Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bibmas
Ny bruger
Oprettet: 29-December-2005
Status: Offline
Point: 7
|
Emne: 46" LCD eller 50" plasma? Sendt: 13-Juli-2006 kl. 21:00 |
Hej
Jeg er ny bruger herinde og er ikke så stiv i fladskærme.
Er på udkig efter enten en 46" LCD eller 50" Plasma. Kan dog ikke helt blive klog på, hvad der er smartest at købe.
Jeg har set nogle sindssyge tilbud hos Alfaview, bl.a. på deres 46" LCD, som var sat omkring 28.000, og 50" Plasma, som var sat ca. 8000 ned. Har dog også læst i forum, at Alfaview ikke er det mest anbefalelsesværdige.
Har I nogle gode forslag til hvad jeg bør købe, hvis mit budget ligger på omkring 20000-25000.
Det er også muligt, at det slet ikke er realistisk med mit budget, men så kom bare med hvad I ellers kan anbefale, i det niveau.
På forhånd tak for hjælpen.
bibmas
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 2012
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 21:05 |
Den eneste tålelige i den størrelse-og til den pris vel at mærke,er efter min mening samsung 46"LCD......som ender på 51 i model nr.Den burde kunne findes til noget der ligner dit budget.
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 21:11 |
I den størrelse er plasma klart at foretrække.
LCD er virkelig dyr nu vi snakker 46".
Alfaview, fedt design. Resten er ikke værd at se på...
|
 |
ZkiiFreak
Super bruger
Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 21:39 |
lahan skrev:
|
Uddyb venligst... Har lige anskaffet mig et 42" AlfaView. Det spiller max, ser godt ud på væggen og har et godt billede! Sidstnævnte er selvf subjektivt, men jeg synes det er lige så godt som alle andre, dog kan jeg godt se på et Philips til det dobbelte, og se det bedre billede. Men jeg synes ikke det er pengene værd! Hvorfor skal folk i det her forum bare lange ud efter AlfaView? Jantelov!! De har de fedeste priser og det helt sikkert PÆNESTE produkt på markedet for LCD og Plasma! /Martin, en tilfreds AlfaView-ejer
Redigeret af ZkiiFreak - 13-Juli-2006 kl. 21:40
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 21:46 |
ZkiiFreak skrev:
lahan skrev:
|
Uddyb venligst... Har lige anskaffet mig et 42" AlfaView. Det spiller max, ser godt ud på væggen og har et godt billede! Sidstnævnte er selvf subjektivt, men jeg synes det er lige så godt som alle andre, dog kan jeg godt se på et Philips til det dobbelte, og se det bedre billede. Men jeg synes ikke det er pengene værd! Hvorfor skal folk i det her forum bare lange ud efter AlfaView? Jantelov!! De har de fedeste priser og det helt sikkert PÆNESTE produkt på markedet for LCD og Plasma!
/Martin, en tilfreds AlfaView-ejer
|
Jamen jeg uddyber da gerne. Ved næsten ikke hvor jeg skal starte, for har været ude og se på dem flere gange.
1. Den er elendig til at vise sort. 2. En del slør, så den med Tour De France. Det var sørme ikke pænt. 3. Analog billede er elendigt. 4. Utroligt de kan få tekst-tv til at hoppe, billedet står jo ikke stille. 5. Remoten, plastic i værste kategori 6. Har du overvejet om alfa-view kan skaffe reserve dele hvis noget går i stykker på dit tv om 1. år.
7. Deres specificationer er totalt til grin, gad vide om kunderne tror på dem. F.x. deres topskærm HD V-LCD med et 1366x768 panel. Sjovt nok kan denne skærm også håndtere 1080i og 1080p signaler. Det synes jeg er godt klaret.
Nej det er ikke jante-lov. Hvis du vil have et billigt TV, så køb et panasonic eller Toshiba. De har i det mindste et godt billede.
Desuden plejer jante-loven at virke den anden vej !!
Redigeret af lahan - 13-Juli-2006 kl. 21:52
|
 |
ZkiiFreak
Super bruger
Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 21:52 |
lahan skrev:
Jamen jeg uddyber da gerne. Ved næsten ikke hvor jeg skal starte, for har været ude og se på dem flere gange.
1. Den er elendig til at vise sort. 2. En del slør, så den med Tour De France. Det var sørme ikke pænt. 3. Analog billede er elendigt. 4. Utroligt de kan få tekst-tv til at hoppe, billedet står jo ikke stille. 5. Remoten, plastic i værste kategori 6. Har du overvejet om alfa-view kan skaffe reserve dele hvis noget går i stykker på dit tv om 1. år.
Nej det er ikke jante-lov. Hvis du vil have et billigt TV, så køb et panasonic eller Toshiba. De har i det mindste et godt billede.. |
Som jeg sagde (underforstået): misundelse er en grim ting  Ovenstående kan jeg ikke som ejer af et Alfaview nikke genkende til, dog vil jeg medgive punkt 5; det er da en gang plast uden lige, men nu køber jeg TV for TV'ets skyld, og ikke remoten. Desuden er deres nye uni-remote kewl som bare pokker, den ligger i pipelinen  /Martin
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 21:55 |
Nej absolut ingen misundelse fra min side. Så læser du vist ikke hvad jeg skriver..
En anden bruger herinde skrev på et tidspunkt om hvordan disse skærme bliver lavet. Det synes jeg er værd at tage med i sine overvejelser.
"Så skal der endda siges at Alfaview ikke selv producerer disse skærme, det er skærme som produceres af et koreansk firma hvor du beder om hvad navn der skal stå på skærmen. Så bestiller du en container fuld omkring 85 apparater, når det er større skærme, så kan modellen for den sags skyld hedde Hugo i Højhuset eller hvad du har lyst til.
Læg også mærke til at rigtig mange af disse No Name produkter fra eksempelvis Kina og Korea garanterer ikke reservedele til din skærm, og hvis de gør er det max. inden for de 2 års reklamationsret.
Bare sådan noget som fjernbetjening, kan benytte forskellige protokoller på samme model, men fra 2 forskellige forsendelser. Og der eksisterer ikke en Multi-rand fjernbetjening som kender koder til de lidt mere ukendte mærkers fjernbetjening." BrianJVC
Redigeret af lahan - 13-Juli-2006 kl. 22:02
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 22:17 |
Kender ikke produktet,men fornemmer,at lahans kritik primært sigter efter AV´s LCD lineup - og jeg går ud fra,at Martins 42" er en plasma ??
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 22:21 |
Nåh-ja, glemte helt,at jeg ville anbefale en 50" LG plasma,der fås for ca 20K.(-monitor m tuner,men uden højtalere)
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 14-Juli-2006 kl. 07:39 |
ZkiiFreak skrev:
lahan skrev:
|
Uddyb venligst... Har lige anskaffet mig et 42" AlfaView. Det spiller max, ser godt ud på væggen og har et godt billede! Sidstnævnte er selvf subjektivt, men jeg synes det er lige så godt som alle andre, dog kan jeg godt se på et Philips til det dobbelte, og se det bedre billede. Men jeg synes ikke det er pengene værd! Hvorfor skal folk i det her forum bare lange ud efter AlfaView? Jantelov!! De har de fedeste priser og det helt sikkert PÆNESTE produkt på markedet for LCD og Plasma!
/Martin, en tilfreds AlfaView-ejer
Hvis du er tilfreds...så godt for dig,men spar os andre for dit "Jantelov" pladder,bare fordi at DU ikke er i stand til at se forskellen.Og prisen:De er jo ikke engang billigere...har du set en LG PC1R....den kan købes i DK for 14k-og er KLASSER over din klon.
|
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
Johnny37
Bruger
Oprettet: 25-Maj-2005
Point: 185
|
Sendt: 14-Juli-2006 kl. 07:44 |
Jeg ville springe på Pioneer 506 serie dk pris 33.000 eller Samsung PS-50C7H dk pris 24.899 - tysk pris 21.200
|
 |
Johnny37
Bruger
Oprettet: 25-Maj-2005
Point: 185
|
Sendt: 14-Juli-2006 kl. 07:45 |
Men hvorfor ikke et fælleskøb på 50", jeg kunne feks godt bruge et fra Pioneer
|