recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fremtidssikring (MPEG-4/DVB-T2) - året ud?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fremtidssikring (MPEG-4/DVB-T2) - året ud?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
brisen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fremtidssikring (MPEG-4/DVB-T2) - året ud?
    Sendt: 02-Januar-2012 kl. 13:54
Hejsa!

Mine forældre har været i Bilka (!) og købe et fjernsyn der ifølge sælgeren var "fremtidssikret" med MPEG4 (Sony 32" et-eller-andet, med MPEG-4 decoder, men uden DVB-T2 tuner). Dertil har de købt et Boxer TV-2 abb. Det skal nævnes at de har husantenne.

Men når nu Boxer senere på året begynder at sende TV-2 via DVB-T2, vil de så ikke ende op med at skulle have fat i en box? Eller gælder det kun for TV-2 HD? Og hvornår skifter Boxer om til at sende alt via DVB-T2 (for det sker vel)?

Hvis jeg forstået tingene ret, bør de vel få byttet det købte TV til et med DVB-T2 tuner (+ lidt merpris)?

I bund og grund skal der vel bare vælges et TV der står på Boxer's positiv-liste: http://www.boxertv.dk/Global/Approved_TV/Godkendte_tv.pdf
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 13:59
Hvis det ønskes at kunne modtage HD fra Boxer, så ER det nødvendigt at der kan modtages T2. Hvornå der e.v.t overgås så alt er T2 meldes der ikke noget om, men et godt bud vi være, at det er engang i fremtiden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 14:54
Det skal også nævnes, at det ikke er nok, at et tv har DVB-T2. For at kunne modtage TV2 HD skal kortlæser slottet være CI+.
Hvis det er et af de der supermarkeds TV2 kort i en dvd æske, de har købt, så skal der også et andet kort modul til, et CI+ modul, for at modtage HD. Mange tv med DVB-T2 har også CI+, men jeg mener ikke omtalte sæt er sådan et.
Ellers er det rigtigt, at de mister ikke TV2 men må nøjes med den i SD.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10514
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 14:59
Det skal også nævnes, at det ikke er nok at gå efter et Boxer godkendt TV, hvis man vil have DVB-T2. Masser af godkendte TV har ikke DVB-T2.
Hvornår Boxer skifter til udelukkende DVB-T2 er der ingen der ved, heller ikke Boxer selv.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 15:06
Korrekt, men det fremgår af listen, hvilke der har, og hvilke der ikke har.
Altså for at præcisere, der er 3 muligheder:
1: De kan beholde det de har, og køre med det så længe det virker, selvom det betyder ingen HD.
2: De kan prøve om Bilka vil bytte tv'et og så få et andet med DVB-T2 og CI+. Samtidig er det sandsynligvis nødvendigt med et andet kortlæsermodul også, men check hvad der står på det.
3: De kan købe en Boxer godkendt DVB-T2 boks.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 20:00
Der burde vedtages en lov der forbyder betegnelsen "Boxer Ready" med mindre der er CI+ og DVB-T2 eller som minimum at angive at fjernsynet ikke vil kunne modtage betalignskanaler i HD Angry
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det skal også nævnes, at det ikke er nok at gå efter et Boxer godkendt TV, hvis man vil have DVB-T2. Masser af godkendte TV har ikke DVB-T2.

Men det er bondefangeri ikke straks at ændre navnet på godkendelsen til noget, der klart før den uvidende forbruger til at vide - her er noget som måske ikke er så godt.

Man kunne vel sige, at Boxer pr 14- september burde have tilbagekaldt alle godkendelser. Derefter at udstede alle DVB-T godkendelser på ny  som 'Boxer gammel standard' eller 'Boxer SD standard'. Og i øvrigt stoppe flere DVB-T godkendelser. 

Det ville være i forbrugernes interesse.

Man skal ikke være så bange for at skade handlen. De handlende kan bare være mere proaktive og ændringsparate.   
Det er forbrugerne og kun forbrugerne, det gælder.

Lars    Smile  

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

1: De kan beholde det de har, og køre med det så længe det virker, selvom det betyder ingen HD.
2: De kan prøve om Bilka vil bytte tv'et og så få et andet med DVB-T2 og CI+. Samtidig er det sandsynligvis nødvendigt med et andet kortlæsermodul også, men check hvad der står på det.

Jeg har flere gange skrevet, at man kan købe en boks til 329 kr på tilbud i Aldi fra onsdag  
+ et CAM modul - og anvende det gamle  fjernsyn indtil videre. Så kan fjensynet også anvendes som andet eller tredie fjensyn, når et nyt er anskaffet.

Lars  Smile 

PS!  Husk at vælge det rigtige CAM modul og find det til en god pris

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Jeg har flere gange skrevet, at man kan købe en boks til 329 kr på tilbud i Aldi fra onsdag  

Denver - sådan en er jeg ikke sikker på at jeg gider igen. 105'eren har skræmt mig en del.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 10:10
Man kan ikke regne med Boxers liste. Den er fuld med fejl.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 10:37

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

+ et CAM modul - og anvende det gamle  fjernsyn indtil videre. Så kan fjensynet også anvendes som andet eller tredie fjensyn, når et nyt er anskaffet.

Lars  Smile 

PS!  Husk at vælge det rigtige CAM modul og find det til en god pris

Undskyld mig, men hvad glæde har trådstarterens forældre af den, den er heller ikke DVB-T2 så vidt jeg da kan se.
De har allerede et nyt tv med DVB-T mpeg4.
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stigc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Denver - sådan en er jeg ikke sikker på at jeg gider igen. 105'eren har skræmt mig en del.

Klaus
Jeg har købt en 113'ner efter at USB-stikket på min 105'er gik i stykker, og den kører fint,
men den er selvfølgelig ikke DVB-T2...

Redigeret af stigc - 03-Januar-2012 kl. 13:17
Stig

Blot min ringe mening !
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu