|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thunderbear0000 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2011 Status: Offline Point: 22 |
![]() Sendt: 22-Maj-2011 kl. 14:58 |
Jeg har YouSee og kan konstatere at min eksisterende kabelsplitter (eller hvad det T-stik nu hedder) til DVB-boks og USB-dongle ikke er god nok da der er digitale kanaler der modtages ringere med stik end uden.
Jeg vil gerne høre hvor jeg kan købe et stik til at dele antennesignalet i to, hvor stikket er godt nok til at give ordentligt digitalt signal også. De splittere man ser rundt omkring er som regel tænkt til analoge signaler, og det er åbenbart ikke det jeg har brug for. Hvis dette er spurgt om før, så henvis gerne. Jeg kender som sagt ikke de rigtige navne på ting, hvilket gør det lidt svært at søge. På forhånd tak /Thorbjørn
Redigeret af Thunderbear0000 - 22-Maj-2011 kl. 14:58 |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Sådan en her vil MÅSKE virke, men du har vel ikke tidligere i din installation splittet dit kabel? Hver en samling, stik osv på dit kabel vil dæmpe signalstyrken og til sidst vil det være dæmpet så meget af det giver signaludfald osv.
http://www.av-connection.dk/?PGr=887&ML=494 efter min erfaring giver den i hvertfald lidt mindre signaltab end de gamle T-stik. |
|
![]() |
|
Thunderbear0000 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2011 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Jeg vil sætte splitteren direkte på antennestikket i væggen som leveret af YouSee (de har splittet signalet i radiostik, tv-stik og YouSee-modem-stik da jeg fik internet fra Yousee) og det er et almindeligt antennestik, ikke dem der skal skrues sammen) og ønsker kun de to beskrevne ledninger herudfra. Resten af opsætningen er efter settopboksen og det fungerer ganske tilfredsstillende.
Det stik du viser, ser ud til at være dem kabel-modemmet bruger, og ikke det almindelige antennestik som Yousee ønsker jeg bruger Håber det er bedre beskrevet nu. Redigeret af Thunderbear0000 - 22-Maj-2011 kl. 15:56 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5340 |
![]() |
Jo det er jævnligt tibagevendende problematik.
![]() Et par gode hjælpe links:
/JørgenT
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Du skal bruge gode fordelere, en af disse typer:
![]() |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
+
skærmede stik med metal-hus ALLE steder |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |