recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Wifi afkobling - Guide
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Wifi afkobling - Guide

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Wifi afkobling - Guide
    Sendt: 19-December-2011 kl. 23:26

En simpel upgrade til en passiv Sonos ZP90 er afkobling af wifi boardet.

Dette betyder, at den skal være kablet med routeren eller en switch, men lyden skulle blive væsentligt bedre fra digital udgangen efterfølgende. Om det praktisk lyder bedre må i selv teste, men det er gratis så hvorfor skulle de mange tilhængere lyve?:)

STEP 1

Vend bunden i vejret på boksen. I hvert hjørne fjernes det blå bundlag forsigtigt med en flad skruetrækker. Under sidder i hvert hjørne en stjerne-skrue. De 4 skruer fjernes og låget kan tages af ved at trække det lodret fra bunden. Det sidder en ledning fra bund til top så gør det forsigtigt.

STEP 2

Wifi boardet sidder forbundet med 3 kabler. De er limet fast i de øverste hjørne hvor der peges me skruetrækkeren. Der er lim som først skal løsnes med en varm skruetrækker eller lign. Derefter kan man løfte kablerne af boardet. Derefter kan boardet fjernes forsigtigt tilbage så det kommer fri som på billedet. Der sidder to limklatter hvor boardet er fæstnet som kan tages med skruetrækkeren.

Selve boardet er limet i bunden til resten af pladerne, men træk til og det kommer af. Efterfølgende skal ledningerne skærmes i enderne med tape så de ikke laver ballade.

Her ses ZP90 efter boardet er fjernet. Den sorte plet er den lille pude der er limet på boardet. Derfor kan den være lidt tricky at fjerne til sidst efter stik osv er løsnet.

Boardet efter det er helt fjernet.

Håber det kan bruges. Er ikke ekspert så kan kun tricket fordi jeg har studeret nettet og prøvet mig frem. Tager logisk nok ikke ansvar for andres sonos bokse!:)

HELD OG LYKKE

Kom gerne med info om lydforbedring

Redigeret af Suckyboyfriends - 19-December-2011 kl. 23:30
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 10:08
Synes du selv at der er forskel i lyden efter du har fjernet wifi boardet ? Eller skal vi lave en A/B test med min der stadig har det monteret?

Vil lige tilføje, at man kun kan bruge sin Sonos remote, hvis man har andre Sonos enheder der stadig har boardet monteret.

Redigeret af SosFarum - 20-December-2011 kl. 10:09
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 10:34

Aner det ikke:) .. Solgte min processor i søndags og får en ny i aften:)

Vil det sige jeg ikke kan bruge min iphone/pc til at styre den før jeg har en bridge?
Til top
DJCarten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2011
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJCarten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 10:44
Ja det ville jeg mene...
http://www.3004.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 12:15
IPhone osv kan godt bruges, da de forbinder til dit eget trådløse.

Sonos' fjernbetjening forbinder kun til Sonos netværk og det mangler jo ligesom ;)

Hvad har du nu købt af processor ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

IPhone osv kan godt bruges, da de forbinder til dit eget trådløse.

Sonos' fjernbetjening forbinder kun til Sonos netværk og det mangler jo ligesom ;)

Hvad har du nu købt af processor ?

Var også ret sikker på iphone stadig kunne bruges:) - Går ud fra lyden er bedre uden alle de forstyrelser!

Hehe afsløringen kommer senere i dag.. Glæder mig helt vidlt:) - Det bliver min egen julegave!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 12:24
Vi må teste en hvor jeg tager min med wifi med ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Vi må teste en hvor jeg tager min med wifi med ;)

Kun hvis du tager din DAC med samtidig;) - Er spændt på om den overgår den processor jeg køber!

Næsten trist hvis der ingen forskel er.. Garantien ryger jo:)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 13:25
Den kan jeg nok også lige snige med ;)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu