recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE dvi->HDMI Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE dvi->HDMI Plasma

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sslarsen Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 24-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE dvi->HDMI Plasma
    Sendt: 09-August-2006 kl. 13:04
Hejsa

Nu har jeg endelig fået bygget min HTPC færdig, og jeg er ovenud tilfreds med resultatet.
Men jeg har lidt problemer med opløsningen og skærmstørrelse.
Jeg har en Panasonic 42PV60E (Købt igennem fælleskøb:-)) og har forbundet med dvi->hdmi.
Jeg har et Nvidia 7600 GS, og opløsningen er sat til 1024x768 som er plasmaens opløsning på papiret.

Men jeg kan se at der mangler lidt i alle siderne for at jeg kan se hele billedet. Jeg kan f.eks. ikke se "start" knappen eller krydset oppe i højre hjørne. Der mangler også noget i siderne.
Hvad kan jeg gøre for at få billedet trukket ind så det passer 100%?
Søren
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 13:28

Det kan kun via VGA du kan få det til at passe, jeg køre selv 1280*720 via HDMI, da jeg syntes at HDMI ser meget bedre ud end VGA.

Lær at leve med det eller skift til VGA

Til top
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 13:45
OK

Hvad har du af skærm og grafikkort?

Hvorfor er det så lige man skal vælge dvi>hdmi fremfor vga.
Er det den eneste måde man kan få 720p eller 1080i eller kan man også få det igennem vga?

Jeg har lige fundet en indstilling der hedder HDTV Overscan Compensation. Og der kunne jeg få det til at passe 100%

Redigeret af sslarsen - 09-August-2006 kl. 14:15
Søren
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 14:30

TH42PV60 og ATI X800/Geforce7800.

Hvis det er i driveren du har fundet det, så betyder det bare at du ændre på opløsningen DVS. nu køre du feks. 1000*730 i stedet for 1024*768.

Det har jeg også prøvet, men det stod meget dårliger.

Redigeret af Mollerup - 09-August-2006 kl. 14:32
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 15:03
Hvis TV'et ikke understøtter 1:1 pixel mapping er det bestemt en god ide at forsøge sig med VGA. Alternativt hvis du ikke kan få 1:1 og vil beholde HDMI , vil det muligvis se pænest ud ved at benytte HDTV standard opløsningen 1280x720. 1280x720 vil sandsynligvis fylde hele billedet, men vil naturligvis blive skaleret. Og skalering er noget rigtig skidt! Det er derfor man skal købe et TV der understøtter 1:1 pixel mapping hvis man vil lege med HTPC!

Jeg har prøvet med VGA på denne model eller en af tilsvarende navn og det lykkes næsten at få 1:1 mapping og jeg tror måske det kunne gøres perfekt. Hvis vi snakker om den samme model er der vist ikke nogen autoadjust så du skal ind manuelt at rode med de to VGA indstillinger pitch/phase eller noget i den retning. Download et testpattern /testprogram fra siden i min signatur så du kan se hvornår det lykkes.
Til top
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 15:09
OK. Det vil jeg kigge på.

Men hvis jeg går over til VGA, vil jeg så stadig kunne få fuld HDTV til at spille, eller vil det gå ud over kvaliteten med 720p og 1080i film?
Søren
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 21:35
Det er intet 'magisk' ved 720p og 1080i opløsninger/materiale :). Så nej, du vil ikke opleve noget kvalitets tab andet end at analoge signaler kan være udsat for forstyrrelser uden at man bemærker det(ved HDMI er billedet der uden fejl eller også går det helt i kage, så der ved man det med det samme :) Men med 1024x768 skulle der ihvertfald ikke være nogen problemer(jo lavere opløsning jo mindre sårbar for forstyrrelse).

Redigeret af ziphnor - 09-August-2006 kl. 21:36
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu