Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
T-Ras
Super bruger
Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
|
Emne: Ny BR: S350, S550, BD35 oder was? Sendt: 14-Februar-2009 kl. 16:45 |
Jeg har nu fræset denne del af forum igennem i adskillige dage efterhånden og som med alt andet, så er der adskillige for og imod uanset hvilken afspiller jeg bestemmer mig for.
Jeg anskaffer mig et LX5090 og skal pr. definition have en Blu-Ray tilkoblet, men jeg er bange for at jeg er for hårdt spændt hvis der også skal stå Pioneer på afspilleren, så derfor havde jeg kigget på følgende: Sony S350 eller S550 Panasonic BD35
Så vidt jeg kan forstå, så er den væsentligste forskel på S350 og S550 at S550 kan dekode DTS-HD? Jeg har ikke planer om at supplere med et surround-anlæg indenfor nogen overskuelig fremtid, så mit spg. lyder nok også: Kan jeg risikere at få fat på en BR-DVD som kun har et lydspor i DTS, ligesom det har været tilfældet med visse DVDer i sin tid (jeg erindrer livligt Ice Age II, som kun havde DTS)?
Da jeg kun tilslutter afspilleren til TVet via HDMI kunne det altså være vigtigt, at jeg kan hive lyden ud af en vilkårlig BR-DVD?
Mht. Pana vs. Sony - hvilken af de to vil give mig bedst DVD-håndtering? Jeg er ikke specielt glad for Panasonics designs (hvilket også er en af grundene til at jeg ikke købte et Pana-TV), så hvis Sony's afspillere ikke står tilbage ift. BD35, så kan jeg med ro i sindet slette den fra listen.
Til sidst: Jeg kan se at Pioneer LX71 kan købes til godt 5500 kr. hvis jeg bestiller fra Sverige, men jeg kan ikke helt finde ud af om jeg får nok for mine penge nu hvor jeg ikke skal køre andet end stereo lyd? Det er trods alt godt 3500 kr. mere end S350 (jeg er lidt ligeglad med Kuro-link, da jeg nok køber noget Lintronic-agtigt senere). Jeg har fundet 51FD modellen også, men lever den op til modellerne fra Sony og Pana?
På forhånd tak!
Redigeret af T-Ras - 14-Februar-2009 kl. 17:12
|
 |
T-Ras
Super bruger
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 09:45 |
Hmmm... hvis folk ikke vil hjælpe mht. selve valget af afspiller, er der så ikke en der vil afklare for mig om jeg kan leve uden DTS-HD dekodning i afspilleren? Det vil i det mindste give mig klarhed over hvilke modeller jeg kan vælge imellem.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 09:55 |
T-Ras skrev:
Jeg har nu fræset denne del af forum igennem i adskillige dage efterhånden og som med alt andet, så er der adskillige for og imod uanset hvilken afspiller jeg bestemmer mig for.
Jeg anskaffer mig et LX5090 og skal pr. definition have en Blu-Ray tilkoblet, men jeg er bange for at jeg er for hårdt spændt hvis der også skal stå Pioneer på afspilleren, så derfor havde jeg kigget på følgende: Sony S350 eller S550 Panasonic BD35
Så vidt jeg kan forstå, så er den væsentligste forskel på S350 og S550 at S550 kan dekode DTS-HD? Jeg har ikke planer om at supplere med et surround-anlæg indenfor nogen overskuelig fremtid, så mit spg. lyder nok også: Kan jeg risikere at få fat på en BR-DVD som kun har et lydspor i DTS, ligesom det har været tilfældet med visse DVDer i sin tid (jeg erindrer livligt Ice Age II, som kun havde DTS)?
Da jeg kun tilslutter afspilleren til TVet via HDMI kunne det altså være vigtigt, at jeg kan hive lyden ud af en vilkårlig BR-DVD?
Mht. Pana vs. Sony - hvilken af de to vil give mig bedst DVD-håndtering? Jeg er ikke specielt glad for Panasonics designs (hvilket også er en af grundene til at jeg ikke købte et Pana-TV), så hvis Sony's afspillere ikke står tilbage ift. BD35, så kan jeg med ro i sindet slette den fra listen.
Til sidst: Jeg kan se at Pioneer LX71 kan købes til godt 5500 kr. hvis jeg bestiller fra Sverige, men jeg kan ikke helt finde ud af om jeg får nok for mine penge nu hvor jeg ikke skal køre andet end stereo lyd? Det er trods alt godt 3500 kr. mere end S350 (jeg er lidt ligeglad med Kuro-link, da jeg nok køber noget Lintronic-agtigt senere). Jeg har fundet 51FD modellen også, men lever den op til modellerne fra Sony og Pana?
På forhånd tak!
|
Naturligvis vil vi hjælpe dig
Tillykke med dit Pio panel - super.
I mine øjne er det hip som hap om du vælger Pana eller Sony BD. Læs eventuelt recordere.dk´s anmeldese af Sony S550.
Hvis du er ligeglad med profile 2.0, så vil jeg bestemt vælge Pioner BDP-51FD, som på mange måder er lig med LX71
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:03 |
Havde nok valgt en s350 eller en BD35 de er billige og fungere fint, så kan du altid købe din drømme afspiller senere.
Redigeret af xcardman - 15-Februar-2009 kl. 10:04
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:08 |
Jeg glemte jo lige, når du i en rum tid primært vil lytte til stereo, så er Pio´s BD afspillere forsynet med Wolfson DAC´s som giver dig analog stereolyd, som ikke overgås af nogen anden afspiller i det prissegment
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
T-Ras
Super bruger
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:11 |
Tak for svarene. Dvs. at jeg ikke kan risikere at løbe ind i problemer med skiver der kun har DTS-HD lyd, hvilket så skulle bevirke at jeg slet ikke får lyd på pågældende BR-DVD-skive? Som sagt, så er jeg lidt ligeglad med ekstrafunktioner og selve lydformaterne, men jeg vil bare være sikker på at jeg kan se enhver film med 2-kanals lyd 
Mht. at købe drømmeafspilleren senere, så var motivationen for at tage 51FD at Pioneer jo outsourcer deres DVD-sektion næste år. Jeg ser det som lidt af et sats at tro, at man kan få afspilleren derefter.
51FD (og LX71) kan, så vidt jeg kan se, heller ikke dekode DTS-HD, men hvis det er ligegyldigt, så vil jeg betemt medtage 51FD i overvejelserne - den er langt kønnere i min ydmyge mening.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:15 |
T-Ras skrev:
Tak for svarene. Dvs. at jeg ikke kan risikere at løbe ind i problemer med skiver der kun har DTS-HD lyd, hvilket så skulle bevirke at jeg slet ikke får lyd på pågældende BR-DVD-skive? Som sagt, så er jeg lidt ligeglad med ekstrafunktioner og selve lydformaterne, men jeg vil bare være sikker på at jeg kan se enhver film med 2-kanals lyd 
Mht. at købe drømmeafspilleren senere, så var motivationen for at tage 51FD at Pioneer jo outsourcer deres DVD-sektion næste år. Jeg ser det som lidt af et sats at tro, at man kan få afspilleren derefter.
51FD (og LX71) kan, så vidt jeg kan se, heller ikke dekode DTS-HD, men hvis det er ligegyldigt, så vil jeg betemt medtage 51FD i overvejelserne - den er langt kønnere i min ydmyge mening.
|
Begge Pioneer´s BD afspillere vil i løbet af februar modtage en firmware opdatering der gør, at de internt kan dekode HD lydformater
Og nej - du vil ingen lydproblemer få med nogen af de nævnte BD afspillere
Redigeret af Hother - 15-Februar-2009 kl. 10:17
|
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:19 |
Glemte jo også (tidligt på formiddagen) at begge Pioneer afspillere har en Kuro indstilling som du kan benytte
|
|
 |
T-Ras
Super bruger
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:22 |
Perfekt. Mange tak for opklaringen. Jeg kan se at 51FD kan købes for små 3500 kr. på den anden side af sundet...
Hother: Jeg kan se at højden på LX71 og 51FD er den samme (12.4 cm), men er det inklusive højden på fødderne? Mit TV-møbel har desværre begrænset plads i højden (13 cm). Kan jeg lokke dig til at måle din LX71?
Konen og jeg er ikke helt enige om hvor meget det her fladskærmskøb må løbe op i, så jeg presser i forvejen citronen 
Redigeret af T-Ras - 15-Februar-2009 kl. 10:23
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:26 |
velkommen til hifi verden, den presser altid den sidste krone ud af lommen. Men held og lykke med dit valg.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:29 |
Min LX71 siger 12 cm rent  Men du skal sikre dig at du har luft bagtil for ventillation.
|
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:30 |
xcardman skrev:
velkommen til hifi verden, den presser altid den sidste krone ud af lommen. Men held og lykke med dit valg. |

|
|
 |