|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thomasjohan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark, KBH Status: Offline Point: 182 |
![]() Sendt: 30-December-2008 kl. 12:50 |
Går med tankerne om at invistere i en soundbar (f.eks. samsung ht-x810) til mit kommende mediacenter som jeg er i øjeblikket er ved at bygge. Har dog et par spørgsmål i forbindelse med disse. 1) hvilken soundbar er bedst? Har kigget på samsung ht-x810, Yamaha YSP900 og Philips soundbar HTS8100 2)hvordan er muligheden for at tilslutte eksterne kilder, som f.eks. mit kommende mediacenter - kan det udnytte den virtuelle surround sound, eller bliver lyden for dårlig
Synes umiddelbart bedst om Samsungen, da den dels har trådløs sub, men også muligheden for at tilslutte via bluetooth. Har dog ikke brug for selve DVD afspilleren i soundbaren, men radio ville være en fed bonus. Findes der nogle med internet radio? Grunden til at jeg overvejer en soundbar og ikke et komplet anlæg er (selvfølgelig Andre alternativer er selvfølgelig velkomne, og gerne med begrundelse
På forhånd tak for hjælpen |
|
![]() |
|
claust ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 372 |
![]() |
Jeg har en Philips HTS8140 til salg, hvis det kunne være interessant for dig - det er afløseren til HTS8100. Jeg sælger den da jeg ikke har kunne få den og et Philips tv til at virke tilfredsstillende via HDMI CEC, og jeg ikke har tålmodighed til at vente på en ny firmware - apparatet fejler ellers ikke noget. Den er 4 mdr. gammel og med kvitt. fra forretning i Århus, med alt org. emb. osv. Den kan vi finde en god pris på, da jeg allerede har bestilt et andet anlæg. Kan desværre ikke lige svare på dine øvrige spgm., så beklager hvis du føler dig 'spammet' ;-) |
|
![]() |
|
thomasjohan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark, KBH Status: Offline Point: 182 |
![]() |
kunne måske være interesseret. Hvad skal den koste?
|
|
![]() |
|
Sonder ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Hej. Rent lydmæssigt er der ingen tvivl om at Yamaha´s YSP modeller er bedst. Sammen med tilhørende sub spiller de super, og med en utrolig rumfornemmelse. Dertil er deres lydkalibrering og justeringsmuligheder fine. Dog er der ikke FM i YSP 900 og 1100. Da skal du vælge den der hedder YSP 4000. Men du kan vel få alt det radio du vil fra nettet via dit mediacenter.
|
|
![]() |
|
![]() |
hvad med tilslutningen fra eksterne enheder, nogen der ved noget om det? Kan se at yamaha´en har indbygget dekoder, men kan ikke umiddelbart se at de andre har. Dvs de kun kan formidle alm stereo lyd ud, så længe det ikke er fra den indbyggede dvd afspilller eller hvad?
Mht yamaha´en, så tror jeg nu godt jeg kan undvære radioen til den ekstrapris den koster for YPS4000 modellen. Det var også kun en ekstra ting for at konen ikke skulle tænde mediacenteret for at høre radio |
|
![]() |
|
Sonder ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Der er flere digitale indgange på YSP´erne. Normalt skulle der tilsluttes en afspiller til den, da der ikke er indbygget afspiller i den. Den er perfekt som "højttaler" til sådan et projekt. Se evt på Yamaha´s hjemmeside.. http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=d&country=DK&a mp;idcat1=1&idcat2=50 Eller her: |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad er forskellen egentlig på yamaha 900 og 1000´eren? kan ikke rigtig lige se den store forskel, andet end prisen på knap 2000,-
|
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
** Redigeret af musicus - 02-Januar-2009 kl. 13:26 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Yamaha's modeller af Soundbars bruger jo væggene som "bande", for at projektere lyden de rigtige steder hen, og dermed skabe surround-effekten. Men hvis man f.eks. har mange møbler stående i stuen, eller reoler placeret ved væggene, er dén løsning ikke helt optimal. Denon har så produceret to Soundbars, som skaber en udmærket virtuel surround-effekt, uden brug af vægge. Der er én model - uden subwoofer - til 3.700 kroner http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/deno n_dht-fs5_hoejttalersystem_sort.htm , og en anden model med subwoofer til 7.500 kroner http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/deno n_dht-fs3_hoejttalersystem_sort_pianolak.htm . Min projektor-opstilling i stuen umuliggør desværre et rigtigt Surround Sound-anlæg, så jeg har som erstatning for dette købt Denon's 3.700 kroners model, og så tilsluttet min egen subwoofer. Jeg er ganske godt tilfreds med resultatet; det fungerer ganske udmærket - selv om det naturligvis aldrig vil kunne erstatte ægte 5-7 kanals Surround Sound. Der er en række muligheder for digital tilslutning af eksterne lydkilder på dem begge. Redigeret af musicus - 02-Januar-2009 kl. 14:39 |
|
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
![]() |
Har faktisk tænkt lidt over den detalje med væg reflektionen. Hvordan undgår Denon´en dette, ved du noget om det? Har ikke lige kunne læse mig til det nogen steder |
|
![]() |
|
![]() |
Mindst to af højttaler-enhederne peger skråt udad til siden og lidt opad, kan man se på billedet inde fra HiFi-klubbens hjemmeside. D.v.s. at lyden så nok projekteres "forskudt" udad i rummet, men uden at skulle ramme noget først. Det virker i al fald ret 3D-agtigt (hvis man kan bruge dét om lyd-gengivelse), når man hører lyden, og det er ikke strengt nødvendigt at sidde placeret præcis midtfor, for at opleve effekten. Et sted i en film, der virkelig fik mig til at tabe underkæben var i "Constantine", hvor en masse telefoner pludselig giver sig til at ringe fra forskellige steder i den kvindelige detektivs lejlighed. Hvis du bor i nærheden af en HFK-filial, kan du sikkert få en demonstration af den store model, med subwooferen. Det er i al fald den eneste model, som de to HFK-butikker i Århus lå inde med på daværende tidspunkt, da jeg selv var interesseret i at skulle købe en sådan svend. Redigeret af musicus - 07-Januar-2009 kl. 19:12 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |