|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() Sendt: 07-December-2011 kl. 22:22 |
Hermed nogle intro-spørgsmål fra en komplet nybegynder udi blu-ray verdenen!
Jeg har netop opgraderet fra et gammelt billedrørs-TV til et 40" Sony EX720 og så er det pludselig blevet interessant med en opgradering af dvd-afspilleren, så film også kan afspilles i en kvalitet som matcher TV'et. Min tanke var at en bluray-afspiller kan afløse både DVD- og CD-afspiller - da al musikken er digitaliseret og spilles via en Squeezebox er behovet for at afspille CD'er minimalt (sker måske en håndfuld gange på et år). Jeg har dog selv nogle tvivlsspørgsmål og er desuden så blank på området at det er meget muligt der er problemer jeg end ikke er nået til at overveje!
På forhånd tak. /Tommy |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
1. Ja.
2. Ja, regionskodning findes. A er USA og Japan, B er Europa og Australien, og resten er region C. Det er altså ikke tal længere, som på dvd. Desværre kan det ikke bare uden videre omgås; det kræver som oftest en hardwaremodificering, som gerne gør afspilleren ret dyr. 3. Alle afspillere der understøtter 3D vil kunne sende 3D til din skærm. 4. Kun hvis afspilleren og tv'et kan noget specielt sammen. Ellers kan du ligeså godt købe en Philips, Denon eller Oppo. 5. Der er mange ting man kan overveje ![]() 6. Køber du en receiver med HDMI ryger nogle af overvejelserne netop; så skal du ikke kigge efter en BD-afspiller med analoge udgange for at kunne lytte til HD-lyd, for eksempel. |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Tak for svarene Naiera - så fik jeg afklaret nogle problematikker!
Det med regionskodningen er "træls" - er det hverken trivielt at "fixe" regionskodningen til dvd-afspilningen eller blu-ray-afspilningen - eller kommer det under ét? Vedr køb af receiver overvejer jet også "bare" at købe en ordentlig stereo-forstærker - da mit behov er mindst 90% musik og kun en sjælden gang i mellem er det en film med surround. Ved dog ikke lige, hvordan jeg skal få løst den del endnu. Kan man også få blu-ray-afspillere, som kan agere "kontrolcenter" ligesom en receiver - dvs. de kan tage inputs (hdmi) fra andre kilder og sende det videre? |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
På mange afspillere kan man godt fjerne dvd-regionskodningen, men det er ikke nogen regel, at man 'bare' kan det på alle.
Sådan nogle kender jeg ikke til. Nogle Home Theater in a Box-sæt kan muligvis have sådan en afspiller med, men så følger der jo også en bunke elendige højttalere med. |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
|
![]() |
|
![]() |
Ligesom med musikken forventer jeg også at digitalisere hovedparten af dvd- og blu-ray-materiale, men nogle gange kan det være rart med en afspiller som "backup-mulighed" - det kan godt være jeg skal give afkald på at få en regionsfri afspiller. (Forhåbentlig kan jeg få det på computeren i stedet, så jeg stadig kan bruge skiver fra hele verden)
Et komplet sæt med højttalere bliver ikke aktuelt - så kommer jeg vist ikke til at høre mere musik og det vil jeg jo gerne :-) |
|
![]() |
|
![]() |
Sådan nogle sæt har heller ikke aktive højttalere; de har bare elendige små forstærkere i afspilleren.
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
Laserdisken.dk sælger kodefri afspillere. Enten kodefri på DVD, eller for 500 kr. mere også kodefri på blu-ray.
Der er to Pioneer modeller og to LG. Redigeret af Brixen - 08-December-2011 kl. 13:44 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |