Camp skrev:
Kvalitet af Live-TV og optaget programmer er jo vildt dårligt - langt under dagens standard og væsentligt dårligere end gamle dages VHS? Er det standarden på PC i dag eller? Maskinen er udstyret med Hauppauge PVR-150
|
Jeg har også en htpc stående under mit tv, med mce05 på.
Den er hjemmebygget af min gamle P4 2,53, 512 mb ram, et radeon 9700 pro, en 200 gb disk, et abit bh7 og et hauppauge mce150 stoppet ned i et coolermaster cavalier 4, med tilhørende mce remote, og desværre kun tilsluttet et 28" crt - jeg har haft det kørende siden august sidste år - og jeg er glad for det!
Mine udsendelser er af præcis samme kvalitet, som live-signalet kørt direkte i tv'et - men jo som skrevet, ikke på fladskærm
Camp skrev:
Mediacenter fungerer ikke specielt godt. Jeg kan ikke se undertekster på AVI-filer. (srt) og selve brugerinterfacet er (i betragtning af at det kører under Windows) - MEGET begrænset. Fx. kan jeg ikke starte med at optage en udsendelse der allerede er påbegyndt fra programoversigten - ej heller ændre fx tidspunkt fra planlagte optagelser der er sat op via programoversigten. Det er jo helt uacceptabelt - specielt fordi programoversigten ikke stemmer overens med det sendte. Programoversigten kan desuden ikke hente oversigt for Kanal København osv osv... fantastisk at Microsoft laver så dårligt et interface.
|
Jeg ser meget divx, men undertekster bruger jeg aldrig, jeg vænnede mig af med den dengang film var i det format, og aldrig med underteskter hvis man ville have dem hurtigt - nu henter jeg lidt serier som ikke har været sendt i dk endnu - så det er ikke noget jeg har forsøgt at få til at virke.
Det er ekstremt nemt at optage noget fra guiden som allerede er begyndt at sende....marker udsendelsen, og tryk på "record" - 2 gange hvis den skal optage fremtidige afsnit også
Det er muligt at ændre sluttidspunktet for optagelse med op til 2 eller 3 timer, så i den ende skulle det ikke være noget problem, og hvis det er starttidspunktet, så kan man jo reelt optage programmet før, og forlænge det med op til de nævne 2-3 timer....ikke optimalt, men man kan gøre det..og man kan jo også programmere det manuelt hvis man vil.
Hvad angår programguiden er det vist noget der hele tiden bliver bedre, men enig, den er for ringe - jeg har derfor taget sagen i egen hånd, og installeret noget software der ripper fra websider i stedet, og indlæser som programguide om natten (efter at websiderne bliver opdateret) - det har jeg dog i lige så høj grad rodet med, for at få alle de kanaler med, som jeg kan se via parabol, som ikke er med i programguiden - men det virker fint, og er ikke noget man skal rode med når det først kører.
Camp skrev:
Min fjernbetjening kan ikke starte PC'en efter "sleep". Mit keyboard kan godt, men det hjælper jo lige fedt.
|
Min kører så 24/7 fordi den også er filserver, så standby er også kun noget jeg har læst om, men hvis jeg ikke tager meget fejl, er det også noget der kan fikses.
Jeg vil sige at mce er et fedt program, men det er meget omfattende og det er ikke færdigudviklet hvad angår lokal-tilpasninger (underteskter fra dvb-t, programguide indhold og flere andre ting) men der er et mega community "derude" og jeg har ikke oplevet at der er nogle problemer der ikke er blevet løst af nogle nørder et eller andet sted.
Det er et interface man skal være indstillet på skal tweakes for at få den optimale udnyttelse af - men det er ikke til at undvære når man først har fået det til at køre som man vil - jeg skal aldrig af med det igen, og jeg ser stort set kun vm live!
mvh Jacob