recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AV-møbel på 100cm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAV-møbel på 100cm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Emne: AV-møbel på 100cm
    Sendt: 07-Januar-2011 kl. 09:38
Jeg skal bruge et AV-møbel på 100cm. Det må ikke være ret meget over. Jeg har kigget på to forskellige på Hifiklubbens hjemmeside. Jeg skal bruge et der skal vægmonteres.

Er der nogen der har erfaringer med ARGON Cube 3 v3?
Jeg har også kigget på det nye fra UNNU. Nogen der har erfaringer med det møbel?

Har I ellers erfaringer med andre AV-møbler i den størrelse? Det skal designmæssigt være meget lig de to møbler jeg har linket til. Kan det fås billigere må det meget gerne være det. Det skal være muligt at betjene elektronikken gennem lågen, så mine piger ikke piller ved det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 19:31
Nu ikke råbe i munden på hinanden...
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 19:38
Hej , jeg har sådan en cube , der er godt nok ikke nogen front på min . Det du lige skal være opmærksom på er om hylderne buger pga vægt . Jeg har selv lavet afstands rør i alu , på den øverste hylde står der Blu-ray , recorder og en lille HDD og dvb-t tuner . Bare vægten fra recorder og Blu-ray gjorde at hylden buede . ....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , jeg har sådan en cube , der er godt nok ikke nogen front på min . Det du lige skal være opmærksom på er om hylderne buger pga vægt . Jeg har selv lavet afstands rør i alu , på den øverste hylde står der Blu-ray , recorder og en lille HDD og dvb-t tuner . Bare vægten fra recorder og Blu-ray gjorde at hylden buede . ....
MVH

Wow... Til den pris skulle man ellers tro at de kunne finde nogle ordentlige MDF plader.Ouch

Jeg overvejede at købe Argon Cube møblet, men valgte Alphason FW1100 (som Hifi Klubben ikke længere sælger) i stedet for. Det skal jeg være glad for, kan jeg se...

Redigeret af JesperLund - 08-Januar-2011 kl. 22:52
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 23:23
Ja det skulle man tro . Jeg har selvfølgelig placeret center højttaleren ovenpå , og pladen bøjede ca 1cm på midten . Men et par alu rør , sprøjte malet hvide , løste problemet....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 05:15
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

MVH

Wow... Til den pris skulle man ellers tro at de kunne finde nogle ordentlige MDF plader.Ouch

Jeg overvejede at købe Argon Cube møblet, men valgte Alphason FW1100 (som Hifi Klubben ikke længere sælger) i stedet for. Det skal jeg være glad for, kan jeg se...
Det lyder ikke godt. Har du evt. mulighed for at tage et par billeder af dit setup?

Jeg hælder umiddelbart mest til UNNU, da der er udgang til kabelføring i midten af toppen. Det kan jeg ikke se kan blive pænt med Argon Cube, da jeg ikke gider rille kablerne ind i væggen. Er godt nok elektriker, men kan ikke overskue det.  Desuden tiltaler det sorte frontstof mig væsentlig mere end det hvide trådnet.

Redigeret af SoundWave - 09-Januar-2011 kl. 05:19
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Det lyder ikke godt. Har du evt. mulighed for at tage et par billeder af dit setup?

Du kan se billeder af Alphason her. Smag og behag er forskellig, men jeg synes det er pænt, og det passer bedre til min stue end Argon Cube møblet. Jeg tror ikke der er danske butikker som sælger det (i dag), og jeg købte en af de sidste som Hifi-Klubben havde.

Mht Cube møblet skriver Hifiklubben at den nuværende version (v3) har forstærket topplade og midterplade, og det skyldes nok de problemer som bl.a. hopgreve rapporterer om.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 14:36

Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Du kan se billeder af Alphason her. Smag og behag er forskellig, men jeg synes det er pænt, og det passer bedre til min stue end Argon Cube møblet. Jeg tror ikke der er danske butikker som sælger det (i dag), og jeg købte en af de sidste som Hifi-Klubben havde.

Mht Cube møblet skriver Hifiklubben at den nuværende version (v3) har forstærket topplade og midterplade, og det skyldes nok de problemer som bl.a. hopgreve rapporterer om.
Det møbel ville aldrig kunne gå her, da mine børn så vil have fuld adgang til al elektronikken. Det er nødt til at kunne lukkes inde.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu