recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer CA+ modul kompatibel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer CA+ modul kompatibel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer CA+ modul kompatibel
    Sendt: 15-Januar-2012 kl. 16:08
Vores lokale radio pusher gør opmærksom på at nogle af Boxers CA+ moduler godt kan køre i nogle fladskærme uden CA+, eks. Samsung 6000 serien kan tage CA+ moduler. Så skal man da ikke ud og købe nyt CA modul når nu man får et DVB-T2 tv, for at få HD.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 19:53
Det kaldes bagudkompatibel
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 08:24
Morsomheder..... LOL Det ved jeg jo godt, men nej, i så fald er det ikke særlig bagudkompatibelt. Han fortalte altså at det kun var nogen modeller af typen MPEG-4 der kan. Hans teknikers tv kunne eks. ikke, men nogle kunne, hvis det var sådan ville de Boxer tosser vel heller ikke sælge 2 modeller (der var jeg nok lidt naiv).
Ville nok være dejligt med en positiv liste over apparater der kan.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Vores lokale radio pusher gør opmærksom på at nogle af Boxers CA+ moduler godt kan køre i nogle fladskærme uden CA+, eks. Samsung 6000 serien kan tage CA+ moduler.

AV Connection skriver at CI+ ca-modulet til Boxer godt kan anvendes i tv uden CI+.
http://www.av-connection.dk/?PGr=5183&ML=1059
Det hedder uden forbehold:
"Dette Viaccess 3.0 CI+ CA modul (CAM) kan benyttes til DVB-T (og DVB-C) modtagere og fungerer som overgangsforbindelse/oversætter for Boxer TV programkort i et alm. common interface på et TV eller modtagerboks med DVB-T2 tuner."
En anden aktuel tråd behandler samme spørgsmål: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106705&title=cicam-i-ci-slot

Der er brug for en afklaring.

Redigeret af Vilhelm - 16-Januar-2012 kl. 10:38
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Vores lokale radio pusher gør opmærksom på at nogle af Boxers CA+ moduler godt kan køre i nogle fladskærme uden CA+, eks. Samsung 6000 serien kan tage CA+ moduler.

AV Connection skriver at CI+ ca-modulet til Boxer godt kan anvendes i tv uden CI+.
"Dette Viaccess 3.0 CI+ CA modul (CAM) kan benyttes til DVB-T (og DVB-C) modtagere og fungerer som overgangsforbindelse/oversætter for Boxer TV programkort i et alm. common interface på et TV eller modtagerboks med DVB-T2 tuner."
En anden aktuel tråd behandler samme spørgsmål: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106705&title=cicam-i-ci-slot

Der er jo netop forbehold.  De skriver at TV eller boks skal have DVB-T2 tuner.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming

Det der diskuteres her er om CI+ ca-modulet til Boxer kan anvendes i tv uden CI+.
Jeg citerer hvad AV Connection skriver. Og AV Connection siger ikke noget om at visse tv uden CI+ IKKE kan bruge et CI+ ca-modul.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

...

"Dette Viaccess 3.0 CI+ CA modul (CAM) kan benyttes til DVB-T (og DVB-C) modtagere og fungerer som overgangsforbindelse/oversætter for Boxer TV programkort i et alm. common interface på et TV eller modtagerboks med DVB-T2 tuner."...
Men AV Connection vrøvler jo åbenlyst, hvis de forudsætter DVB-T2 for et CI+ CAM. Det der alene må være spørgsmålet er om et CI+ CAM vil opfører sig som et CI CAM, når det sidder i et CI Slot og afkoder kanaler, der ikke kræver CI+ dekryptering. Mit bud er, at det fungerer, og det er baseret på de 2 modtagere jeg har testet.
miri
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 12:49
Det er jo det jeg skriver det ikke gør. Min kollega har et samsung i 6000 serien Non DVB-T2, der virker det, men som jeg skriver virker det ikke i TV teknikerens tv, som er en anden model, lidt ældre men stadig MPEG4. Så du er bare heldig. Det er derfor jeg måske kunne tænke mig en positiv liste.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 12:58

Det er jo det jeg skriver det ikke gør. Min kollega har et samsung i 6000 serien Non DVB-T2, der virker det, men som jeg skriver virker det ikke i TV teknikerens tv, som er en anden model, lidt ældre men stadig MPEG4. Så du er bare heldig. Det er derfor jeg måske kunne tænke mig en positiv liste.

Ja, ud fra hvad du skriver, er der brug for en positiv liste. Eller i hvert fald en afklaring.

Bemærk, at jeg har citeret AV Connection for at påpege at der er forskellige udsagn om sagen, ikke for at tilslutte mig AV Connections fremstilling.

Redigeret af Vilhelm - 16-Januar-2012 kl. 13:08
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 13:19

Nu kan der jo også være CI+ slot i et fjernsyn der ikke har dvb-t2 tuner.. Så det er farligt at sammenligne de to ting..
Men som vilhelm citere fra av-connections hjemmeside så skriver de at det kan bruges i et alm. CI slot.. og derved er det bagud kompatibelt..
Nu ved jeg ikke lige hvordan det hænger sammen med tv teknikerens tv men det kunne jo være en udemærket salgsmetode ;)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 13:45

Det der diskuteres her er om CI+ ca-modulet til Boxer kan anvendes i tv uden CI+.

AV Connection forudsætter åbenbart, at alle DVB-T2 TV har CI+. Det har de måske også, jeg ved det bare ikke.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 14:51
Ja, bare ikke lige med sælgeren her, for det var ham der gjorde opmærksom på at kunden skulle have et CA+ kort, da han sagde alt andet ville være tosset, han kender kunden godt og vejledte bare korrekt (det er ude på landet hvor folk er på fornavn).
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu