recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DSM opdatering fra gammel version
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology DSM opdatering fra gammel version

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kriztian Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology DSM opdatering fra gammel version
    Sendt: 16-Februar-2012 kl. 22:03
Hej Forum

Efter jeg for nylig købte en Mac med OS X Lion er jeg nu tvunget ud i den frygtede firmware opdatering af min DS 508.

Der er i øjeblikket en gammel svend på DSM 2,0-072..

Mit spørgsmål er om jeg kan gå direkte til en manual firmware opgradering til DSM 3,2-1955 eller om jeg skal gå via en DSM 2,3 opdatering og derefter videre til DSM 3,2-1955?

Sætter pris på jeres hjælp gutter,
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 22:21
Du er godt nok gået glip af meget. Jeg ved dog ikke hvor store spring man kan tage, men prøv ellers at se på deres forum og hjemmeside.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 22:23
Du er godt nok gået glip af meget. Jeg ved dog ikke hvor store spring man kan tage, men prøv ellers at se på deres forum og hjemmeside.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 22:29
Jeps, jeg ved det godt. Det er også kun fordi jeg oplevede at crashe en anden NAS (Thecus), at jeg har været angst for at tage opdateringen.

På deres hjemmeside ved download-center tyder er det lidt tvetydigt: http://www.synology.com/support/download.php?lang=dan&b=5%20bays&m=DS508

Under DSM 3.2.-1955 står der ikke noget om, at jeg ikke kan tage ét stort prin.

Længere nede og under DSM 3.2.-1922 står der.

DSM 3.2 can only be applied to DiskStation with DSM 2.3 and onward. Download DSM 2.3 at: AmericasAsiaEurope

Så spørgsmålet er om det er 3.2. 1922 der ikke kan anvendes til dette, eller om det gælder 3.2. generelt (og dermed også 3.2.-1955) selv om det ikke står der...?

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 22:44
Hmmm. jeg tror faktisk at proceduren er som følger:

1. Opdatere til DSM 2.2.

2. Opdatere til DSM 2.3.

3. Opdatere til DSM 3.2.

og så forhåbentlig Ta-daaaaa (ellers så er det whiskey'en og de store blå piller....)

Og det lykkedes, er nu på DSM 3.2.!

Redigeret af kriztian - 16-Februar-2012 kl. 23:50
Til top
reress Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Februar-2012
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reress Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 15:03
Under DSM 3.2.-1955 står der ikke noget om, at jeg ikke kan tage ét stort prin.

Længere nede og under DSM 3.2.-1922 står der. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu