recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs scart eller ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs scart eller ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AS-H Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs scart eller ?
    Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 10:27
For at gøre en kort historie lang, har jeg netop investeret i et Sony KDL-46EX721 fjernsyn jeg gerne vil hænge op på væggen i modsætning til dets forgænger der stod på et TV-møbel. Det giver mig i midlertid et problem med min ældre Panasonic HDD optager med DVD drev, som jeg derfor gerne vil flytte et andet sted hen. Jeg mangler derfor en løsning til at streame børnenes tegnefilm fra harddisken og deres dvd film fra Panasonic'en uden at skulle trække kabler.

Jeg har set at der findes en trådløs scart løsning, men er det det bedste bud eller er der andet jeg skal kigge efter?

Krav/ønsker til en ny løsning:
- Lille fysisk i TV-enden, da fjernsynet jo skal hænge på væggen.
- Billig, da det på sigt skal erstattes af en NAS/internet streaming løsning, når engang profiber får trukket et fibernet ind.
- Skal kunne sende i rimelig kvalitet over en afstand på 8mtr uden vægge imellem.
- Ikke noget krav om at fjernbetjeningssignaler skal sendes med frem og tilbage.

Er der nogen bud på sådan en løsning, eller er de allerede fundne trådløse scart produkter det rigtige valg?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 11:45
Jeg har selv sådan et trådløst sender/modtager sæt. Det virker ganske udmærket hvis afstanden ikke er for lang og der ikke er for mange vægge imellem. Inden jeg købte dette sæt havde jeg dog flere forskellige på prøve som alle var elendige. Mit sæt er af mærket Kiss og kan ikke købes længere. Jeg vil anbefale dig at sikre dig returret forinden et evt. køb.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af AS-H AS-H skrev:

Jeg har set at der findes en trådløs scart løsning, men er det det bedste bud eller er der andet jeg skal kigge efter?

Du skal kigge efter et kabel.

Trådeløse "scart halløjsaer" oversætter til composite og sender det, det vil sige at det er laveste signalkvalitet du får.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
AS-H Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Oktober-2011
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 12:55
Nu er det hovedsagelig til børnenes tegnefilm, og jeg tror de er ret ligeglade med kvaliteten, så længe det hele ikke forsvinder i en snestorm...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af AS-H AS-H skrev:

Nu er det hovedsagelig til børnenes tegnefilm, og jeg tror de er ret ligeglade med kvaliteten, så længe det hele ikke forsvinder i en snestorm...

Så kan du nok godt få det til at virke.

Hjemme hos mig var det ikke, skulle jeg se med på filmene skal det satme være i orden og så besværligt er det heller ikke at trække et kabel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu