|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
morten_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() Sendt: 18-Januar-2010 kl. 18:46 |
Nu er surround efterhånden ved at blive standard på DR-HD og derfor kunne det jo være lækkert at kunne udnytte det på Windows 7 mediacenter.
Som jeg forstår beskrivelsen af AAC-dekoderen i Windows 7 (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd742784%28VS.85%29.aspx) så burde dekoderen understøtte surround i AAC men det store spørgsmål er hvordan får man det til at virke? Mit setup er HDMI fra PC til fjernsyn og optisk kabel til surround receiveren der ikke har HDMI. Mit umiddelbare gæt er, at dette er problemet, da AAC dekoderen måske ikke transcoder til DTS men kun kan sende PCM afsted, hvor der jo ikke er "plads" til mere end to kanaler i det optiske kabel. Har jeg ret i min formodning om, at dette er årsagen til, at jeg ikke får surround fra DRHD og vil en receiver med HDMI kunne afhjælpe problemet? Hvad har I af erfaringer med dette? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg har HDMI, og der kommer ikke et Sourround signal over i recieveren med HE-AAC (der er f.eks. ingen ting i center højtaleren). Skifter jeg derimod til at modtage via sat, så kommer der AC3 lyd over. Jeg bruger DVBViewer. Kan være det er anderlede i MS MediaCenter
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
DTS understøttes IKKE af MSDTV dekoderen. Derfor transcodes der ikke hverken til eller fra. Dolby Digital Plus er standarden i MCE. Alle kanaler der kan Dekodes med MSDTV vil enten blive PASSED THROUGH eller sendt som DD+ Eller som PCM( Hvis analoge Speakers er valgt.) |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
morten_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
Vil det sige, at man med DRHDs HE-AAC signal med 5.1 kanaler vil kunne modtage det i DD+ via HDMI på en receiver der understøtter dette? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |