|
USB blæsere |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Marts-2012 kl. 15:17 |
|
Hejsa
![]() Ved ikke om det er det rigtige sted at lave emnet, men here goes.. Min receiver har ikke fandens højt til loftet, og jeg vil gerne af med den varme luft den generere. Har kigget på disse: Denne.. Hmm.. Denne.. And this Nogen der har noget erfaring med disse eller lignende produkter? |
||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvorfor ikke bare bruge en almindelig pc blæser? En del af dem burde kunne køre på de 5volt fra usb-porten istedet for de 12volt de er designet til, de kan bare ikke flytte helt så meget luft så.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|
Det du har kig på der ligner noget kinøjserkrammel der sikkert larmer en del og hurtigt går i stykker. Køb en stor blæser (gerne en 200 mm) og palcer den bag din forstærker og lade den suge luften bagud gennem dit møbel. Giv den tilpas lav spænding til at den drejer rundt og laver lidt flow. Sæt evt en termostat på med 2 trin, så den tænder når der bliver varmt og går op i hastighed, når du giver den gas. Klaus |
||
![]() |
||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
|
db89 jeg har læst flere steder at man kan futte USB ind/udgangen eller det der er være af ved at køre en 12v blæser på en 5v USB ind/udgang. Ved ikke hvor meget sandhed der er i det, men det er umiddelbart ikke noget jeg har lyst til at "teste" på min receiver ![]() Jeg tror bestemt du har ret Klaus - når du siger det er noget kninøjserskrammel ![]() |
||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |