recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zyxel router log
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZyxel router log

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: Zyxel router log
    Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 23:28

Jeg ved der findes programmer der kan logge sig ind i ens router, og så "overvåge" den, altså lave en logfil over linjens støjforhold, eller i det mindste bare en logfil over om der har været udfald på forbindelsen. Jeg har prøvet et par stykker, som jeg ikke kunne få til at virke, men de understøtter heller ikke umiddelbart min router, som er en Zyxel Prestige 2602R-61.

Er der nogle der har erfaringer med dette og kan anbefale et program?
Til top
Momsemor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-September-2008
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af Luckow Luckow skrev:

Jeg ved der findes programmer der kan logge sig ind i ens router, og så "overvåge" den, altså lave en logfil over linjens støjforhold, eller i det mindste bare en logfil over om der har været udfald på forbindelsen. Jeg har prøvet et par stykker, som jeg ikke kunne få til at virke, men de understøtter heller ikke umiddelbart min router, som er en Zyxel Prestige 2602R-61.

Er der nogle der har erfaringer med dette og kan anbefale et program?

Hvis du tilgår din router med kabel, åbner din browser og skriver 192.168.1.1 i adresselinien, så kommer du ind i din router. Her kan du finde routerens logfiler.
Mvh. Jannie
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 06:05
Oprindeligt skrevet af Momsemor Momsemor skrev:

Hvis du tilgår din router med kabel, åbner din browser og skriver 192.168.1.1 i adresselinien, så kommer du ind i din router. Her kan du finde routerens logfiler.

Tak for tippet, men i routerens egen logfil finder jeg desværre ikke de informationer jeg søger.
Det er informationer som dette program (http://www.vwlowen.co.uk/internet/files.htm) laver jeg skal bruge.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 09:46
Tilsyneladende er din router rimelig godt beskrevet og på side 308 i manualen (HER) står der hvordan du kan få den til at logge på en syslog server. Det >plejer< at være mere detaljeret. Det kunne være de info du mangler kom med her, eller kunne komme med.

BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 09:50
Brug Evt. LogZilla til at presentere/analysere data'ene i.

BS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu