|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mbil ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-December-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 13-Juli-2011 kl. 23:16 |
Hej !
Har en (faktisk to) PVR til DVB-T, som jo bekendte output'er i TS filer Filer optaget fra DR HD eller Ramasjang er i HE-AAC (DD5.1 ? eller noget) på lyd-siden De spiller fint i VLC både video og audio Mit problemer at jeg i mit setup gerne vil kunne transcode disse TS filer om til mere brugbart specielt ifm med min iPad og phone. Hertil bruger jeg VLC-streamer og tilhørende VLC stream'helper (server program) på min PC Det virker kanon ! blot ikke på lyden ... Der kommer ikke lyd med i trancoded filer. så mit spørgsmål er hvordan får jeg VLC til at transkode HE-AAC om til noget andet, f.eks alm AAC, eller mp4a Jeg kan se at commandline til --sout i VLC sprog er meget flexsibel, så jeg vil tro det er et spørgsmpl om at skrive det rigtige ... men hvad ? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10514 |
![]() |
Det virker nu fint med VLC hos mig. Åben VLC, vælg konverter/gem og importer filen. Vælg igen konverter/gem i bunden af programmet. Herefter kan du vælge hvilket video og audio format du vil konvertere til. Inden du starter konverteringen skal du lige huske at vælge destination og navn på den nye fil.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
http://handbrake.fr/ har profiler specifikt til iPad/iPhone
|
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/ Det har - til forskel fra den franske Handbrake- en alm. Windows brugerflade. ehn |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
har aldrig fået HE-AAC til virke godt med 5.1
Men ja gør som Flemming skriver men nu har jeg yousee, der sender DR HD i dolby digital ac3 og langt bedre kvalitet
end dvb-t Redigeret af xcardman - 14-Juli-2011 kl. 13:53 |
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
Den (any-video-converter) skal jeg vist kigge lidt nærmere på...
(hmmm, synes skærm-billedet ligner Visual Studio lidt meget)
|
|
![]() |
|
mbil ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-December-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Hej og mange tak for alle de hjælpsomme svar.
Det er dog CLI syntax'en er jeg ude efter. Det er nemlig en "sout" syntax som VLC-Streamer programmet til iPAD'en benytter sig af og det er i denne jeg skal indtaste VLC syntax. Så vil den "in-stream" transcode om og vise det på min PAD. dvs testen går ud på at få lyd på den stream der sendes til iPAD og få iPAD til at vise den med lyd. Jeg har "forsket" en del på Nettet, og p.t. kan jeg ved at konvertere lyd-only til a52 (AC3), godt få det til at virke på iPAD med VLC streamer. Jeg ønsker blot at få fjernet alle mellemligende opgaver, så det bliver nemt at bruge, ellers vil det ikke blive brugt. dvs 1. PVR TS fil optages og uploades til PC med VLC streamer helper programmet, og 2. klik på filen, som efter ca 20 sek vises på iPAD via den transcodede stream. Det er målet ... |
|
![]() |
|
![]() |
FYI :
vlc -vvv -I dummy "c:\original.ts" --sout=#transcode{acodec=a52,ab=128,channels=2,samplerate=48000}:duplicate{dst=std{access=file,mux=ts,dst='c:\converted.ts'} vlc://quit big one-liner .... konvertere kun lyden i TS filer .... |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Flemming, Jeg har netop prøvet med din metode, og den giver ingen lyd. Det er vigtigt at den fil man tester med er fra en af DR HD eller Ramasjang kanalerne, da det er disse der har et andet lydspor en eks. DR1 Jeg har lagt en 33 mb fil i min dropbox, som du/i er velkommen til at teste med, og jeg vil bliver glad om du oplyste hvilken VLC profil du benytter til konverteringen. Så kan jeg måske selv finde syntax via konsolen. Jeg testede som sagt negativt med profilen "Video - H.264 + AAC (MP4)" VLC konsol skriver bl.a. dette: [0bfa504c] packetizer_mpeg4audio decoder: AAC channels: 2 samplerate: 24000 [0181065c] main stream out error: Failed to create audio filter [0181065c] stream_out_transcode stream out error: Failed to find conversion filt er for resampling [0181065c] stream_out_transcode stream out error: cannot create audio chain [0bfa504c] main decoder error: cannot create packetizer output (mp4a) Public URL : http://dl.dropbox.com/u/17880293/DR%20Ramasjang%20-%20Leon%20og%20froeen.ts Redigeret af mbil - 14-Juli-2011 kl. 22:39 |
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Jeg brugte VLC's GUI, det fungerede fint. Andre parametre må også virke. ehn Redigeret af ehelmer - 15-Juli-2011 kl. 14:39 |
|
![]() |
|
![]() |
hvad hed den VLC profil du valgte ?
Jeg kan vælge imellem disse: http://dl.dropbox.com/u/17880293/VLC%20Profiles.jpg |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg valgte den du viser. Her filens data General Complete name : H:\DR Ramasjang - Leon og froeen VLC.mp4 Format : MPEG-4 Format profile : Base Media Codec ID : isom File size : 21.6 MiB Duration : 2mn 58s Overall bit rate : 1 017 Kbps Encoded date : UTC 2011-07-15 12:08:13 Tagged date : UTC 2011-07-15 12:08:13 Writing application : vlc 1.1.10 stream output Comment : QuickTime 6.0 or greater Video ID : 1 Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : High@L2.1 Format settings, CABAC : Yes Format settings, ReFrames : 4 frames Codec ID : avc1 Codec ID/Info : Advanced Video Coding Duration : 2mn 58s Bit rate mode : Variable Bit rate : 916 Kbps Width : 352 pixels Height : 288 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate mode : Variable Frame rate : 50.000 fps Minimum frame rate : 47.667 fps Maximum frame rate : 50.050 fps Standard : PAL Color space : YUV Chroma subsampling : 4:2:0 Bit depth : 8 bits Scan type : Progressive Bits/(Pixel*Frame) : 0.181 Stream size : 19.5 MiB (90%) Language : English Encoded date : UTC 2011-07-15 12:08:13 Tagged date : UTC 2011-07-15 12:08:13 Audio ID : 2 Format : AAC Format/Info : Advanced Audio Codec Format profile : HE-AAC / LC Codec ID : 40 Duration : 2mn 58s Bit rate mode : Variable Bit rate : 96.0 Kbps Maximum bit rate : 128 Kbps Channel(s) : 2 channels Channel positions : Front: L R Sampling rate : 48.0 KHz / 24.0 KHz Compression mode : Lossy Stream size : 2.01 MiB (9%) Language : Danish Encoded date : UTC 2011-07-15 12:08:13 Tagged date : UTC 2011-07-15 12:08:13 ehn |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |