kroner, men måske er der andre der i stedet kender et sted hvor du kan få rabat på selve modtagerene?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 03-Oktober-2012 kl. 02:58
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pannen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 14:35
Hej 

Lige for god ordens skyld, så kan man sagtens benytte DENVER DMB-113CI og DENVER DMB-115CI boksene sammen med Boxer. 

De er IKKE Boxer godkendte, og det betyder at man ikke kan få support fra Boxers side, men sætter man et CA modul samt et Boxer smartcard i så virker det ganske fint. 

Dog skal man sikre sig at man får et alm. CA modul. Det vil ikke fungere med typerne til CI+. 

Det er også vigtigt at huske at boksen er en MPEG-4 boks. Dvs. den kan IKKE vise TV2 HD og andre HD kanaler som Boxer sender ud i DVB-T2 format. Men alle MPEG-4 kanalerne og DR HD kan sagtens vises. OGSÅ betalingskanalerne. 

Hvis der er nogle spørgsmål (det gælder generelt for vores produkter) så er i altid velkomne til at kontakte os på:
support@intersales.dk

Med venlig hilsen
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 17:16
Hvorfor får I dem så ikke godkendte ?
Det kræver svjv kun at I sender et sæt boxe til Boxer A/B (Stockholm).

mvh Infinity
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 17:30
@Pannen

Du skriver :
Det er også vigtigt at huske at boksen er en MPEG-4 boks. Dvs. den kan IKKE vise TV2 HD og andre HD kanaler som Boxer sender ud i DVB-T2 format.

Går ud fra at der skulle have stået:  DVB-T boksWink

Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pannen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 20:11
Infinity

Det ville vi skam gerne. Men på nuværende tidspunkt godkender Boxer kun bokse med embedded kortlæser, og det er der kun meget få producenter der har adgang til. 

Derfor er vi nødt til at gå efter CI istedet (ligesom på tv) hvilket også fungerer fint. Så man blot skal have et CA modul og et smartcard i. 

Filmfreak.. Det er en MPEG-4 DVB-T boks ja. (Vi har også MPEG-2 bokse, men de bliver selvfølgelig ikke solgt i Danmark). 

Mvh
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu