Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kofoed
Bruger
Oprettet: 03-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
|
Emne: Strømforbrug? Sendt: 11-Marts-2009 kl. 18:40 |
Ved ikke om det er en dårlig idé, men der er rimelig meget fokus på strømforbrug lige i øjeblikket. Såé, kunne vi ikke begynde at poste strømforbruget på de apperater vi nu ejer?
|
Hilsen Nichlas (:
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 11-Marts-2009 kl. 21:21 |
Der bor 4,5 personer i min hustand iflg mit elselskab. jeg har en miniovn, et køleskab, en computer, radiatoren er aldrig tændt. resten står mit stereoanlæg for.
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
jnvir
Super bruger
Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
|
Sendt: 11-Marts-2009 kl. 21:40 |
kofoed skrev:
Ved ikke om det er en dårlig idé, men der er rimelig meget fokus på strømforbrug lige i øjeblikket. Såé, kunne vi ikke begynde at poste strømforbruget på de apperater vi nu ejer? 
|
Hvorfor?
|
 |
Manic Miner
Bruger
Branchemedlem
Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 173
|
Sendt: 11-Marts-2009 kl. 21:53 |
Sjovt nok så får jeg altid penge tilbage for vand og varme, og bliver skyldig det samme for strøm  Servere, plasma, hifi og det at jeg oprindelig er nordmand og vi ikke aner hvordan man slukker for lyset gør mig til e-værkets bedste kunde. Ikke at det forstyrrer mig, det er to steder hvor at jeg nægter at spare, og det er el og mad.
|
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 11-Marts-2009 kl. 22:09 |
Netop også el til mit HIFI nægter jeg og spare. Det er mit hobby, men slukker dog det meste om natten. Jeg har nogle venner som bruger over 60000 kr om året på jagt. Jeg bruger så mine penge på EL. vi har 3 fjernsyn som tit er tændt og bruger ca 4000 kilo watt. Hvis bare så de grønne afgifter så gik til nye el biler og vindmøller, men
|
 |
jnvir
Super bruger
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 00:43 |
xcardman skrev:
Netop også el til mit HIFI nægter jeg og spare. Det er mit hobby, men slukker dog det meste om natten. Jeg har nogle venner som bruger over 60000 kr om året på jagt. Jeg bruger så mine penge på EL. vi har 3 fjernsyn som tit er tændt og bruger ca 4000 kilo watt. Hvis bare så de grønne afgifter så gik til nye el biler og vindmøller, men
|
Det næste bliver givetvis, at alle husstande får tilsendt selvklæbende etiketter af cand. mag. Connie Hedegaard med hovedet på skrå og løftet pegefinger. Hvis borgerne anbringer disse etiketter på el-kontakter, vandhaner mv., sikres det, at en eventuel god samvittighed straks forsvinder, hvis man tager sig den frihed at tænde for tv-apparatet eller for den sags skyld trækker ud efter et toiletbesøg.
|
 |
Lukket bruger 2
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 08:00 |
Jeg bruger nu også det strøm jeg har behov for uden at tænke nærmere over det. Jeg starter så til gengæld ikke bilen hver gang vi handler ind, så det giver så omvendt en stor miljømæssig besparelse på de måde.
Desuden skal jeg da nok indrømme, at så længe naboen henter børn og handler ind i en 4 liters firehjulstrækker er min mening om flere miljøafgifter på strøm lidt i negativ karakter.
|
 |
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 08:17 |
Vi er 4 personer i huset,4 fladskærme 42"-22"og 2 på 19",2 almindelig tv på 32"-29",et HIFI anlæg,2 bærbar og 2 stationære,Xbox,2 dvd afspiller,blu-ray afspiller, 1 HDDoptager 2 satbox,opvaskemaskine,vaskemaskine,
tørretumbler som bliver brugt flittigt,puha man får jo helt sved på panden af alt det,når man tænker over det,får man godt nok samlet mange ting sammen,har fået ind i knoppen på ungerne at de skal huske at slukke for deres omformer til deres mobil og diverse efter en opladning,bruger energipære i hele huset,slukker for strømmen når vi går til ro,har et forbrug på 3.560 kwh fra 01-01 til 12-31-2008,og så fik jeg lige 1296 kr.tilbage ikke værst ,prøver at spare så meget jeg kan,så Connie Hedegaard ikke kommer efter mig .
|
|
 |
jnvir
Super bruger
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 12:14 |
Rysz skrev:
Jeg bruger nu også det strøm jeg har behov for uden at tænke nærmere over det. Jeg starter så til gengæld ikke bilen hver gang vi handler ind, så det giver så omvendt en stor miljømæssig besparelse på de måde.
Desuden skal jeg da nok indrømme, at så længe naboen henter børn og handler ind i en 4 liters firehjulstrækker er min mening om flere miljøafgifter på strøm lidt i negativ karakter.
|
Jeg bruger skam også den strøm, jeg skal bruge og betaler vel 4-5 gange den reelle pris pga. afgifter. Og er træt af at høre på en cand. mag. med løftet pegefinger.
Hedegårds embedsværk har forsøgt at overbevise mig om, at brug af fx 1 energisparepære på 6,5 W i én time er mere energirigtigt end 1 traditionel glødepære på 40 W i fem minutter...
Redigeret af jnvir - 12-Marts-2009 kl. 12:18
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 13:37 |
husk hun er cand. mag og har derfor ret i alt  er træt af hører på alle de bedre vidende mennesker, som tror de ved alt fordi de har en universitet uddannelse. uddannelse er godt og have og man får en stor viden på ens område. Det betyder bare ikke man ved alt. Lige som dem som tabte 10 mil kr, på roskilde bank. Begge højt uddannede, men viste ikke en meter om økonomi. Alle burde da vide man ikke lægger alle æg i samme kurv. selvfølgelig skal vi passe på vores miljø og håber da også den klimakonference 2009 kommer ud med et godt resultat. Den største grund til USA er begyndt og tænke på miljø er at de ikke længere har råd til deres olie forbrug. Har ikke selv forstået hvorfor de ikke er gået i gang for længe siden.
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 20:09 |
eh, hvor har hun slået på sin uddannelse som argumentation for at have ret?
en cand.mag har som udgangspunkt netop ingen dybdegående viden på miljøområdet, faktisk kan jeg ikke komme i tanke om andre end Bendt Bendsen og Karsten Koch der har haft relevante uddannelser ift. deres ministerområder. (andre må meget gerne korrigerer denne opfattelse så det kan rette op på min i forvejen ret negative ide om politikere)
Jeg synes det er lidt malplaceret at bruge denne tråd til at skyde med spredehagl på højtuddannede mennesker, iflg. din logik er højt uddannede mennesker selv skyld i at dø fordi at deres uddannelse burde give dem medicinsk viden på niveua med en lægeuddannet person. Eller en VVS'er burde kunne ligger spær korrekt, han er jo håndværker ligesom en tømrer....
Og svaret på dit sidste spørgsmål er penge. eller rettere, obamas forsøg på at blive gode venner med resten af verden (USA udgør 5% af verdens befolkning, men står for 25% af al drivhusgasudledning)
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 20:28 |
til kim Jeg synes det er lidt malplaceret at bruge denne tråd til at skyde med spredehagl på højtuddannede mennesker
det har du ret i, men det skulle lige ud. Nogle politiker se næsten ned på folk om det så er bevist eller ubevist kan jeg ikke udtale mig om.
|
 |