recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærkning med DKT Comega CA 2R4F
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForstærkning med DKT Comega CA 2R4F

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
starlifino Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærkning med DKT Comega CA 2R4F
    Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 09:02
Jeg har stofa TV og internet og påtænker at købe DKT Comega CA 2R4F for at forstærke signalet pga. jeg skal have ca. 5 tv/tuners (ingen radio) tilkoblet.

Har et par spørgsmål, og på forhånd tak til eventuelle besvarere :)

1.
DKT Comega CA 2R4F har 6 udtag - 2 til DATA og 4 til TV.
Når man splitter et signal op til 6 udtag bliver det dæmpet, men ifølge billedet med specs klippet fra pdf'en, lader det til, at der ikke er forstærkning på de 2 DATA udgange. Er det fordi, de har forstærket signalet med "nøjagtigt" den dæmpning, der sker ved udsplitningen?

2.
Man kan vel også bruge TV på de to udtag der også har data, men de har bare kun samme styrke som indgangssignalet fra hovedstikket, og forstærkes eller dæmpes ikke selvom man ændrer på dæmpning (Attenuator)?

3.
De 4 TV udtag har en fast forstærkning på 7 (+-1,5) samt valgfri dæmpning (Attenuator) på (0/5/10 dB) ifølge specs. Skal man forstå det på den måde, at hvis den står på 0, så er TV udgangene forstærket med ca. 7 og hvis den står på 10, så er de faktisk dæmpet med 3 i forhold til indgangssignalet?

4.
Hvad betyder dette på engelsk herunder - mit gæt er dæmpningen, men hvordan hænger det sammen med f.eks. spørgsmål 1 - dvs. forstærkes der reelt skjult også 18 dB på 40-862 MHz på alle udtag pga. dæmpningen?

Return loss on all ports** EN50083-4 Cat. B
** According to CENELEC: 5-40 MHz > 18 dB, 40-862 MHz min. 18 dB - 1,5/oct.

5.
Hvad gør equalizer og er det tilt? (muligheder der kan vælges er 0/3/6)

6.
Denne forstærker har 2 data udtag, hos stofa pt. bruger jeg zaptor boks og den er koblet til via antenne og et ethernetkabel. Jeg går ud fra at det ikke er til at ændre på? dvs. jeg kan ikke bare bruge et udtag med returvej og derigennem "spare" ethernet kablet? Kan man dette via yousee?

http://dkt.net.dynamicweb.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2fFiles%2fFiler%2fPDF%2fHome_Amplifiers.pdf

Redigeret af starlifino - 01-Oktober-2011 kl. 09:05
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu