|
Marantz SR6006 VS Pioneer VSX-2021 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lyc ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-April-2011 Sted: Middelfart Status: Offline Point: 43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Maj-2012 kl. 09:14 |
Hej,
Har kigget på følgende receivere til at afløse min NAD 747 i hjemmebiografen. Er der nogen der kan hjælpe en nybegynder ? Jeg ha kigget på følgende: Jeg skulle gerne have er receiver der lidt mere power i og som lyder mindst lige så godt som den gamle. Budgettet ligger på ca 5-7K - er en af ovenstående receivere et fornuftigt valg ? Håber I kan hjælpe ! Mvh/Lyc
|
|
A/V: Yamaha RX-A1060
BD: NAD T557 Front: Focal Aria 926 Center: Focal Aria CC900 Surround: Focal Aria SR-900 Sub: REL T7 |
|
![]() |
|
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville nok vælge Marantz, da den spille godt både til film men også til musik. og så kan jeg godt lide at den er lidt varm i lyden
![]() Jeg har selv haft marantz i mange år nu og er aldrig blevet skuffet over deres produkter. De levere varen, men saft og kraft
![]() |
|
![]() |
|
Lyc ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-April-2011 Sted: Middelfart Status: Offline Point: 43 |
Wow - jeg har surfet som en gal og kommet frem til følgende 2 muligheder:
Marants SR7005 ![]() Holder du stadig på at Marantz er det bedre valg af de 2 ? Jeg skal bruge det til film og musik. Mvh/Lyc
|
|
BD: NAD T557 Front: Focal Aria 926 Center: Focal Aria CC900 Surround: Focal Aria SR-900 Sub: REL T7 |
|
![]() |
|
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
Ja det holder jeg stadig på, da jeg syns at Onkyo kan være lidt skrabe i diskanten og ikke have den gode dejlige bløde og varme lyd, som også samtidig er utrolig åben og detaljeret.
Så ja det holder jeg stadig på Marantz
|
|
![]() |
|
Hej Vilstrup,
Tak for god feedback - jeg tror du har pin-pointed lige sagens kerne for mig - en varm lyd. Jeg er ikke fan af skinger diskant. Jo flere test jeg læser - desto mere hælder jeg også til Marantz. Jeg kan dog ikke helt finde ud af om den feature-mæssigt er med. Har den trådløst netværksopkobling ? Mvh/Lyc
|
|
|
![]() |
|
Super, jeg er glad for at kunne hjælpe ![]() Jah Marantz bliver rost rigtig mange steder, både på surround og stereo lyden og jo højre man kommer op i modellerne, jo bedre kompontener og derved jo bedre stereo del i produktet. Nej ingen surround reciever eller processor har trådløs netværks opkobling, der skal desværre en ledning til, men de er alle sammen født med det som hedder AirPlay, som er et Apple model, hvor man har mulighed for at sende musik til sin receiver/processor fra sin Ipod Touch/Iphone/Ipad, så længe at Marantz produktet og Apple produktet er kobel på det samme netværk.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |