|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | ||
tommykjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-December-2009 Status: Offline Point: 76 |
![]() Sendt: 26-December-2009 kl. 15:16 |
|
Hvilken afspiller er den bedste kodefri Blu-Ray afspiller som også er DVD regions fri ?
|
||
Tommy Jensen
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Tro mere at man skal samligne Oppo BDP-83SE med Cambridge Azur 650BD.
|
||
![]() |
||
tommykjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-December-2009 Status: Offline Point: 76 |
![]() |
|
Tak for svarene. Oppo er et helt ukendt mærke for mig.
Hvad mener I om Panasonic DMP-BD80 ?
|
||
Tommy Jensen
|
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Den kan ihvertfald laves kodefri ifølge Stegen. Desværre er det besværligt og dyrt iforhold til Oppo løsningen.
Panasonic's andre BD afspillere - herunder f.eks min egen BD55 er glimrende. Har dog ikke selv prøvet en BD80.
|
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Hvorfor?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Laserdisken sælger den modificeret. Jeg vil ikke selv rode med den del så hvis man selv skal modificere Oppo så er den ihvertfald udelukket.
|
||
Tommy Jensen
|
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Det fordyrer desværre produktet en del med så meget manuelt håntering. En tekniker skal skille den af og lodde kittet i. Det er ikke unormalt at kodefri afspillere der skal igennem denne process koster 1500+ kr. mere.
Oppo'en virker omvendt nærmest forberedt for kodefri sæt og dem der findes sættes i med at montere en lille stik eller kabel direkte i afspilleren. Tager 10 minutter, så udgiften for forhandleren må være meget begrænset. De sælges kun kodefri herhjemme.
Jeg har selv både Panasonic og Oppo. Jeg foretrækker absolut Oppo'en og kan varmt anbefale dig at tage et kig på dem før du beslutter dig.
|
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Oppo leveres kodefri som standard (hvis du køber den i Danmark).
|
||
![]() |
||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
|
Jeg kan forstå, at Sony, som har interesser i filmindustrien, leverer regionsbundne afspillere.
Men mærker som Oppo og Cambridge, hvorfor er de ikke bare kodefri fra fabrikken?
Ligger der noget jura, som tvinger regionskoderne igennem?
|
||
Kuro
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det er helt sikkert et krav i licensaftalen med BDA (hvis du vil producere en BD afspiller). Ligesom på DVD afspillerne vil vi givetvis se dette krav blive udvandet over tid (i praksis, uden at juraen i licensaftalen bliver ændret), og first movers i den henseende vil være producenter som ikke har økonomiske interesser i Hollywood. Der er vist allerede (?) Philips BD afspillere, som kan gøres kodefrie med den almindelige fjernbetaling (korriger mig hvis jeg tager fejl), og det er helt i tråd med DVD fronten hvor Philips afspillere kan gøres kodefrie med den almindelige remote.. Redigeret af JesperLund - 30-December-2009 kl. 11:47 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
![]() |
|
Det kunne jeg også godt lide at vide! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |