recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fra tv til computerhøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfra tv til computerhøjttalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nightprowler2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-November-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: fra tv til computerhøjttalere
    Sendt: 20-November-2009 kl. 22:01
Hej Alle

Jeg har nogle Creative Gigaworks 750 7.1 højttalere som jeg gerne vil sætte til mit nye tv. Men hvordan? Fjernsynet har digital udgang/scart/HDMI og rød/hvid phonoudgang.

Ind - og udgange (siden)HDMI4
USB 2.02
Komposit (AV)1
Ind - og udgange (bagside)RF-indgang1
Komponent (Y/Pb/Pr)1
Scart1
Pc-indgang (D-sub)1
Digital audio (optisk)1
Ethernet-indgang1

Højttalerne har kun en gul/sort/grøn/grå indgang. 

Lige nu har jeg lyden til højttalerne igennem Creative`s DDTS-100. En surround decoder som har forskellige digitale og analoge indgange og gul/sort/grøn udgang til højttaleren. (Det er den der går til switch boxen på billedet) Jeg bruger ikke switchboxen, da det kun er, hvis man vil skifte mellem fx. DVDlyd og computerlyd.  Sådan en laves desværre ikke mere, så jeg leder efter nogle kabler der kan gå fra coax digital/HDMI/scart til højre/venstre/side/subwoofer.  Eller en slags box der kan lave om fra et digitalsignal  til højre/venstre/sub.
 Har søgt rundt omkring, men synes ikke rigtig jeg har fundet det rigtige endnu.

mvh
Nightprowler2
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 22:08

Du skal bare tilslutte med Toslink fra TVet til et tilsvarende Input på højttalersættet. Så er det problem løst.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 22:25
Desværre nej. 
 Som jeg skrev, har højttaleren kun grøn/gul og sort indgang. Det samme som sidder på en computers lydkort. Og ikke en digital indgang som på fx. Logitech Z-5500 Digital 5.1 Speaker System. Jeg prøver jo at gå uden om min DDTS-100 og direkte fra tv til højttalere. Så jeg ikke skal tænde en masse og bruge flere fjernbetjeninger.

Mvh
Nightprowler
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 22:31
 Så skal du bruge RCA Out fra TVet og til højttalersættet med et Lydkortkabel (Den grønne tilslutning).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 22:40
Altså fra Rød/Hvid Phono-stik som går over i et grønt jack-stik. Får jeg så ikke kun lyd i højre/venstre kanal og ikke i bag/side højttalerne. Og lyden vil også kun være analog.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 22:45
Eller kan man få et scart-stik der deler lyden op i højre/venstre/side/sub.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 22:46

Da der ikke er andre tilslutninger, så er der jo ikke andre muligheder, end med et Lydkortkabel mellem enhederne.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu