|
Hvilken repeater til WiFi? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MortenMoulder ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2011 Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Juli-2012 kl. 23:30 |
Mine forældre har lige været i Italien, hvor de lige præcis ikke havde nok rækkevidde til at få forbindelse til trådløs internet på campingpladsen.
Min far spurgte mig derefter om jeg ville undersøge om at få en forstærker til at forstærke WiFi signalet, så det ikke bliver et problem i fremtiden. Jeg har nu fundet ud af at det er en repeater han tænker på. Jeg spurgte også om det ikke bare var nok med et USB WiFi adapter med skiftelig antenne, hvor man derefter satte en kraftig antenne på, men det var det ikke. Han vil gerne have en der kan udsende det trådløst, så der ikke kun kan tilsluttes én computer. Og nej, jeg gider ikke det der med Ad-Hoc osv, fordi det har aldrig virket de gange hvor jeg har prøvet, så lad venligst værd med at foreslå det! ;) Jeg har undersøgt det tilstrækkeligt nu, men jeg får forskellige meninger om produkter, så derfor skriver jeg her. Hvis nogen har forstand på det, så skriv endeligt tilbage med nogle produkter, til rimelige priser, som der kunne være idealt :) Jeg har overvejet at sige han bare skulle købe en trådløs router og så lægge custom firmware på der supporter DD-WRT, men det bliver også lidt bøvlet.. Han har snakket om at han så andre campister der havde købt en WiFi repeater til det formål her.. De er nemlig lidt mindre og derfor mere praktisk ;) På forhånd tak! Morten
|
|
sdgsdg
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=TL-WA830RE
Billig og overraskende god modtagelse og række vide - slår en Netgear WNR3500L med længere med hensyn til wifi. Super nem at sætte op. Sæt cd i computeren og kabel fra computeren til AP'en - kør guiden og AP'en er sat op. Tag kabel fra og tilslut via wifi. |
|
.....
|
|
![]() |
|
MortenMoulder ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2011 Status: Offline Point: 11 |
Tak for svaret!
Virker det på nogenlunde samme måde som det her: (bemærk det er ved 3 minutter) På forhånd tak :)
|
|
sdgsdg
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Hvorvidt det vil virke er vist også et spørgsmål om hvordan man logger på det trådløse netværk på campingpladsen, nogle steder bruger de efter hvad jeg har hørt at man skal logge på netværket gennem internet browseren med brugernavn og password. Men hvis der ikke er trådløst signal på den del af campingpladsen man er så hjælper det ikke meget med en repeater for den skal også bruge signal og bør derfor normalt placeres et sted mellem access point og "brugsstedet".
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Hmm okay, men den burde vel stadigvæk bare sende signalet videre...
Jeg tror det er ligemeget om man skal logge på via en hjemmeside, da den bare videresender signalet.. ;)
|
|
sdgsdg
|
|
![]() |
|
Micras19 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2010 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 55 |
Ja men hvis computeren ikke kan opfange signalet kan en repeater sammen sted vel heller ikke....
|
|
![]() |
|
Micras19 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2010 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 55 |
Se evt. Forklaring på denne side.
http://www.techlineinfo.com/netgear-universal-wifi-extender-wn-2000-rpt-extend-your-wifi-range/ |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Jo da. ( med forbehold ) Den TP-link jeg linker til er meget bedre til at fange signal end de 3 alm. gode bærbar og div. smart telefoner der bliver brugt i området. Samtidig kan man placer den et sted for man ikke gider at sidde med sin bærbar for lige at kunne fange forbindelse.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
Ja.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
Okay, tak allesammen :)
Jeg tror jeg vil læse lidt på den der TP-Link TL-WA830RE en, og så forklare det til min far :)
|
|
sdgsdg
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |