|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
didriksen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 26-December-2008 kl. 21:25 |
Hey :) Nu er tiden inde til at skifte højtalere. Min receiver er Yamaha's RX-V363. Af flere årsager ligger budgettet lidt lavt, ca. 3.000, så derfor vil jeg gerne høre om jeres ekspertise indenfor området i den billige ende af højtalere. kravene til højtalerne er at de skal være gode til musik, samt skulle der gerne være min. 4 højtalere (2 front & 2 bag). Efter lidt søgning har jeg selv fundet frem til harbosounds HS84: http://harbosound.dk/images/Produktblad/HarboSound%2084%20Pr oduktark.pdf ( kræver adobe ;) ) Nogle bedre forslag? eller nogen som kan sige om HS84 er det værd til prisen? vh. didriksen :) |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej didriksen, og velkommen til recordere.dk Harboesound giver ret meget for pengene, så det kunne måske være en løsning. Men tag eventuelt kontakt til Peter fra Harbosund, og eventuelt tag ud til ham og hør højtalerne live |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
Jeg har et foreslag......XTZ højtalere
De har lige fået nogle modeler med en lille tryk fejl på fronten , derfor er de sat yderligere ned, fra den lave pris de har i forvejen grundet de har ingen mellemmænd... de har ydermere 3 ugers utilfredsheds garenti, hvor man kan sende dem tilbage inden for 3 uger, og så kun selv betale portoen... Denne højtaler er med bånd diskant som er bedre en normale diskanter i de billige højtalere og rigtig gode til musik... ![]() Prisen er 5 ooo svensker som kun er 3400 DK i skrivende stund.... de her er lillebroeren til dem jeg har som er 99.36 og de er super til prisen....de lyder monster godt, mine 99.36 wofferne er fra kendte SEAS, norsk højtaler firma, bare google dem ,de er verdens kendte for deres enheder Plus disse har room tuning , som er man kan justere delfiltret til det paasser ind i hvor man stiller højtalerne, vil man ha mindre diskant sætter man -3db . og mere sætter man +2-+3 osv... samme med bassen... der er en god ting at ha til svære rum. Specs på Floorspeaker with Seas drivers, in black piano finishAfter the success with 99.36, we decided to design a cheaper model. The same nice cabinet with the exellent piano paintwork, but we had to change the drivers to make it cheaper - still with SEAS drivers though. We think we came quite close to 99.36
99.32Construction type 2 1/2-way with separates boxes for woofer and woofer/midrange Bass reflex cabinet that may be set as a closed box, a total of eight distinct bass modes (Room Tuning). The trebble and bass level are adjustable in four different levels each. Dimensions: 200 x 1000 x 320 mm (Width x Height x Depth) Rubber spikes +20mm Weight: 27 kg/pc Magnetically shielded: No Impedance: 4-8 ohm Power:
Binding post: Goldplated bi-wiring / Banana plug / Pole screw Efficiency Efficiency: 90dB Tweeter: Ribbon tweeter, SACD/DVD-Audio-ready Woofer / midrange: 6,5"SEAS PRESTIGE ,"coated paper" element, cast "high flow" basket, powerful magnet. Vikt 1900gram Woofer: 6,5" SEAS. Coated paper driver, moulded high flow driver basket, powerful magnet. Weight 1900gram. Connections and settings
Her er e billed af det lille mærke.. ![]() De her kunne pares med deres 93 WMT til 2100 svenske pr par 1430,- dk eller deres billigere XTZ 89 til 1200 for et par 816,- dkHar du lyst til at snakke med dem, kan jeg sende dig deres e mail, så kan du få directe kontakt til dem, jeg har deres mail fordi jeg demoer et par af deres højtalere for tiden... Redigeret af henrik-t - 26-December-2008 kl. 22:26 |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
Bump, hvis der skuller være andre den har brug for nye højtalere til rimlig penge, sig til, eller gå ind på deres hjemmeside og drop dem en mail.. som sagdt jeg har deres mail, hvis nogen er interrseret
|
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
didriksen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
hej igen. Droppede harbosounds efter for mange dårlige rygter om dem. Ser lige pt. hvilken højtalertype det skal være: cermin-vega eller argon, begge set inde i hifiklubben og de findes også på hjemmesiden :) men elllers tak for indlæggene ;) vh. didriksen |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
[QUOTE=didriksen]
hej igen. Droppede harbosounds efter for mange dårlige rygter om dem. Ser lige pt. hvilken højtalertype det skal være: cermin-vega eller argon, begge set inde i hifiklubben og de findes også på hjemmesiden :) men elllers tak for indlæggene ;) vh. didriksen [/QUOTE Synes at et er lidt mærkeligt, at du ikke søger om nærmere oplysninger om de højtalere som Henrik nævner. Der er er bare ingen af de højtalere du selv er inde på der bare kommer i nærheden a de nævnte. Jeg har i øvrigt ikke hørt dårlige rygter om Harbosound. Det er ikke verdens bedste, men det er jo bestemt heller ikke dem som du søger |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
serano ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Danmark Status: Offline Point: 331 |
![]() |
Jeg har System HP 109 fra Harbosound og jeg vil sige at det til prisen gør det ganske godt. Som Hother er inde på kan du jo ikke regne med alverden for 3.000 kr ??? Hvis du har mulighed kunne du jo tage til Aalborg og lytte til dem :) |
|
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1 Synology Apple TV4K PS4 |
|
![]() |
|
![]() |
Jep helt sikkert disse baby er slå de andre med flere længter, pga de er sat ned, og de har kvalitets enheder i, der er fra norske sears også osse lige en dejlig Bånd diskant...
ja den er svær at slå til prisen, plus kabinettet er stivet af som højtalere af meget hjøere pris , grundet de genbruger deres box , fra deres 99.36 som er en højtaler i verdens klasse (til prisen) bare det prisen er kun 3400 DK burde være nok....(pga lav kure, og sat ned.) og deres 3 uger retur ret, man skal bare selv betale porto Redigeret af henrik-t - 29-December-2008 kl. 04:28 |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
fejl
Redigeret af henrik-t - 03-Januar-2009 kl. 21:20 |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |