|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
AndyK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
![]() Sendt: 04-November-2008 kl. 14:57 |
Hejsa Jeg overvejer at anskaffe en S-550er, men ifølge manualen ser den ud til at mangle source direct funktionen fra S-500eren. Det er dog ikke til at vide om manualen bare er outdated og funktionen rent faktisk er implementeret - evt. i en firmware opdatering, efter manualen blev lavet. Derfor spørger jeg nu jer S-550 ejere om I gider at undersøge, om jeres afspiller har en source direct funktion. På forhånd tak |
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
Hej AndyK Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål men den kan sende lyden direkte som en bitstream altså uden om den indbyggede dekoder, såfremt dette var dit spørgsmål |
|
![]() |
|
AndyK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
![]() |
Beklager, jeg fik ikke defineret at det er billedet jeg mener. Jeg efterlyser viden om afspilleren kan outputte præcis det, der ligger på disc'en automatisk - det kunne S-500'eren med den source direct i videomenuen. |
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
Hej AndyK Jeg ved ikke om det er mig der er lidt langsom opfattede
Redigeret af Puma - 04-November-2008 kl. 16:22 |
|
![]() |
|
zeryus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: StorKBH Status: Offline Point: 555 |
![]() |
Den kan godt smide 576i ud, hvis det er det du vil vide.
Dog skal det vælges manuelt. |
|
![]() |
|
henninge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 238 |
![]() |
Hej Puma. Jeg har anskaffet mig en S550, men har endnu ikke koblet den op på nettet. Er der kommet en ny firmwareopdatering?? Jeg har vers. 07.1.010 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej henninge Du nyeste version til BDP-S350 er iflg. Sony´s hjemmeside version 07.1.010. som gør den istand til at afspille profil 2.0 blu-ray. Jeg har opdateret dengang jeg købte den. Jeg har ikke tilsluttet den til nettet. Jeg kan ikke finde nogen opdateringsfiler under BDP-S550 overhovedet, hvilket er lidt mytisk, idet begge modeller som bekendt kan tilsluttes nettet. Man må selvfølgelig også forvente at BDP-S550 kan opdateres via man downloader fil en CD skive og ikke kun via download via nettet. Ovenstående betyder altså jeg ikke kan fortælle hvorvidt der findes nyere version til den model som hedder BDP-S550....Sorry
|
|
![]() |
|
henninge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 238 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svarene Ja, det jeg er ude efter er præcist at få spyttet 576i ud ved afspilning af DVDer og 1080p24 ved afspilning af bluray. Jeg ved at man manueltkan vælge at outputte 576i, men så vil alt blive outputtet i den opløsning medmindre man da skifter tilbage til auto eller 1080p - i hvert fald i følge manualen. Det er derfor jeg er ude efter at vide om firmwaren skulle være blevet opdateret med en source direct funktion som S500'eren også havde - det lader desværre til ikke at være tilfældet. Det virker underligt, at de fjernerfunktionalitet fra en nyere model, men det kan jo være, at de er nødt til det for at kunne differentiere den kommende topmodel på markedet. Det lader så til, at jeg må ud og investere i en pioneer bdp LX-71 i stedet - lidt ærgeligt, forden er både dyrere og langsommere. Til gengæld spiller den almindelige CDer rigtig godt, og billedet fra DVDer skulle også være en tand bedre. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej AndyK Det er lige hvad indstillingen auto burde kunne nemlig vælge scalering svarende til det pågældende input....Min erfarring med både S300 den forrige Sony Bluray og S350 den nye Sony Bluray samt min Panasonic HDD-DVD DMR-EX87 er desværre, at disse auto funktioner ikke virker særligt godt.... Hvorfor ved jeg ikke men sandsynligvis, fordi den ikke kan aflæse den aktuelle opløsning på den DVD eller Blu-ray som aktuelt afspilles grundet manglende standard på hvordan dette signal skal opfanges... Hvorvidt Pioneer skulle have løst dette problem i deres BDP-LX71 skal jeg være usagt. Mit Pioneer plasma fjernsyn viser desværre også altid 1080P når jeg vælger input til auto så den kan åbenbart heller ikke tyde hvilken opløsning en aktuel DVD eller blu-ray har.. Redigeret af Puma - 05-November-2008 kl. 01:00 |
|
![]() |
|
![]() |
Du misforstår meningen med auto indstillingen: I manualen til S550 står, at auto automatisk vælger den højeste opløsning som TVet understøtter - det har intet at gøre med at afspilleren ikke kan detektere hvilken opløsning discen har (intet er nemmere). Det er også derfor jeg beklager mig over, at Sony har fjernet funktionaliteten i S550, for i manualen til S500'eren er der en yderligere indstilling, der hedder "source direct" (som jeg tidligere har nævnt, og som også findes i de dyrere Pioneer afspillere). Denne indstilling er forskellig fra auto idét den automatisk spytter 576i ved afspilning af DVD, og 1080p24 ved afspilning af en standard bluray film. Så som sagt: Det har intet med tekniske udfordinrger at gøre, det er en helt bevidst besluting Sony har taget mht. at fjerne funktionalitet |
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Hej AndyK. Desværre indstiller afspilleren sig ikke (source direct) til det pågældende materiale som man smider i afspilleren |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |