recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LØST: 7.1 AV-receiver med lille dybde?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLØST: 7.1 AV-receiver med lille dybde?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Emne: LØST: 7.1 AV-receiver med lille dybde?
    Sendt: 24-November-2008 kl. 10:02

... eller 5.1 med PCM over HDMI?

Hej

Kæresten og jeg er  (desværre for os) af den opfattelse, at mange TV/Hifimøbler er ret uinspirerende at kigge på. Da vi er ude efter at skjule alle elementer fuldstændigt og bruge en harmony fjernbetjening med radiosender, er vores valgmuligheder yderligere begrænset. Nu har vi endelig fundet et flot møbel, hvor man selv kan placere låger eller skuffer som man har lyst. Der er bare ét problem: Dybden! Selve møblet er kun 42 cm dybt, og hylderne kun 37 cm. Når man kigger på diverse AV-receivere er de jo efterhånden dybere end de er brede, og hvis de overhovedet kan fås med en dybde på 37 cm skal der jo også tages højde tilslutning af HDMI-kabler etc.

Jeg er ikke voldsomt audiofil, men jeg gider bare ikke et anlæg, der leverer decideret paplyd.

Jeg har to spørgsmål:

1)  Kender I til 7-kanals AV-receivere med HDMI (ikke nødvendigvis med dekodning af HD lyd – det kommer afspilleren til at kunne håndtere) i ordentlig kvalitet, der med stik monteret kan stå på en 37 cm dyb hylde?

2) Hvis jeg vælger en 5-kanals forstærker med HDMI som eksempelvis Cambridge 340R eller 540R v.3, vil den så kunne håndtere et 7-kanals PCM og downmixe det korrekt til 5.1 eller skal det downmixes fra afspilleren? Kan disse receivere eller andre 5.1 receivere med HDMI overhovedet håndtere 5.1 PCM over HDMI (det ser ikke rigtig sådan ud på de specs jeg har set)?

På forhånd tak

Redigeret af AndyK - 25-November-2008 kl. 09:16
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 13:34

Hej Andy

Du kan få nedenstående hos HIFI klubben som kun er 31 cm i dybden, de har endvidere mange fra Denon men de er lige en 0,7 cm for dyde......men man kan måske leve med den stikker de 0,7 cm ud i fronten eller måske helt eller delvis fjerne bagbeklædningen ??? 

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/cambri dge_540r_v3_surround_receiver_soelv.htm

Redigeret af Puma - 24-November-2008 kl. 13:36
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 13:42
Audiolab 8000AP/Audiolab 8000X7 og Pioneer BDP-LX08 Blu-ray afspiller
burte kunne gørre det, dette fylder ikke meget, men giver en høj lyd
kvalitet
Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 14:58

Tak for svarene.

Startrek: Det ser godt nok lækkert ud, men jeg tror desværre ikke at de priser kan godkendes af finansministeren. Det er dog rart at vide, at man rent faktisk godt kan få lækker lyd uden monstrøse dimensioner når man en dag får råd.

Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej Andy

Du kan få nedenstående hos HIFI klubben som kun er 31 cm i dybden, de har endvidere mange fra Denon men de er lige en 0,7 cm for dyde......men man kan måske leve med den stikker de 0,7 cm ud i fronten eller måske helt eller delvis fjerne bagbeklædningen ??? 

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/cambri dge_540r_v3_surround_receiver_soelv.htm

Cambridges 31 cm dybe receivere er kun henholdsvis 5.1 og 6.1. Jeg har ikke i sinde at slutte mere end et 5.1 setup til, men jeg vil gerne nyde noget ukomprimeret filmlyd, så receiveren skal være i stand til at håndtere noget PCM lyd over HDMI. Jeg ved ikke om eksempelvis en Sony BDP S550 bluray afspiller kan downmixe 7.1 til 5.1, men hvis den ikke kan det, skal receiveren være i stand til at modtage 7.1 PCM (bitstream er som sagt ikke nødvendigt men selvfølgelig rart nok).  Det ser så ikke for mig ud til at de to 31 cm dybe receivere fra Cambridge kan det :o(

Jeg har selv overvejet at molestere bagbeklædningen, og det kan da være jeg ender med det, men jo mere man skærer væk, jo mere ustabilt bliver møblet…. Man kan ikke få alt – desværre. Det vil nok også være alt for dyrt hvis der skal laves variationer, der tilfredsstiller alles smag. De kunne selvfølgelig også bare lave møblerne så de passer til min smag, for den er jo selvfølgelig den bedste :o)

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 18:32
De nye receivere: SR4003/5003/6003 fra Marantz skulle heller ikke være så dybe.
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Vinkender Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2005
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 20:09

Harmon Kardon 255 (HXBXD) 151mm x 440 mm x 351 mm

En test af den her:
http://www.smartson.se/test/receiver/harman-kardon-avr-255.h tm

Du kan bla. købe den her:
http://www.audiosound.dk/product.asp?product=5596&lang=d k

Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 09:15

Tusind tak for alle svarene

Nu er det heldigvis lykkedes at finde et møbel, vi faktisk kan lide samtidig med at det ser ud til at være dybt nok til en almindelig receiver (49 cm for møblet og vist ca. 45 for en hylde).

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 12:57
Hvilken møblel er det i har fundet, der kunne jo værre andere der kunne
værre intresset i et sådan et
Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 22:23

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hvilken møblel er det i har fundet, der kunne jo værre andere der kunne
værre intresset i et sådan et

Nå ja, det glemte jeg helt.

Vi har som sagt kigget på en del møbler, og udover en montanakombination til ~18.000 kr., har vi ikke rigtig set noget, der falder ligeså meget i vores smag som dette. Det er det lave møbel med hvidt korpus og valnød låger (forhandles i Ilva):

http://www.tvilum-scanbirk.dk/default.aspx?ID=1718&Produ ctID=79700/074956&GroupID=Living_210

Møblet er dog saml selv, men det koster heller ikke mere end ~2300 inklusiv fronter og sokkel. Lidt sjovt når prisen sådan set ikke har haft den store indflydelse udover at vi syntes at de 18.000 for en montanaopstilling var i overkanten. Det skal dog siges, at den havde noget mere opbevaringsplads end det valgte.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu