recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Harmony og Stofa Zaptor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Logitech Harmony og Stofa Zaptor

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Harmony og Stofa Zaptor
    Sendt: 14-Marts-2011 kl. 06:23
Med "Motorola Zaptor" profilen ser jeg generelt ringe modtagelse, både fra harmony og blasters.
Hvis jeg konfigurerer til at Zaptor kun sendes ud på en af mini blasterne, er der overhovedet ingen modtagelse hvis mini blasteren 
kommer Zaptor nærmere end 1 meter. Ses med både Harmony One og 900, så det gælder nok alle Harmony. Problemet ses med følgende profiler: Motorola Zaptor Motorola VIP-1903 Motorola VIP-1910 Motorola VIP-1919 Motorola VIP-1920 Motorola VIP-1920-9C Motorola VIP-1920-9TDB Motorola VIP-1960 Den eneste profil, der giver perfekt modtagelse med Zaptor er "Motorola VIP-1963", men knappernes navne passer så ikke med Zaptors funktioner. Den følgende liste viser mit setup. Listen er i samme orden som knapperne vises i Logitech Harmory softwaren. 3 af knapperne findes ikke i VIP-1963 profilen, og de er så tilføjet vha. learn. I listen er de er vist som MySkipBack, MySkipForward og MyFavorite. Hard buttons: Menu: Menu Exit: StopCurrent Info: Info TV-guide: WWW Red: Red Green: Green Yellow: Yellow Blue: Blue Vol up: Vol up Vol down: Vol down Mute: Mute Op: Op Ned: Ned Venstre: Venstre Højre: Højre OK: Select Ch+: Ch+ Ch-: Ch- Back: Return Rewind: Rewind SkipBack: MySkipBack Rec: (record) Play: Play Pause: Pause Forward: FastForward SkipFwd: MySkipForward Stop: Stop 0-9: 0-9 Enter: SkipForward Jeg har valgt følgende soft buttons i aktiviteten: Delete: SkipBack Shop: DVR Favorit: MyFavorite Text: Text Tv: TV Radio: Radio Zaptor: Portal

Redigeret af pomfrit - 14-Marts-2011 kl. 13:11
Til top
dataho Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2008
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dataho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 11:52
Når jeg vælger en Motorola VIP-1963 registrer Harmony one den som en hardiskoptager. Sker det også hos dig?
1405745

Antenneforeningen Aarhus
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af dataho dataho skrev:

Når jeg vælger en Motorola VIP-1963 registrer Harmony one den som en hardiskoptager. Sker det også hos dig?
Ja.
Til top
emilingerslev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2011
Sted: Danmark
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilingerslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 10:47
Tak for dette. Jeg har kæmpet længe med min Zaptor Box og min Harmony 900. Jeg har endnu ikke testet det du skriver, men det vil jeg bestemt gøre. Jeg vender lige tilbage med om det også virker for mig :)
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 11:48
Pomfrit, så vidt jeg ved, plejer Logitech at være ret lydhøre om problemer med Harmony. Har du prøvet at informere dem om, hvad du er nået fem til? Så kunne alle Zaptor-ejere måske få glæde af det.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilingerslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 12:05
Til Allan: Jeg har adskillige gange taget fat i Logitech og er desværre ikke kommet frem til nogen løsning. De har prøvet at kopiere tingene frem og tilbage, valgt forskellige modeller og stadig ingen held. Jeg har oplyst dem om den rigtige Motorola model (VIP-1920) men det hjalp heller ikke.
Jeg tror problemet er at Zaptoren/Motorolaboksen virkelig er lidt mærkelig.
Denne løsning med VIP-1963 virker desværre ikke perfekt for mig. Så for at prøve at gøre noget er jeg gået så vidt nu at jeg har taget fronten af Zaptoren for at se hvor modtageren er præcist og den er placeret lidt lavere end vist her (http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86305&title=zaptor-drlig-irmodtagelse)
Problemet er nu at senderne i mini-blasteren ikke peger vandret ud i luften men lidt skråt op og lodret op derved er de svære at få til at ramme præcist. Prøver lidt mere og vender tilbage med mine resultater.
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2011 kl. 13:08
Tak for rådet med "Motorola VIP-1963"-profilen.
Jeg har godt nok været irriteret over den dårlige reaktion indtil nu, men denne profil spiller bare.

Godt arbejde!
Til top
Jaxe89 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Maj-2011
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jaxe89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 10:24
Jeg har en VIP-1903 boks, som overhovedet ikke fungerer.. Fjernbetjeningen vil ikke sende eller modtage signaler til/fra boksen.. Men det vil sige at hvis jeg programmerer min harmony til at boksen er en 1963 boks, så skulle det virke? :)

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilingerslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 11:30
Det er muligt. Er det en Harmony 900 du har med blasters? For disse blasters skal placeres uhyrligt præcist foran modtageren for at få godt signal. Ud over det synes jeg der var enkelte knapper som stadig ikke virkede.

Det du kan gøre ellers, er lidt sjovt, men det var et råd jeg fik fra en af supporterne hos den danske Logitech afdeling:
Når du lærer du fjernbetjening kommandoerne fra din originale fjernbetjerning, brug en toiletrulle og lær dem der igennem. Altså bagenden af Harmony ind i den ene ende og fronten af original fjernbetjeningen ind i den anden og så skyder du bare løs. Formålet er at filtrer alt støj udefra væk.
Og det virker faktisk! :P
Til top
Jaxe89 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Maj-2011
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jaxe89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 22:40
Lol Nice tip :D nej det er faktisk bare 650'eren jeg har, men boksen kan overhovedet ikke tage imod signalet - men mindre at jeg drejer fjernbetjeningen 35 grader væk fra den.. Så kan den godt modtage SÅDAN nogenlunde men laaangt fra optimalt.. :(
Til top
MichaelDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 15:41
Fantastisk råd. Det hjalp perfekt på min 300i. Nu skal jeg bare have fundet en med en Zaptor fjernebetjening så jeg kan få Favorit-knappen indkodet. 

Det er forøvrigt pudsigt, at min 300i virker bedre end med den originale fjernbetjening. Har tit haft lyst til at smide min Zaptor + fjernebetjening ud af vinduet!
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 20:31
Jeg har lige prøvet et tilføje tre varianter af Zaptor til min Harmony 555:
Motorola VIP-1963
Motorola Zaptor
Stofa Zaptor (ja, det er der faktisk en boks der hedder)

De var alle tre bedre end den MotorolaZaptor jeg havde kodet ind i forvejen, dvs. det må afhænge af hvordan enheden er registreret hos Logitech på det tidspunkt man tilføje komponenten, og det bliver ikke ændret selvom Logitech ændre komponentens indstillinger efterfølgende.
Af de tre nye komponenter, var det 1963 der skilte sig ud, men negativt. Den havde væsentlig dårligere "træfsikkerhed" end de to andre.
Jeg fandt ikke forskelle på den nye StofaZaptor og nye MotorolaZaptor, men endte med at erstatte min gamle MotorolaZaptor med StofaZaptor, og har nu også fået MEGET bedre træfsikkerhed med min Harmony.

Mange tak for tippet, men det er åbentbart forskellig fra boks til boks hvilken komponent man skal vælge...
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu