recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv-kort til media-center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTv-kort til media-center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Johnny37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: Tv-kort til media-center
    Sendt: 29-Juli-2006 kl. 23:10

Hej,

Jeg skal bygge media-center, men hvilke tv-kort skal jeg vælge?

Det skal bruges internt, så det er jo pci port.
Gerne med to tuner
Skal bruges med teledanmark kabel tv

Har kigget på PVR-500, er det det bedste kort, for jeg ønkser den bedste kvalitet.

Hvad skal jeg vælge og hvorfor?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2006 kl. 21:08
Pwr-500 er med 2 analoge tunere, det passer jo godt til tdc kabel. PWR 500 har også hardware encoder/decoder, det er absolut en meget stor fordel ved analog modtagelse hvor der foregår en encoding til mpeg2. Belaster ikke CPU ret meget. Og det virker altid uden problemer, optager man noget er det der også i den rigtige kvalitet.

Men jeg har personlig skygger på tdc kabel hvor jeg bor, det gør det analoge signal betydelig ringere. Så jeg har også en selector som jeg bruger på s-video ind. Det er jo altid som det skal være. Det er en løsning mange har. Så er der jo ingen skygger, men måske du bor et bedre sted. Nogle taler om et "knivskarpt" billede med pwr 500 fra antenne, så...

Men skulle jeg købe ville jeg måske overveje køb af hwr 1300, som har en analog tuner som på pwr 500 og desuden en digital tuner, DVB-t. Det med undertekster ved jeg ikke så meget om. Man kan få et sådant kort for under 700 men så mangler der nok fjernbetjening til den pris.

Mvh Ken

Til top
Double Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Juni-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 12:59
Du kan bare ikke anvende digital og analog tuner på en gang under MCE - så vidt jeg er orienteret.

Går du efter digital tuner på Hauppage kort, er det Nova-T serien, du skal kigge på - der er også et kort med dual tuners på trapperne.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 00:39

PVR 500 fungerer godt. PVR 900 fungerer også godt, men der er to ting der IKKE fungerer i MCE: Undertekster (ved DVB-T) og analog TV

DVS du kan kun se Digitalt TV uden undertekster i MCE med PVR 900. Analog virker ikke i MCE, hvilket i virkeligheden betyder at kortet er værdiløst, hvis man ønsker undertekster.

Til top
Johnny37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2005
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 08:57
Jeg har købt PVr-500
Til top

Besvar Besvar