recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediacenter - lort eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediacenter - lort eller?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Camp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediacenter - lort eller?
    Sendt: 03-Juli-2006 kl. 17:27

Efter en vis utilfredshed med KISS - har jeg lige købt et mediacenter MC200 fra MM Vision. Jeg har en del problemer med dette, som jeg tænkte nogle af brugerne her evt. kunne hjælpe med...

Kvalitet af Live-TV og optaget programmer er jo vildt dårligt - langt under dagens standard og væsentligt dårligere end gamle dages VHS? Er det standarden på PC i dag eller? Maskinen er udstyret med Hauppauge PVR-150

Mediacenter fungerer ikke specielt godt. Jeg kan ikke se undertekster på AVI-filer. (srt) og selve brugerinterfacet er (i betragtning af at det kører under Windows) - MEGET begrænset. Fx. kan jeg ikke starte med at optage en udsendelse der allerede er påbegyndt fra programoversigten - ej heller ændre fx tidspunkt fra planlagte optagelser der er sat op via programoversigten. Det er jo helt uacceptabelt - specielt fordi programoversigten ikke stemmer overens med det sendte.  Programoversigten kan desuden ikke hente oversigt for Kanal København osv osv... fantastisk at Microsoft laver så dårligt et interface.

Min fjernbetjening kan ikke starte PC'en efter "sleep". Mit keyboard kan godt, men det hjælper jo lige fedt.

Jeg har en masse andre kritikpunkter af Mediecenter fra Microsoft - men det løser sig måske efterhånden med nye versioner - men det væsentlige problem med denne løsning er den dårlige kvalitet af signal. Hvis dette er standard for PC-løsninger, så er det jo ubrueligt.

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2006 kl. 18:12

Har også prøvet forskellige mediecentre hardware tvtuner kort (MCE2005) - sidst med det der skulle være et af de bedste kort, nemlig hauppauge mce500 dual tuner analog kort.

Det står forfærdelig... jeg tror blot ikke at man får noget ud af et mediecenter, medmindre at kilden er digital (dvb-C/T/S)... men S/C er udelukket pga. i MCE2005, og ved ikke om det også bliver i det kommende Vista.

Men noget må da gøres, for analogt TV tuner, via en MCE2005 på et moderne LCD fladskærm er simpelthen for ringe.

Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-November-2005
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2006 kl. 22:43

Mine erfaring med et acer idea 500 er også at signalet via

tv-tuner er ubrugeligt. Billedet fra extern tuner (selector) via scart

indgang (s-vhs) var til gengæld helt fint.  Men konklusion, maskinen var ikke brugbar til formålet. Så den er sendt retur i dag.

Til top
popsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2005
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2006 kl. 05:58

Never give up....

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2006 kl. 12:32

Det kunne være interessant at høre fra andre MCE2005 brugere....

Hvormange af jer har en MCE2005 (media center), med analog tuner, som er sat til en fladskærm, og kan sige at deres tv-billede står kanont?

Hvis i kan svare ja til ovenstående vil jeg gerne høre fra jer, og ikke mindst hvad jeres hardware specifikationer er.

Uanset om jeg bruger S-VHS eller andre kabler, syntes jeg det står generelt dårligt. Uanset om jeg bruger min XBOX360 som extender, eller om jeg sætter min PC (med MCE2005) direkte til TV. Det samme gælder når jeg bruger MS Vista (beta 2), billedet er ligeså dårligt (læs; uskarp, fnidret, irriterende streger m.m.).

Til top
t0PPy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2006
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2006 kl. 13:34

fumse >> Det er nu ikke helt korrekt at dvb-c/s er helt udelukket. Godt nok understøtter MCE ikke disse korttyper direkte, men hvis man investere i et kort fra technotrends budget serie, følger der en driver med som emulere et dvb-t kort.

Det er klart en løsning som man skal lege lidt med for at få til at virke men det kan lade sig gøre

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2006 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af t0PPy t0PPy skrev:

fumse >> Det er nu ikke helt korrekt at dvb-c/s er helt udelukket. Godt nok understøtter MCE ikke disse korttyper direkte, men hvis man investere i et kort fra technotrends budget serie, følger der en driver med som emulere et dvb-t kort.

Det er klart en løsning som man skal lege lidt med for at få til at virke men det kan lade sig gøre

Yes har godt læst din side (glimrende i øvrigt)... jeg kan så tilføje til min kommentar at DVB-C/S ikke OFFICIELT er understøttet af MCE2005 (hvilket var det jeg mente)....

Jeg kan nu ikke forestille mig at denne restriktion kommer til at holde evigt, med næste generations MCE... især fordi at flere og flere går over til de digitalte distributionsnet... Spørgsmålet er så hvilke DRM restriktioner der bliver smækket ned over MCE, for det er grunden til at DVB-C/S ikke endnu er understøttet 

Til top
Camp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-August-2004
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2006 kl. 15:21

Kan tilslutte mig det store spørgsmål: Er der nogen overhovedet der har et Mediacenter system med et godt/acceptabelt billede via en alm. antenne. Altså uden "fnidret/uskarpt/ikke til at holde ud at se på"-billede?

Er der i øvrigt nogle der har løsninger på de andre spørgsmål? DK-tekster, redigering af optagetidspunkter, manglende/forkerte programoversigter osv osv....

Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2006
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2006 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Camp Camp skrev:

Kvalitet af Live-TV og optaget programmer er jo vildt dårligt - langt under dagens standard og væsentligt dårligere end gamle dages VHS? Er det standarden på PC i dag eller? Maskinen er udstyret med Hauppauge PVR-150

Jeg har også en htpc stående under mit tv, med mce05 på.

Den er hjemmebygget af min gamle P4 2,53, 512 mb ram, et radeon 9700 pro, en 200 gb disk, et abit bh7 og et hauppauge mce150 stoppet ned i et coolermaster cavalier 4, med tilhørende mce remote, og desværre kun tilsluttet et 28" crt - jeg har haft det kørende siden august sidste år - og jeg er glad for det!

Mine udsendelser er af præcis samme kvalitet, som live-signalet kørt direkte i tv'et - men jo som skrevet, ikke på fladskærm

Mediacenter fungerer ikke specielt godt. Jeg kan ikke se undertekster på AVI-filer. (srt) og selve brugerinterfacet er (i betragtning af at det kører under Windows) - MEGET begrænset. Fx. kan jeg ikke starte med at optage en udsendelse der allerede er påbegyndt fra programoversigten - ej heller ændre fx tidspunkt fra planlagte optagelser der er sat op via programoversigten. Det er jo helt uacceptabelt - specielt fordi programoversigten ikke stemmer overens med det sendte.  Programoversigten kan desuden ikke hente oversigt for Kanal København osv osv... fantastisk at Microsoft laver så dårligt et interface.

Jeg ser meget divx, men undertekster bruger jeg aldrig, jeg vænnede mig af med den dengang film var i det format, og aldrig med underteskter hvis man ville have dem hurtigt - nu henter jeg lidt serier som ikke har været sendt i dk endnu - så det er ikke noget jeg har forsøgt at få til at virke.

Det er ekstremt nemt at optage noget fra guiden som allerede er begyndt at sende....marker udsendelsen, og tryk på "record" - 2 gange hvis den skal optage fremtidige afsnit også

Det er muligt at ændre sluttidspunktet for optagelse med op til 2 eller 3 timer, så i den ende skulle det ikke være noget problem, og hvis det er starttidspunktet, så kan man jo reelt optage programmet før, og forlænge det med op til de nævne 2-3 timer....ikke optimalt, men man kan gøre det..og man kan jo også programmere det manuelt hvis man vil.

Hvad angår programguiden er det vist noget der hele tiden bliver bedre, men enig, den er for ringe - jeg har derfor taget sagen i egen hånd, og installeret noget software der ripper fra websider i stedet, og indlæser som programguide om natten (efter at websiderne bliver opdateret) - det har jeg dog i lige så høj grad rodet med, for at få alle de kanaler med, som jeg kan se via parabol, som ikke er med i programguiden - men det virker fint, og er ikke noget man skal rode med når det først kører.

Min fjernbetjening kan ikke starte PC'en efter "sleep". Mit keyboard kan godt, men det hjælper jo lige fedt.

Min kører så 24/7 fordi den også er filserver, så standby er også kun noget jeg har læst om, men hvis jeg ikke tager meget fejl, er det også noget der kan fikses.

Jeg vil sige at mce er et fedt program, men det er meget omfattende og det er ikke færdigudviklet hvad angår lokal-tilpasninger (underteskter fra dvb-t, programguide indhold og flere andre ting) men der er et mega community "derude" og jeg har ikke oplevet at der er nogle problemer der ikke er blevet løst af nogle nørder et eller andet sted.

Det er et interface man skal være indstillet på skal tweakes for at få den optimale udnyttelse af - men det er ikke til at undvære når man først har fået det til at køre som man vil - jeg skal aldrig af med det igen, og jeg ser stort set kun vm live!

mvh Jacob

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2006 kl. 20:32
Live tv kvalitet: Det er selvfølgelig subjektivt, men jeg synes jeg har et fint signal fra mit haupauge mce500 til mit panasonic CRT via. S-VHS. Har dog måttet tweake temporal blurring med tweaktool og sætte noisereduction til på TV'et. Det sidste giver utrolig meget. Måske fddshow kan lave noget tilsvarende.

Undertekster:
Kan godt køre .srt undertekster på .AVI filer. Tror måske du skal installere vobsub først.

Interface:
Ja det er sgu ikke særlig fleksibelt. Har klart nogle mangler. Måske du skulle tage et kig på mediaportal hvis du har lyst.

Programoversigt. Ja microsofts egne data er for dårlige. Jeg bruger bladerunner pro. Har data for alle kanaler som er mere præcise. Til gengæld får jeg kun 7 dage, premiere/rerun/categories virker ikke (for mig). Så det er en afvejning.

Tænde med fjernbetjening: Jeg slukker det aldrig, så det er ikke nødvendigt. Har prøvet alle kendte hacks, men det virker kun engang i mellem i øvrigt. Den står tændt 24/7 nu om dage og fungerer som ftp/http/emule/bittorrent/ORB/remote desktop server. Ret fedt.
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2006 kl. 20:46

Kan tilslutte mig det store spørgsmål: Er der nogen overhovedet der har et Mediacenter system med et godt/acceptabelt billede via en alm. antenne. Altså uden "fnidret/uskarpt/ikke til at holde ud at se på"-billede?

Jeg har TDC Kabel tv tlsluttet mit mediecenter og har lige så godt billed kvalitet som når jeg bruger tv'et tuner og lige så godt tv kvalitet som som jeg har haft på alle de tv jeg har haft på alle de tv jeg har haft gennem tiderne.

Jeg er meget glad for mit mediecenter og det jeg skal bruge det til:

- se tv
- optage tv
- direkte og hurtig adgang til min musik
- direkte og hurtig adgang til mine usete dvd film
- EPG (næsten tilfreds)

Det enete add on jeg har lagt på er MyMovies

Desuden er det et meget kone og familie venligt interface.

Så jeg er meeeget tilfreds.

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2006 kl. 01:07

Ja det anede mig... alle dem der er tilfredse har alm. CRT TV.... Omvendt. Alle dem jeg selv kender (+ min egen erfaringer), er at MCE2005+analog tuner+fladskærm giver et kedeligt resultat....

Nu fortalte du ikke HANIEN, om hvilken type skærm du har (CRT/LCD/PLASMA)?

i det hele taget så venter der CRT folkene en kedelig overaskelse, når i engang køber fladskærm.... det står så skarpt/tydeligt, at en dårlig kilde afsløres meget tydeligere end hvis den dårlige kilde går ind i et CRT tv.

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu