|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sslarsen ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 24-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() Sendt: 02-August-2006 kl. 13:01 |
Hejsa
Nu har jeg endelig fået fat i alle delene til min htpc. Kabinet Zalman HD160 PSU Zalman ZM460-APS Bundkort ASUS A8N-SLI Premium CPU AMD Athlon 64 x2 PR3800+ CPU Køler Zalman CNPS9500 Ram Kingston HyperX 2 x 512 MB Grafik ASUS EN7600GS SILENT/HTD Harddisk 3 x Samsung SpinPoint P120 SP2504C 250 GB (2 i Raid0) TV-kort Hauppauge WinTV PVR-500MCE DVD NEC ND-4571 Jeg har lidt spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at få afklaret. 1: Skal jeg installere Windows Media Center Edition 2005 (MCE2005) eller Windows Vista Beta2 med MCE indbygget? 2: Er det noget med at man ikke kan tilføje maskinen til et domæne når man kører MCE2005? 3: Er det bedre at smide en Windows XP Pro på maskinen og så køre MediaPortal? 4: Kan MediaPortal køre på MCE2005 5: Efter at have installeret OS, hvad skal jeg så ellers have installeret for at min htpc er fuldendt. Skal gerne kunne optage og afspille, fra TV-kort bruge epg, se dvd, optage på dvd, brænde dvd fra optagelse. Altså alle de ting som man nu bruger. Er det nogen guides til anbefalet software? Håber der er nogen derude der vil dele deres erfaringer med mig. Skal til at samle den iaften. |
|
Søren
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Du er godt nok nysgerrig 1: Vista hvis du har lyst spændende oplevelser (det er jo en Beta), MCE hvis du ønsker et stabilt miljø 2: Har du virkelig en Windows Server kørende derhjemme, eller er det et akademisk spørgsmål 3: Efter min mening er MCE bedst, men det er nok fordi jeg ikke gav Media Portal nok tid. (stod af da det viste sig at det ikke kørte som en service under Windows, derfor tror jeg ikke den kan vække og slukke maskinen før og efter optagelse. Ikke fordi MCE er så forfærdelig god til det, men det findes der løsninger på.) 4: Ja 5: Hvis MCE, stort set intet. For at brænde DVD skal du hente en plugin 6: Jeg vil anbefale at du efter installation padler lidt rundt i dette forum, så får du mange svar!!! |
|
![]() |
|
sslarsen ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 24-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() |
Ja, jeg har en Windows 2003 Server (Small Business Server 2003) der kører AD(Domain Controller), Exchange 2003 og web. Jeg har en MSDN licens så jeg har adgang til samtlige Microsoft produkter. Ellers ville jeg nok ikke køre med Windows Server 2003 som privat person. Jeg går igang med at installere MCE2005, selvom den vist ikke kan tilføjes domæne. |
|
Søren
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Grunden til at jeg spurgte om Windows server er at jeg (som Microsoft Partner, har jeg adgang til de samme produkter) selv har forsøgt mig med en Windows Server herhjemme. Jeg fandt det dog alt for bøvlet med AD og rettigheder. Ikke fordi det ikke virkede men det var efter min mening at skyde gråspurve med kanoner. Gik tilbage til den gode gamle Peer to Peer løsning. Meen... Rent faktisk kan du godt komme på et domain, MEN KUN UNDER INSTALLATIONEN. Efter du har installeret MCE er muligheden Patched ud (der findes godt nok Patches på nettet der patcher det ind igen) |
|
![]() |
|
Steffen32 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
![]() |
hej jeg kan se du har købt samme tv kort som jeg selv. Jeg fik det først til at yde et tilfredsstillende resultat efter at have fundet dette link her i forummet. http://www.mcesoft.nl/index.php?option=com_content&task= view&id=105&Itemid=159 Så det vil jeg anbefale dig at bruge, hvis du bliver utilfreds med dit TV billede. Måske har Haupauge forbedret hardwareindstillingerne siden jeg købte det. men tillykke med "svinet |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, under installationen, men det er lidt svært når ens netkort ikke er installeret endnu på det tidspunkt. Nå, men jeg må på jagt efter tweaks. Har desuden fundet ud af at det er noget bøvl med at have sata2 diske som boot disk. Drivere osv. Så nu har jeg købt en mere HD (IDE), så må vi se. Har leget lidt med en anden gammel disk jeg havde. Den larmer bare mega meget.. |
|
Søren
|
|
![]() |
|
![]() |
Det forstår jeg ikke Nu har jeg instaleret MCE/XP på rigtig mange maskiner og PCerne har altid fundet netkortet uden problmer Har du prøvet at køre forfra? |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, det har jeg godtnok ikke. Men det er jo et helt nyt bundkort med 2 netkort bygget på, men ingen af dem var fundet da den startede i windows, så der skulle jeg lige ligge drivere på.
Så jeg formoder at den ikke kunne tilføje til domæne pga manglende netkort. Men nu får jeg min nye harddisk imorgen, og så ser vi i weekenden. |
|
Søren
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay Der er så også den anden mulighed at installere XP pro først, undlade at aktivere, installere netkortdrivere, tilslutte domæne og derefter "opgradere" med MCE. Har ikke prøvet det, men jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke Hvis det ikke virker er der også den mulighed at bruge nlite. Det er et produkt der kan integrere nye drivere på en installations CD, således at de er tilgængelige under installationen. Har ikke prøvet det! |
|
![]() |
|
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
2. Der er problemer med det, ja, kan ikke huske præcis hvad. 3. Overvej følgende: * Har du tænkt dig at skifte til DVB-S/T/C på noget tidspunkt? * Har du nogen musikfiler som IKKE er enten WMA eller MP3? * Har MCE EPG til alle dine kanaler? Hvis svarene er nej,nej, ja ville jeg installere MCE, ellers ville jeg installere MediaPortal. MCE er dejligt når den understøtter lige præcis din opsætning og kanalliste, ellers er det et mareridt. Fik selv spat af at prøve at få xmltv EPG ind i MCE. 4. MediaPortal kan sagtens køre på en Windows MCE 2005 installation, hvis du har lyst til at prøve begge. Ved ikke om den kan køre på Vista. |
|
![]() |
|
![]() |
#ziphnor Du har godt nok ikke brugt megen tid på at læse svarene i denne tråd! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |