recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC som BD afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC som BD afspiller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stoferr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Emne: PC som BD afspiller?
    Sendt: 06-August-2010 kl. 12:13
Hej, jeg har været så uheldig at min trofaste 60 GB PS3 sagde godnat for nyligt og aldrig vågnede op igen. Den fungerede som Blu Ray afspiller for mine rigtig mange film og desværre har jeg ikke råd til en erstatnings afspiller.

Heldigvis har jeg dog et BD drev i min pc så jeg vil høre hvad den letteste måde er at få mine film afspillet fra computeren og over på mit tv? (Panasonic PX80)

Jeg kan selvfølgelig sætte et vga stik direkte i tv'et men så har jeg to problemer:

1. Billedet bliver strukket, grundet tv's strukket opløsning.
2. Jeg skal flytte min pc konstant når jeg vil se film.

Så jeg tænkte på om der er en mulighed for streame indhold fra min pc til mit tv? Har hørt om popcorn hour som lyder rigtig fornuftig, men den er ikke ligefremst billig.

Mange tak :)
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 13:15
At købe en Popcorn Hour for at slippe for at købe en BD-afspiller lyder lidt bagvendt. Du kan købe udmærkede BD-afspillere til under 1000,-.

Har din PC DVI-, HDMI- eller DisplayPort-udgang? Så kan du koble TV'et direkte til computeren med HDMI. Husk at sætte computerens refresh-rate til 24 HZ, når du afspiller BD.
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2010
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 10:19
Hvis du har HDMI kan man få 10m (eller mere) kabler i Brinck elektronik for en slik. Så behøver du ikke flytte PC'en. Kabler hen over gulvet ser selvfølgelig ikke smukt ud men det er en billig løsning.
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 19:41
Jeg tror næsten at den billigste og bedste løsning må være at købe en billig Blurayafspiller - de kan fås til 800-900 kroner og Philips er rimelige hæderlige.

Det er altid noget bøvl at køre Bluray fra computer og så er det jo ikke gratis at købe Cyberlink PowerDVD eller Total Media Theatre fra Arcsoft
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu