recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - No Signal, når tv er slukket
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNo Signal, når tv er slukket

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Emne: No Signal, når tv er slukket
    Sendt: 23-September-2010 kl. 18:56
Hey rec's 

Jeg har et problem den kombi jeg kører derhjemme.

Det er sådan at hvis jeg bruger min ps3 til at afspille en cd og ikke vil have tv'et kørende. 
Så sker der det at receiveren efter 5-10 min ikke kan finde noget signal. Så snart jeg tænder tv'et igen, så er der signal. 

Er der noget som skal sættes på tv'et eller er det receiveren.? Evt. Ps3eren.?

Nogle bud vil være rart.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 19:01
Jeg har selv oplevet det samme med en anden receiver sammen med PS3. Dog kommer min lyd igen efter nogle sekunder.

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, er det HDCP handshake, der fejler. Sony har åbenbart i et anfald af pirat-paranoia gjort HDCP obligatorisk på HDMI-udgangen på PS3, også når der afspilles ikke-beskyttet materiale.

Du kan selvfølgelig komme uden om det ved at bruge den optiske udgang til lyd, når du hører musik, men afhængigt af dit setup kan det godt være lidt bøvlet i daglig brug.

Redigeret af Allan Olesen - 23-September-2010 kl. 19:02
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Hey rec's 

Jeg har et problem den kombi jeg kører derhjemme.

Det er sådan at hvis jeg bruger min ps3 til at afspille en cd og ikke vil have tv'et kørende. 
Så sker der det at receiveren efter 5-10 min ikke kan finde noget signal. Så snart jeg tænder tv'et igen, så er der signal. 

Er der noget som skal sættes på tv'et eller er det receiveren.? Evt. Ps3eren.?

Nogle bud vil være rart.
 Hej Kenneth, tja det eneste jeg kan få i tankerne som en mulig årsag er, om du har HDMI kontrol sat til en eller flere af dine enheder. Ikke fordi at jeg har prøvet noget tilsvarende, men der kommunikeres jo en del via HDMIBig smileBig smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 20:40
Ja det skal siges at det virker så snart jeg hiver HDMI kablet ud af tv'et. Så det har helt sikkert noget med handshake / andet HDMI Gøgl at gøre.

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu