|
Hvilke kabler til Focal Dome satelitter? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Marts-2012 kl. 21:52 |
Har lige købt sådan et sæt og har monteret surround-højttalerne.
Her har jeg brugt Elworks 0,75 mm2 fra Jem&Fix. Er det noget skidt? For dårlige kabler? For lille kvadrat? De er trukker ca 9-10 mtr. Forstærkeren der er sat er en Pioneer SC-LX71 med 180 watt på hver udgang - 6 Ohm. Front- og centerhøjttaleren har jeg ikke sat op og tilsluttet endnu. Bør jeg vælge kabel her med større kvadrat? Der er dog en grændse for hvor store ledninger der kan komme ind i skrueterminalerne på højttalerne. Normalt ville jeg bruge lidt bedre/kraftigere kabel på front og center ifht surround, men når du det er 5 ens satelitter, bør jeg så bare bruge samme kabel, eller hvordan griber jeg det an? HiFi-freaks har noget kabel "specielt" lavet til Focal Dome, men jeg kan ikke gennemskue hvor langt det er (kan naturligvis ringe og spørge) Her er specifikationerne for sattelitterne:
Redigeret af Tobster - 06-Marts-2012 kl. 21:58 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville nok ha' taget 2,5 kvadrat. Kablet er så billigt at det kan svare sig. Og så kan du iøvrigt bruge samme tykkelse hele vejen rundt
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
som Kampus siger 2,5 kvadrat eller hvis du har plads 4 mm2. Jeg tror det vil give et løft i forhold til de 0,75 mm2. Om det skal være HN eller VDH kabel er nok op til dit temperament og pengepung. Selv vægter jeg pris over "eksklusivitet"
BS |
|
![]() |
|
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
I og med det er satellitter, tror jeg det er begrænset hvor meget du vinder fra 2,5 til 4 kvadrat. Jeg kører selv med 4 kvadrat på mine fronter som er gulvhøjttalere, og her har det betydning for bassen
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
Når vi snakker sat. Højttalere er der efter min mening intet at hente med tykke kabler.
Bassen skal jo ikke til de små højttalere, kun til subben. |
|
![]() |
|
Hvor går grænsen så mellem tykke og tynde kabler?
|
|
![]() |
|
2,5 kvadrat er ikke tykke kabler. Vil mene det starter ved 4-6 kvadrat, for her snakker vi virkelig om kabeltykkelse som ikke sådan lige kan gemmes væk.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
Grænsen til tykke kabler !
4 og 6 kvadrat er tykke efter min mening. og er sikker på at 1,5 kvadrat er rigeligt til Focal Dome satelitter Harald Nyborg kabler |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
Små højttalere er svæere at drive end store. |
|
![]() |
|
jj79 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
Der er ikke plads til 4mm med vægbeslag, brugte 2,5mm til dem, da de blev brugt til baght i mit setup, og Hn er fin til dem, du vil næppe kunne høre forskel.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |