recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med HDMI til DVI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med HDMI til DVI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spaceflunk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Januar-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spaceflunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med HDMI til DVI
    Sendt: 18-Januar-2012 kl. 23:35
Hej recordere

Jeg har lige fået ny bærbar, som jeg skal have til at fungere sammen med min arbejdsplads' skærme og projektorer. Det er lavet således at vi har en omskifter imellem et dvi signal fra en mac computer og fra udgangen af min bærbars HDMI udgang. Udgangen på omskifteren går ned i en DVI forstærker, og så derfra ned i en DVI splitter, der går ud til 2 skærme og en projektor.

Problemet er at min computer slet ikke registrerer at jeg har sat min computer til. Sætter man derimod en mac til, med displayPort->DVI adapter, virker det fint.

Har i en hjælp her, da det er et kæmpe problem?

På forhånd tak :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 05:04
Har du aktiveret output fra din bærbares HDMI udgang?
Plejer at være funtionstast+en af F-tasterne, f.eks. F8.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spaceflunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 23:49
Det ændrer intet.. Andre bud?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 07:45
Først ville jeg prøve med en knap så avanceret opstilling. Prøv at sætte den til di TV med HDMI og indstil så du får billede. Derefter til een skærm med HDMI/DVI adapter og få billede herpå.
BS
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spaceflunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 08:25
Der var intet problem da jeg smed den til mit tv... Der røg billedet på med det samme.. Jeg må lige prøve at smide den direkte på en af skærmene igennem DVI næste gang jeg er der nede, for jeg har på fornemmelsen at problemet ligger i den aktive dvi splitter der sidder.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 08:43
Alt fejlsøgning bliver så meget lettere hvis man skrotter fornemmelsen og "er sikker" istedet, derfor en systematisk gennemgang. Men fejlen kan sagtens ligge i splitteren, men også i HDMI/DVI adapteren eller skærmene eller, eller eller ;-)

BS
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spaceflunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 08:47
Sandt :) 

Men vi har prøvet 3 HDMI til DVI kabler og ingen har virket, så jeg mener at den fejlkilde er udelukket.. Og vi har både skærme og projektor, og ingen af delene kunne den opfange.. Så må lige teste om det er splitter eller komponenter.. Måske forstærkeren? Kan det have noget at sige?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu