Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Dorf
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
|
Emne: Tvix M6500A og deling af mapper/drev Sendt: 09-Januar-2009 kl. 09:46 |
Jeg modtog min tvix igår og har p.t tilsluttet den således at den afspiller filerne direkte fra min pc. Tvix og pc'en er tilsuttet en router og fik, efter lidt bøvl med firewallen, hul igennem så tvixen kunne se den delte mappe. Jeg bruger NFS (netshare) og jeg har gjort det sådan at jeg har oprettet en mappe på drev F der hedder "tvixhd1". 1. Er det ikke muligt at dele hele drevet F istedet for at ligge filerne i mappen tvishd1? 2. I tvix menuen "video,audio,photo" viser den alle de filer jeg deler, dvs, hvis jeg vælger video, viser den ikke kun video filer men foto og musik. Hvordan deler man filerne så de bliver vist i de respektive "folder"? 3. Er der overhovedet nogen forskel på netshare og samba? I manualen anbefaler de netshare men er det den bedste metode? Jeg bruger forresten Vista. Håber der er en venlig sjæl der kan guide mig lidt.  Hov en ting mere, jeg har lagt mærke til at der under "netværk" i stifinder er et netværk med navn "NONE" ved i hvad det er? Når jeg klikker på det spørger den mig om et brugernavn+adgangskode.
Redigeret af Dorf - 09-Januar-2009 kl. 09:51
|
 |
kirneh
Bruger
Oprettet: 24-Januar-2005
Point: 57
|
Sendt: 09-Januar-2009 kl. 10:00 |
Tillykke med din Twix. Jeg har også lige modtaget en :)
Min er bare tilsluttet et USB drev til at starte med så kan kun svare på et af dine spørgsmål. På mit USB drev har jeg lavet 3 foldere: * Video * Audio * Photo
Så lægger jeg filerne i de rigtige foldere. Tvix'en viser nu det rigtige indhold i de rigtige menuer. om man kan gøre det på andre måder ved jeg ikke. Jeg gjorde bare sådan da de anbefalede det i manualen.
|
 |
Dorf
Guld medlem
|
Sendt: 09-Januar-2009 kl. 10:20 |
kirneh skrev:
Tillykke med din Twix. Jeg har også lige modtaget en :)
Min er bare tilsluttet et USB drev til at starte med så kan kun svare på et af dine spørgsmål. På mit USB drev har jeg lavet 3 foldere: * Video * Audio * Photo
Så lægger jeg filerne i de rigtige foldere. Tvix'en viser nu det rigtige indhold i de rigtige menuer. om man kan gøre det på andre måder ved jeg ikke. Jeg gjorde bare sådan da de anbefalede det i manualen.
|
Har du prøvet at afspille en dvd som iso fil? Hvordan er kvaliteten? Jeg synes det er lidt grumset. Og har du opdateret til nyeste firware? Har jeg ikke gjort endnu, den blev leveret med FW 1.2.52.
|
 |
BusinessBo
Guld medlem
Oprettet: 22-Maj-2007
Point: 1154
|
Sendt: 09-Januar-2009 kl. 11:13 |
Har os tænkte på at købe sådan en.. Bare med harddisk også bruge den som media center i stedet for at have computeren tændt.
Men kan i ikke komme med en anmeldelse af den når i har haft den et par dage ??
|
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
|
 |
kirneh
Bruger
|
Sendt: 09-Januar-2009 kl. 12:30 |
Dorf: Ja kvaliteten når den opskallere en dvd er ikke super super. Men den ligner det der kom ud af min et par år gamle dvd afspiller som også kunne opskalere (købt i hifi-klubben). Så helt dårlig syntes jeg ikke den er.
Ellers har jeg mest brugt den til at vise 720p og 1080p materiale. Både fra mkv og mt2s formater. Indtil videre har den afspillet alt jeg har født den med uden problemer. Også med Danske undertekster, flere sprog og lign.
Musikdelen + billede delen i den er pænt ringe. Den er tydeligvis lavet til at vise video. Der er ingen læsning af tags i musikdelen. Den viser kun musik efter mapper. Billede delen er virkelig langsom. Når jeg bladre imellem billeder er der 1-2 sekunders sort skærm inden det næste kommer. Der vil jeg fortsætte med at bruge min xbox 360.
Men som medie/video afspiller er jeg virkelig glad for den. Designet syntes jeg også er rigtig godt.
For flere detaljer vedr den boks så prøv at se nogle af de andre tråde om den på forummet
|
 |
Dorf
Guld medlem
|
Sendt: 12-Januar-2009 kl. 12:01 |
Nu er weekenden gået med at lege/teste tvix'en og er blevet rigtig glad for den. Den afspiller mkv som en drøm, derudover har jeg lagt ikoner i video folderen så filmene kan browses via ikoner og ligeledes tilføjet beskrivelser i hver film mapper, det er virkelig gennemført.
Der findes rigtig meget info omkring brugen af tvix på mpcclub og avforum. Har lige bestilt en samsung 1TB som skal smides i, PC'en er ved at være fyldt, kan være en NAS bliver nødvendigt på et tidspunkt.
Synes også det er rigtig fedt at den er så hutig i menuen og afspiller filerne med det samme, virkelig lækkert.
Kirneh, tak for din hjælp, det var egentlig ikke så svært med de mapper :-)
|
 |
MikeOne
Guld medlem
Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
|
Sendt: 12-Januar-2009 kl. 14:08 |
En god side med filminfo, ikoner etc er:
http://www.movieguibuilder.com/
|
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
|
 |
Dorf
Guld medlem
|
Sendt: 13-Januar-2009 kl. 16:08 |
Et sidste spørgsmål.
Jeg regner med at modtage min harddisk i morgen. Er det muligt at formatere den direkte ind i tvix eller skal man tilslutte tvixen til PC'en via usb og formatere den derfra? Der står ikke noget om det i manualen.
|
 |
kirneh
Bruger
|
Sendt: 14-Januar-2009 kl. 10:00 |
Uden at vide det vil jeg helt sikkert mene at du skal tilslutte tvix'en til din pc via USB og så formatere drevet på den måde.
MikeOne: Jeg har 3 wallpapers på den side :)
|
 |
RuneR
Bruger
Oprettet: 11-Oktober-2005
Point: 65
|
Sendt: 14-Januar-2009 kl. 13:23 |
kaprer lige tråden lidt (men har da lidt relavans)
Hvordan er det nu jeg finder "video" folder på min NAS ?
Baggrund: har lige opdateret til den "nye" firmware og fik ikke skrevet ned hvad jeg skrev ind på min Tvix6500 under Normal NFS
Altså hvad skriver jeg under netværk installinger på min tvix, når jeg skal have fat i video mappen på min Synology 207+, når jeg kører NFS.
|
 |
kirneh
Bruger
|
Sendt: 14-Januar-2009 kl. 13:49 |
Måske du kan finde hjælp her: http://www.mpcclub.com/modules/Club_Area/Documents/QNAP_SMB_ and_NFS_Guide_tvix_nmt.pdf http://safemanuals.com/user-guide-instructions-owner-manual/ TVIX/NETSHARE-_E
|
 |
Dorf
Guld medlem
|
Sendt: 14-Januar-2009 kl. 13:59 |
kirneh skrev:
Uden at vide det vil jeg helt sikkert mene at du skal tilslutte tvix'en til din pc via USB og så formatere drevet på den måde.
MikeOne: Jeg har 3 wallpapers på den side :)
|
Jeg fik den allerede igår og formatterede den via usb men det tager altså en 7-8 timer for 1TB, derfor er det en god idé at smide den i pc'en hvis man vil spare tid.
|
 |